Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: oude droom  (gelezen 3353 keer)

Angel

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 23
    • Bekijk profiel
oude droom
« Gepost op: juli 28, 2010, 01:19:04 pm »

Toen ik klein was had ik verschillende keren dezelfde dromen.
Vorige nacht had ik terug één van die dromen.
Het is ergens op een grasveld waar ik en een heleboel mensen in cirkels wegrennen van een monster.
Het is een spel.
Wie het langst overleeft wint maar eigelijk sterft er niemand.
Deze keer was het een reuzachtige octopus.
Iedereen van mijn klas in de lagere school was er.
Ik heb de hele tijd samen met mijn vriend gelopen en wij hebben het langst volgehouden.
Het monster zat een tijd achter mij aan maar ik kon iedere keer net optijd ontsnappen.
Iedereen was onder de indruk.
Na het eerste halfuur op het grasveld ging het spel verder in de wijk waar ik woon.
Ik liep nog steeds bij m'n vriend.
Er was niemand om ons heen, behalve een kleine jongen maar hij was er niet zo lang.
Omdat we niemand meer vonden waren we maar naar mijn huis gegaan.
Daar stond een oude vriendin van mij te wachten maar helaas kan ik me niet meer herinneren wat ze zei.

Kan iemand me misschien zeggen wat het kan betekenen?
Gelogd
Never give up, it's such a beautiful world and such a wonderful life <3

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.238
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: oude droom
« Reactie #1 Gepost op: juli 29, 2010, 12:10:01 pm »

Achtervolgen
Achtervolgd worden is een veel voorkomende droomverschijnsel. Het vindt zijn oorsprong meestal in angsten uit het dagelijkse leven. Achtervolgingsdromen geven mogelijkerwijs aan hoe je met angst en stress omgaat. (Weg)rennen is een instinctieve reactie wanneer er gevaar dreigt. Een typisch scenario van een achtevolgingsdroom is dat iemand je volgt die je kwaad wil doen, of je zelfs wil vermoorden. Je rent dus weg, je verstopt je of je probeert de achtervolger te slim af te zijn. Vraag jezelf eens af wie degene is die je achtervolgt, zodat je inzicht krijgt in de bron van je stress of angst.

De achtervolger kan heel goed een deel van jezelf vertegenwoordigen. Je eigen gevoel van boosheid, jaloezie, angst (en zelfs liefde) kan zich voordoen als een dreigend figuur. Je bent dan je eigen gevoelens aan het projecteren op de onbekende achtervolger. Als je een volgende keer weer achtervolgd wordt in je droom, draai dan eens om een confronteer de achtervolger. vraag ze desnoods waarom ze je achtervolgen.

Een voorbeeld van een dreiging die vanuit jezelf komt, en zich manifesteert als een achtervolger zou kunnen zijn wanneer je teveel drinkt. Je wordt bedreigd door je eigen drankzucht, wat je relatie en werk in gevaar zou kunnen brengen. Je onderbewuste geeft je middels een achtervolgingsdroom aan dat je dit negatieve gedrag moet herzien.

Een meer directe uitleg van een achtervolgingsdroom is de angst om aangevallen te worden. Zulke dromen zijn meer gebruikelijk onder vrouwen dan mannen, omdat ze zich fysiek kwestbaarder voelen. Deze dromen worden ingegeven door angst voor (sexueeel) geweld.

Octopus
Wanneer je droomt over een octopus, dan klamp je je aan iets vast wat je tegenhoudt.

Rennen
Dromen dat je van iets of iemand wegrent, geeft aan dat je een bepaalde kwestie probeert te vermijden. Je neemt geen verantwoordelijkheid voor je acties. Als je wegrent van een aanvaller in het bijzonder duidt dit op het feit dat je je eigen angsten niet onder ogen durft te zien.

Een droom waarin je probeert te rennen, maar niet van je plaats komt geeft aan dat je eigelijk weinig vertrouwen in jezelf hebt. Het kan ook een fysieke oorzaak hebben, namelijk het moment van REM slaap, waarin je tijdelijk even verlamd bent.

Als je droomt dat je alleen rent, wijst dit erop dat je zult promoveren en je vrienden zult passeren in welvaart. Alternatieve uitleg is dat je wegrent van een situatie of verleiding.

Dromen dat je samen met anderen rent duiden op leuke en voorspoedige tijden.
« Laatst bewerkt op: juli 29, 2010, 12:11:59 pm door LPChip »
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.105 seconden met 22 queries.