Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: droom over overleden man  (gelezen 4600 keer)

ruitertjes

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2
    • Bekijk profiel
droom over overleden man
« Gepost op: augustus 09, 2010, 10:37:04 am »

Hallo,

Ik heb een vraag namens mijn moeder.

Inmiddels 2 jaar geleden is mijn vader op 61 jarige leeftijd overleden aan kanker.

Nu heeft mijn moeder laatst een droom gehad, dat mijn vader na het douchen beneden kwam en vroeg om zijn trui. (hij had altijd een lievelingstrui, deze droeg hij vaak en is hij ook in gecremeerd).

Mijn ma zei tegen hem; maar jouw truien zijn allemaal weg, net als jij. Als jij er niet meer bent, wat moet ik dan met die truien? Jij bent er niet meer... Mijn pa vroeg nogmaals, waar zijn die truien dan? Weg, zei mijn moeder, net als jij.

Na een discussie van 5 minuten draaide mijn vader zich om en zei; nou dan ga ik wel weer terug naar waar ik vandaan kom en weg was hij.

Nu is mijn moeder net zover dat ze het begint te verwerken en door kan gaan met haar leven, en nu ze deze droom heeft gehad voelt ze zich weer iets somberder. Ook omdat mijn pa in die droom precies hetzelfde overkwam zoals hij in het echt was. Niet zelf zoeken, maar aan mijn moeder vragen.

Mijn vraag is, wat kan deze droom inhouden? Komt dit omdat mijn moeder mijn vader aan het loslaten is en doorgaat met haar eigen leven?Of is dit een manier dat mijn vader nog steeds de warmte zoekt bij mijn moeder en haar nog niet los kan laten? Vandaar de trui die eigenlijk de hoofdrol speelde in haar droom...
Wij zitten vast, vandaar dat ik het hier vraag :)

Alvast bedankt!

Silvia

Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.238
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: droom over overleden man
« Reactie #1 Gepost op: augustus 09, 2010, 12:27:47 pm »

Lastige droom.

Ik denk inderdaad dat je vader nog niet heeft verwerkt dat hij dood is, en doordat je moeder nu bezig is met hem loslaten voelt hij zich bedreigd. Door deze vorm van communicatie hoopt hij dat je moeder gaat twijfelen.

Let wel, als je moeder stopt met het verwerken, zal het geen van bijde helpen. Juist door het loslaten van je vader kan hij naar het licht toe gaan. Als je merkt dat hij het tegenhoud, zeg dan hardop in jezelf dat hij naar het licht toe mag gaan, want daar hoort hij nu. Zowel jij als je moeder kunnen/mogen dit doen.
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

ruitertjes

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2
    • Bekijk profiel
Re: droom over overleden man
« Reactie #2 Gepost op: augustus 11, 2010, 09:42:23 am »

ontzettend bedankt voor de reactie!

Ja zo'n soort idee hadden me man en ik ook al, maar me moeder wist niet zo snel wat ze hiermee aan moest. Maar je advies nemen we van harte! Hier gaan we zeker iets mee doen.

Nogmaals bedankt!
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.238
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: droom over overleden man
« Reactie #3 Gepost op: augustus 11, 2010, 11:21:20 am »

Graag gedaan. :)

Mochten er nog meer dingen zijn waar je vragen over hebt, schroom je niet, en stel ze gerust. :)
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.164 seconden met 22 queries.