Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: leren met angst omgaan of het vermijden?  (gelezen 4099 keer)

Angel

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 23
    • Bekijk profiel
leren met angst omgaan of het vermijden?
« Gepost op: juli 12, 2010, 03:15:47 pm »

Mijn vriend is erg geïnteresseerd in UFO's en buitenaardse wezens.
Als ik bij hem blijf slapen gaan we 's nachts buiten zitten en kijken we naar de lucht of we misschien een UFO kunnen zien.
We hadden daarvoor al een paar keer iets onverklaarbaars gezien maar nu hij het echt lijkt te willen zien we er meer en meer.
Zo hebben we 6 vliegende objecten gezien in iets langer dan 1 uur .
Ik ben er ook wel in geïnteresseerd en ik wil er wel meer over weten
maar ik ben enorm angstig als ik er aan denk dat er onbekend leven onze planeet komt bezoeken zonder dat we weten wat ze willen.
Ik heb er al veel over gelezen en altijd word er gezegt dat ze ons niets kwaads willen aandoen maar dat stelt me niet gerust.
Ergens wil ik er wel in contact mee komen maar als we dan buiten zitten word ik slap van de angst en wil ik gewoon zo snel mogelijk naar binnen.
Ik wil mijn vriend niet teleurstellen en ik wil zeker niet dat hij alleen gaat buiten zitten, wie weet wat gebeurd er dan.
Ik heb het gevoel dat hij op één of ander manier zo'n dingen aantrekt.
Ik wil mijn angst overwinnen want ik voel me geen moment op m'n gemak als ik alleen ben.
Wat denken jullie hierover?
Gelogd
Never give up, it's such a beautiful world and such a wonderful life <3

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: leren met angst omgaan of het vermijden?
« Reactie #1 Gepost op: juli 12, 2010, 08:22:14 pm »

Voor de titel van dit onderwerp heb je gekozen: "leren met angst omgaan of het vermijden" maakt het beantwoorden van deze vraag heel makkelijk, buiten het feit dat ik er ook op een andere manier naar kijk.

Onze groei naar het jaar 2012 vertelt ons dat we alle angsten die we hebben, mogen om te zetten zodat het geen angsten meer zijn. Het vermijden is dan ook geen optie, omdat dat achteruit gang betekend.

Wanneer je voor iets bang bent, zal het lot ervoor zorgen dat het keer op keer op je pad terug komt. Ga je het vermijden, dan zal de angst je leven gaan beheersen en zul je meer en meer last krijgen van het feit dat je angstig bent voor iets.

Dat je je angst wil overwinnen is het begin. Wilskracht is de basis van alle overwinningen.

Om je te helpen om te gaan met deze angst kan ik je helpen door je te vertellen hoe je deze kan relativeren.

Op dit moment ben je bang voor het onbekende. Er is iets waarvan je niet weet hoe het zal zijn, waardoor je ook niet weet dat het mee kan vallen.

Laten we daarom wat situaties schetsen die er mogelijk zouden kunnen gebeuren.

1: slechte buitenaardsen

Als de buitenaardsen hier zouden komen met slechte bedoelingen, zouden ze dit dan niet allang hebben gedaan, gezien ze zo vaak al zijn gezien door zo veel mensen? En stel dat ze een uber plan hebben om ons inderdaad allemaal uit te roeien (stel), denk je dat je dit dan kan stoppen? Het gaat hier om wezens die zich sneller dan het licht kunnen verplaatsen en waarschijnlijk technisch zo geavanceerd zijn dat ze je overal kunnen vinden. Maar dan blijf ik erbij dat als ze dat zouden zijn, ze ons allang op een heel andere manier hadden benaderd en we veel meer enge verhalen hadden gehoord.

2: goede buitenaardsen

Als buitenaardsen goede bedoelingen hebben, dan hoeven we uiteraard niet bang te zijn. Van alle mensen die buitenaardse wezens gezien hebben zijn het merendeel meer in de spanning geweest van het feit dat ze buitenaardse wezens gezien hebben, dan wat ze hebben gedaan. Natuurlijk zijn die mensen zenuwachtig van de spanning, maar dat is normaal gezien de impact dat zo'n ontmoeting heeft. Waarom zijn ze niet al hier geland?

Stel je eens voor dat jij een buitenaardse bent en je komt hier met jouw schip. Je gaat landen om zo contact te leggen. Wat denk je dat er gebeurd? Als eerste vlieg je met je schip door het luchtruim, en wordt je door de militairen op hun radar gespot. Die zullen echt niet denken: hè, hè, eindelijk... Die zullen uit paranoia voor een nieuw geheim voertuig van een ander land gelijk allemaal gevechtsvliegtuigen de lucht in sturen. Als eerste reactie zul je als buitenaardse al denken: dit gaat niet goed.

Stel even dat het zo ver kan komen dat je wel kan landen. Veel mensen zijn, net als jij nu, bang voor buitenaardsen omdat de media en films en tv series ons deze angst hebben aangepraat. Denk aan films als Alien, Independence day, tv serie: V, etc... Het is niet vreemd om daarom een angst op te bouwen voor buitenaardsen. De buitenaardsen weten dit ook. Zouden ze nu landen bij ons, dan breekt er massahysterie uit. Om dit te voorkomen, kunnen hun alleen maar mensen overtuigen van hun goede bedoelingen door massa sightings (veelvuldig zich laten zien in het openbaar) te laten plaatsvinden om ons te laten wennen aan het idee van buitenaardsen onder ons. Een sighting is iets heel anders dan echt contact, want bij een sighting, ook al ben je bang, het geeft je de gelegenheid om erover na te denken en zo je beeld bij te stellen.

Zodra genoeg mensen niet meer bang zijn voor het idee buitenaardsen, zullen ze pas overgaan om ons te vereren met een bezoek.

En zodra ze komen, (om het maar even heel cru te zeggen) zul je niet kunnen bepalen hoe hun zullen handelen. Dus waarom zou je bang zijn? Ze komen uiteindelijk toch, en dat kun je niet veranderen. Geniet gewoon van het samen zijn met je vriend, en als je wat onverwachts ziet, zie dit dan als een geschenk dat je iets hebt mogen ervaren wat anderen ook zouden willen zien maar niet bevoorrecht zijn.
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Angel

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 23
    • Bekijk profiel
Re: leren met angst omgaan of het vermijden?
« Reactie #2 Gepost op: juli 13, 2010, 09:14:04 pm »

bedankt, ik voel me toch al iets geruster en ik zal proberen om het te overwinnen :)
Gelogd
Never give up, it's such a beautiful world and such a wonderful life <3

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: leren met angst omgaan of het vermijden?
« Reactie #3 Gepost op: juli 14, 2010, 09:51:22 am »

Dat gaat je lukken.

Ik geloof in je. :)
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.14 seconden met 23 queries.