Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Re: Van jezelf leren houden  (gelezen 3801 keer)

Erna

  • Nieuw lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 1
    • Bekijk profiel
Re: Van jezelf leren houden
« Gepost op: juni 07, 2010, 03:22:01 pm »

Misschien kan jij mij helpen om van me zelf te houden.
Ik heb altijd dat ik teveel dingen accepteer van vriendinnen.
Ze behandelen me als of ik een hond ben en ik neem dat ook nog aan.
En ga zo weer met ze verder, klopt niet maar voel me dan zo leeg gezogen.
Geen respect meer en dat controle over rmij altijd als ik niet doe wat ze wil dan kwets  ze me heel erg.
Ben er helemaal aan onderuit geweest nu probeer ik weer er boven op te komen met pijn in mijn hart.
Waarom ik elke keer en waarom dit ben ik niet lief genoeg geweest waarom is er geen respect voor mij.

please help me ben radeloos met me zelf dat ik dingen accepteer
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Re: Van jezelf leren houden
« Reactie #1 Gepost op: juni 07, 2010, 05:43:26 pm »

Lieve Erna,

Ik heb voor het gemak je berichtje omgezet in een nieuw onderwerp. Ik heb namelijk zo het gevoel dat we meerdere berichten gaan plaatsen, en dan is dit een stuk overzichtelijker. :)

Allereerst zie ik 2 verschillende onderwerpen. Waarschijnlijk kan ik je wel leren houden van jezelf, maar dan heb ik je slechts geholpen met het eerste zinnetje van je bericht. De overige zinnen gaan eigenlijk over het luisteren naar jezelf en het opkomen voor jezelf.

Ik merk dat je je afhankelijk hebt opgesteld van deze vriendinnen en daar maken deze vriendinnen dankbaar gebruik van. Je hebt een vinger gegeven, maar ze hebben jouw hand genomen.

Deze vriendinnen hebben zelf een les te leren, en jij kan ze helpen door niet meer te accepteren dat ze je als een hondje kunnen behandelen. Waarom zijn hun beter dan jij?

Mogelijk wilde je ooit bij deze groep horen. Geven hun je echt het gevoel dat je erbij hoort?

Citaat
Waarom ik elke keer en waarom dit ben ik niet lief genoeg geweest waarom is er geen respect voor mij.
Waarom jij? Omdat jij het toe laat.

Jij bent veel te lief geweest, wees daar maar niet bang voor.

Ze hebben geen respect voor je, omdat hun nog niet geleerd hebben wat respect is. Pas als jij je verzet zullen ze respect voor je krijgen.

Leer nee te zeggen. Zeg geen nee omdat het niet verstandig is voor anderen om iets te doen, zeg nee omdat jij niet wil dat het gebeurd.

Wanneer je dit kan, zal het veel makkelijker worden om van jezelf te houden.

Ik kan je ook uitleggen waarom het zo raar voelt als je andere mensen helpt. Je hebt het waarschijnlijk wel gemerkt. Je doet anderen een plezier, en toch voel je je er niet lekker bij. Dit is jouw lichaam die zegt: hallo!!! Waarom anderen wel, en ik niet? Je laat eigenlijk jezelf in de steek, terwijl jij toch echt de belangrijkste in jouw leven bent.

Ik hoop dat je hier al iets mee kunt. Als je verder vragen hebt, stel ze gerust :) Je mag ook antwoorden met eigen bevindingen.

Liefs,

LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.078 seconden met 22 queries.