Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Onrustig "slapen"  (gelezen 5702 keer)

Eni

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 269
    • Bekijk profiel
Onrustig "slapen"
« Gepost op: juni 03, 2010, 06:42:50 am »

Het valt me op dat de laatste tijd als ik bij mijn vriend slaap (en dan vooral zondag op maandag) niet goed slaap, ik heb de meest rare dromen die ik me niet kan herrineren als ik wakker wordt.
Ook lijkt het alsof ik niet echt slaap maar gewoon wakker ben en meer in een soort ruststand ben ofzo..

Weet iemand wat dit kan betekenen of kan zijn.


Punten die er mss mee te maken kunnen hebben:
Bij mij thuis droom ik ook altijd maar lig ik er niet wakker van. Heb thuis sinds december een dromenvanger van mn vriend gehad omdat ik daarvoor ook altijd raar en onrustige droomde. Ik had daar niet aan gedacht tot een collega van mij daar iets over zei.

Ook heb ik bij mijn vriend thuis al eens beelde van mensen en hun huis van vroeger doorgekregen



Gelogd
Herinner mij maar niet in sombere dagen.
Herinner mij in de stralende zon.
Hoe ik was toen ik alles nog kon.

Sjaan '94
Harrie '12

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.238
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Onrustig "slapen"
« Reactie #1 Gepost op: juni 03, 2010, 10:33:48 am »

Zoals je aangeeft, lijkt het er inderdaad op dat jij instaat bent om deze dromen te kunnen krijgen waar je ook bent. Wellicht kun je ook een droomopvanger ophangen bij je vriend?

Waarom je van zondag op maandag veel dromen hebt, zal komen omdat dit een cyclingswisseling is. Dit zal ik verder toelichten. Wij mensen hebben ons leven ingesteld in cycli van een week. Maandag tot vrijdag, werken, en dan zaterdag en zondag een weekend. Van vrijdag op zaterdag schakel je over op een ander ritme, en dat doe je ook van zondag op maandag. Om jezelf voor te bereiden op de komende week. Ik kan me voorstellen dat deze verandering ervoor kan zorgen dat je wat dieper slaapt waardoor je REM slaap krachtiger is. Niet alleen heb je je eigen dromen, maar je bent je ook psychisch aan het voorbereiden op de komende week. Mensen die in het weekend even relaxed zijn als door de weeks, en daarnaast ook hun leefpatroon niet aanpassen, zullen hier weinig tot geen last van hebben.
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Eni

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 269
    • Bekijk profiel
Re: Onrustig "slapen"
« Reactie #2 Gepost op: juni 03, 2010, 03:20:35 pm »

hey bedankt voor je snelle reactie.. ik kan idd eens proberen dromenvanger bij hem op te hangen.. Ik had die toen zomaar eens gehad en eigenlijk vond ik ze gewoon mooi ipv dat ik dacht dat het ook werkte.. tot een collega zei dat haar moeder er ook 1 had en het hielp, toen ging ik eens nadenken en dacht ik jah bij mij is het sinds toen ook minder geworden!!

xx
Gelogd
Herinner mij maar niet in sombere dagen.
Herinner mij in de stralende zon.
Hoe ik was toen ik alles nog kon.

Sjaan '94
Harrie '12

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.238
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Onrustig "slapen"
« Reactie #3 Gepost op: juni 03, 2010, 05:32:59 pm »

:) Laat ons weten of het werkt. :)

Liefs,

LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.174 seconden met 22 queries.