Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: verlamd  (gelezen 4871 keer)

Angel

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 23
    • Bekijk profiel
verlamd
« Gepost op: augustus 13, 2010, 09:12:25 pm »

Ik droom vaak dat er me iets overkomt en dat ik panikeer maar dat er geen geluid uit m'n mond komt.
Dan voelt het alsof m'n lippen verlamd zijn.
In mijn dromen kan ik nog wel bewegen maar het lijkt niet zo snel te gaan.
Zo droom ik ook dat ik iemand in z'n gezicht wil meppen maar net voordat ik het gaat doen word m'n hand geblokkeerd.
Wat kan dit betekenen?
Gelogd
Never give up, it's such a beautiful world and such a wonderful life <3

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.238
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: verlamd
« Reactie #1 Gepost op: augustus 13, 2010, 10:16:28 pm »

Verlamd
Dromen over verlamd zijn komen veel voor. Dergelijke dromen reflecteren meestal de huidige staat van je lichaam terwijl je droomt. Tijdens de REM- slaap ben je namelijk daadwerkelijk onbewegelijk en verlamd. Dit is heel normaal en gaat vanzelf over.

Symbolisch gezien zou een verlammingsdroom kunnen betekenen dat je je in sommige aspecten van je leven of omstandigheden vastgepint of hulpeloos voelt. Je zou jezelf onbekwaam kunnen vinden om met een bepaalde situatie om te gaan of dat je er je niet kunt doen of iets veranderen. Een andere droomuitleg zou kunnen zijn dat je je emotioneel verlamd voelt. Je zou moeite kunnen hebben om jezelf uit te drukken.

Niet kunnen praten (ik denk niet dat dit voor jou van toepassing is, maar voor de volledigheid zet ik deze er wel bij)
Een droom waarin je geen stem hebt, duidt op een verlies aan identiteit en een gebrek aan persoonlijke macht. Je bent niet in staat je uit te spreken en voor jezelf op te komen.
« Laatst bewerkt op: augustus 13, 2010, 10:19:02 pm door LPChip »
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Angel

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 23
    • Bekijk profiel
Re: verlamd
« Reactie #2 Gepost op: augustus 14, 2010, 01:25:39 pm »

ok bedankt voor de uitleg :)
waarom denk je dat dat niet van toepassing is voor mij? als ik dat mag vragen
Gelogd
Never give up, it's such a beautiful world and such a wonderful life <3

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.238
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: verlamd
« Reactie #3 Gepost op: augustus 14, 2010, 06:48:04 pm »

Ik heb het gevoel dat jij in je droom niet kan praten omdat je lippen niet bewegen, niet omdat je geen stem hebt.

Maar ik kan er natuurlijk naast zitten. Daarom heb ik het opgeschreven. Als jij zelf ook het gevoel hebt van: ik herken dit niet, dan kun je het gewoon negeren. Als je denkt, nou, dat zou nog best eens kunnen, dan kun je er verder aan werken. :)
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.114 seconden met 22 queries.