Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: de gevolgen van de negativiteit van mensen  (gelezen 10229 keer)

rachke

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 13
    • Bekijk profiel
de gevolgen van de negativiteit van mensen
« Gepost op: augustus 11, 2010, 01:29:30 pm »

dag lieve mensen,

Ik ben nieuw op dit forum.  Ik zal me eventjes voorstellen.  Ik ben Rachke, na een turbulente periode ben ik eindelijk gescheiden van mijn partner.  Sinds ik heb in mijn leven heb toegelaten, kom ik de ene negatieve situatie terecht na de andere.  Ik was het zo beu dat ik er komaf mee gemaakt heb.  Sindsdien gaat het bergop met vallen en opstaan.  :-) 

Nu heb ik ontdekt dat ik heel hoogsensitief ben en dus alles opzuig als een "spons".  En begrijp ik waarom veel dingen me overkomen zijn. 

Ik probeer me af te sluiten maar ik vraag me af hoe ik af kan geraken van de negativiteit die mijn partner bij me achtergelaten heeft: onzekerheid, geld verliezen en tekort, twijfelen aan mezelf, ... Nochtans heb ik het eigenlijk wel goed.  Heeft iemand hier ervaring mee?  Hoe breek je energetisch met jouw expartner?  Telkens ik hem hoor, krijg ik op een of andere manier zijn "psychisch afval" bij mij.
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: de gevolgen van de negativiteit van mensen
« Reactie #1 Gepost op: augustus 11, 2010, 08:59:57 pm »

Hoi Rachke,

Welkom op Armina. :)

Ik ben zelf ook hoog sensitief, en ik herken direct het probleem waar je mee zit. Althans, deels.

Om je te kunnen afsluiten van ongewenste emoties heb ik een mooie oefening voor je, die WhiteAngel gepost heeft.

Deze kun je hier lezen.

Daarnaast heb je last van je ex. Het is belangrijk dat jullie elkaar achter jullie laten. Het zal niet volstaan als jij hem vergeet. Hij moet jou ook vergeten, anders blijf je de energie voelen en er last van houden. Als dat eenmaal gebeurd is, zal je er ook geen last meer van hebben en kun je het accepteren.

Dit is wel een proces waar je doorheen zal moeten, en zal dus niet 1-2-3 opgelost zijn.

Ik kan eventueel een I-Ching kaart voor je trekken als je dat wilt, zodat je je gidsen om hulp kan vragen. Vaak zeggen de kaarten welke richting je op kan gaan om zo dichter bij jezelf te komen.
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

rachke

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 13
    • Bekijk profiel
Re: de gevolgen van de negativiteit van mensen
« Reactie #2 Gepost op: augustus 18, 2010, 09:14:39 pm »

hey,

dank je voor jouw antwoord.  Het zou heel fijn zijn als je een i-ching kaart voor me zou trekken.   :)

Ik merk dat dat psychisch afval ook van anderen komt.  Gans dit weekend er mee gezeten.  Oef! Al ben ik blij dat ik het nu door heb.  Ik ga je tip nu meteen bekijken.

bedankt!

liefs,
Rachke
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: de gevolgen van de negativiteit van mensen
« Reactie #3 Gepost op: augustus 19, 2010, 12:02:28 am »

Hoi Rachke,

Ik heb voor jou de volgende kaart getrokken:

Kaart 51 - CHÊN - Het opwekkende
Chên vertegenwoordigt een sterke macht en hoe u deze op de beste manier kunt inzetten. De delen van de trigrams zijn donder over donder zodat de kracht, energie en dominantie van de trigram van de eerstgeborene verdubbelt. De wijsgeer is niet afgeleid. Als terreur en angst regeren, is zelfreflectie nodig. Vooruitgang zal worden geboekt.

6. Rustig blijven wordt bekritiseerd. Luister niet.
5. Meerdere schokken komen tegelijk. Blijf alert om schade te vermijden.
4. Uw pad is versperd. Blijf gefocust.
3. Vind een manier om productief te blijven.
2. Blijf rustig in tijden van gevaar en verlies. Uw verlies zal zich herstellen.
1. De eerste schok is er; verlichting volgt.
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

anna

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 54
    • Bekijk profiel
Re: de gevolgen van de negativiteit van mensen
« Reactie #4 Gepost op: augustus 20, 2010, 09:55:59 am »

Beste Rachke,

Leuk dat je hier op dit forum bent!
Ik herken wel wat je verteld. HSP zijn en nare gebeurtenissen die zijn sporen hebben achtergelaten.
Een vriendin heeft me een boek aanbevolen en het helpt mij heel erg.
Wie weet heb je er ook wat aan ;)

http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/je-kunt-je-leven-helen/666777700/index.html

Succes!

Liefs
Anna

Gelogd
If you don't change direction, you might end up where you are heading

rachke

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 13
    • Bekijk profiel
Re: de gevolgen van de negativiteit van mensen
« Reactie #5 Gepost op: augustus 22, 2010, 06:37:04 pm »

hey,

bedankt voor jullie tips.  Ik zal het boek zeker halen.  wat betreft de i ching kaart: ik zal dit proberen te volgen en inderdaad ziet mijn leven er momenteel uit zoals de kaart op dit moment aangeeft.  ik probeer zoveel mogelijk rustig te blijven ondanks de vele kritiek rondom mij.  het is inderdaad ook heel hectisch geweest. 

liefs,
Rachke
Gelogd

MaitreyavanNzrth

  • Gast
Re:de gevolgen van de negativiteit van mensen
« Reactie #6 Gepost op: juni 02, 2015, 11:05:49 am »

Ik kan er voor kiezen van binnen vredig te blijven wat er ook maar buiten mij gebeurt. Ik ga in dialoog met anderen wanneer ik in stress ben en zij in vrede met een en dezelfde situatie en andersom (ik in vrede en zij in stress). Zo dat ik mijn denken en daarmee mijn gevoel over de ander kan leren veranderen en ombuigen naar innerlijke vrede. Kun je hier wat mee?
Gelogd

Soul

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 20
  • Love.
    • Bekijk profiel
Re:de gevolgen van de negativiteit van mensen
« Reactie #7 Gepost op: oktober 01, 2015, 06:05:19 am »

https://m.youtube.com/watch?v=fHpTrmiT54E
https://m.youtube.com/watch?v=4Z-jU9Blxmw
Hey , zelf ook hsp en introvert persoon na een dag onder mensen voel k me overrompeld en drained ...
De situatie die jij had met je partner had ik ookmaar met al mijn "vrienden" , veel gebeurd , heb hun weggeduwd en zij mij..
De eerste link is info over hoe je aura te cleansen als hsp'er
De tweede is sen geleide meditatie voor energetische koorden van spanningen met andere los te laten en te helen , Deze hielpen me enorm...

Xx
Gelogd
The only way out , is in. Only with inner peace we can achieve world peace, only with discovering and loving our selves , we can unify all again, cause we can't change a world , unless ...we change our own behaviors , actions , perceptions and thoughts .. and realise who we really are.
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.048 seconden met 22 queries.