Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: steeds weer verliefd op een ander  (gelezen 9690 keer)

naomie30

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 5
    • Bekijk profiel
steeds weer verliefd op een ander
« Gepost op: januari 11, 2010, 04:47:03 pm »

Ik zie een terug kerend patroon in mijn relaties. Al vanaf mijn puberteit heb ik steeds hetzelfde probleem. Ik heb een vriend, word dan verliefd op een ander en moet dan een keus maken tussen deze 2. Ik ben nu ouder en ga niet meer in op die verliefdheid, maar ik vraag me wel af wat het nou is dat ik steeds verliefd word op een ander. Ook heb ik heel veel moeite met relaties en nog steeds.... wat maakt een relatie nou goed? Is een relatie goed omdat het je veiligheid geeft, of heb ik toch meer nodig dan alleen veiligheid..
Misschien dat er iemand is die iets herkend in mijn verhaal.
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: steeds weer verliefd op een ander
« Reactie #1 Gepost op: januari 11, 2010, 06:42:17 pm »

Welkom Naomie,

Als je steeds een terugkerend patroon op je pad krijgt, dan betekend dit dat het een levensles is voor je. Dit kan meerdere achtergronden hebben. Daarom zet ik er een paar voor je op een rijtje.

1. Je hebt in een vorig leven één of meerdere personen gekwetst door vreemd te gaan, en je bent hier slordig mee omgegaan. In dit leven krijg je een levensles door het opnieuw mee te maken, maar nu op zo'n manier dat je herhaaldelijk hetzelfde tegenkomt tot je het snapt en er op een goede manier mee om kunt gaan.
2. Deze levensles laat jou nadenken alvorens je een actie gaat doen omdat het lijkt alsof het altijd beter kan. De doelstelling is in zo'n geval dat je eerst goed kijkt wat je gaat nemen en dan vervolgens accepteert dat het zo is. Ze zeggen dan ook dat het gras altijd groener is bij de buren. Door te leren accepteren dat wat jij hebt goed is, en je niet nog beter nodig hebt, zul je stoppen met kijken naar anderen. Dit zal voor jouw relaties ook goed zijn omdat hun anders een raar gevoel krijgen bij het feit dat je toch naar anderen blijft kijken. Alsof ze niet goed genoeg zijn voor je.

Om dit spiritueel verder op te pakken en je tweede vraag te beantwoorden: eigenlijk heb je een relatie niet omdat je samen moet zijn. De enige persoon waarmee je echt een relatie mag hebben is met jezelf. Daar mag je echt voor 100% van houden. Een partner is meer een soort van maatje waar je leuke dingen mee doet.

Ik hoop dat ik je zo in ieder geval heb kunnen helpen. Mocht je vragen hebben stel ze gerust :)

Liefs,

LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

naomie30

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 5
    • Bekijk profiel
Re: steeds weer verliefd op een ander
« Reactie #2 Gepost op: januari 11, 2010, 08:24:55 pm »

Hoi LPChip

Bedankt voor je reactie. Ik heb pas sinds kort  geleerd dat geluk uit mezelf moet komen.  Dit ervaar ik nu ook zo. Ik heb echter ook het gevoel dat ik een soort "destructieve" kant in mezelf heb. Ik ben in mijn vorige relaties ook meerdere keren vreemd gegaan. Dit eindigde altijd in ellende en heel veel verdriet. Achter af sla ik mezelf dan weer voor mijn kop. Nu ben ik nog steeds bang voor die kant van mij..... ik ben bang dat ik weer een zwak moment krijg. Het is alsof die drang niet te weerstaan is! Ik vind het ook heel moeilijk om deze kant van mezelf te accepteren, want ik wil niet zo zijn.
Waarschijnlijk moet ik gewoon nog een heleboel leren. Ben je erg dankbaar voor je reactie en luisterend oor,

Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: steeds weer verliefd op een ander
« Reactie #3 Gepost op: januari 11, 2010, 09:20:59 pm »

Je hoeft het ook niet te accepteren, maar weet wel dat deze mensen op jouw pad komen om jou er steeds weer mee te confronteren.

Dit zal blijven gebeuren totdat je sterk genoeg bent om er niet meer naar om te kijken. Denk bij jezelf dat wanneer je een leuke jongen ziet terwijl je al een relatie hebt, dat je een negatieve emotie voelt die de naam 'jaloezie' draagt. Want eigenlijk is dit zo. Gelukkig is deze emotie er een die je jezelf kan afleren al kost dit wel veel moeite. Het begint bij het leren dankbaar te zijn met datgeen wat je hebt. Kijk ook kritisch naar wat je echt nodig hebt, en wat je niet echt nodig hebt. Hoewel het gek klinkt, is een relatie niet iets wat je nodig hebt. Je praat wel met elkaar, maar uiteindelijk ben jij toch zelf degene die jou in leven houdt. Benader zo al je situaties.

Stel jezelf een aantal handige vragen:
1. Heb ik het nodig?
2. Kan ik zonder?
3. Als ik het heb, wat kost het me dan? (niet alleen geld, maar ook reacties van anderen/emoties/energie/etc)
4. Wat levert het me op?

Als je het nodig hebt maar je kan wel zonder, vraag je dan af of de afweging kosten/oplevering groot genoeg is om er energie in te steken.

Wanneer je een relatie hebt, en je ontmoet iemand waarbij je bij bovenstaande vragen uitkomt op dat je het eigenlijk wel nodig hebt, ga je dan hetzelfde afvragen bij je huidige partner. Wellicht ben je veranderd en sluiten jullie gewoon niet meer goed op elkaar aan. Indien dat het geval is, wees dan wel zo flink om eerst je huidige relatie te beëindigen.

Liefs,

LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Eni

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 269
    • Bekijk profiel
Re: steeds weer verliefd op een ander
« Reactie #4 Gepost op: januari 11, 2010, 10:00:10 pm »

Hey naomi

ik herken wel wat in je verhaal. ik ben nog maar 24 maar toch aantal vriendjes gehad de ene relatie duurde langer dan de ander en sommige kun je eigenlijk achteraf geen relatie noemen.. maar ook ik werd steeds verliefd op een ander terwijl ik een relatie had.. eigenlijk ging ik alle keren verder met degene waar ik op verliefd werd en maakte ik het vrij snel uit met mijn huidige relatie..

achteraf bekeken ben ik blij dat ik dat heb gedaan bij de ene relatie zie ik nu in dat het nodig was die persoon te leren kennen en heb ik er dingen van geleerd (ik denk dat toen dat was gebeurd ik niks meer te zoeken had bij hem) en ging weer naar de volgende, hij behandelde me niet zoals het hoorde niet zoals het in een relatie hoort te zijn. ik zag hem bijna nooit en als ik hem zag waren zijn vrienden er ook altijd.

In mijn relatie nu zie ik in hoe het anders kan (ook omdat ik nooit een goed voorbeeld heb gehad van hoe het kan zijn) we zijn nu zo'n 3,5 jaar bij elkaar voor mij mijn langste relatie, en het voelt ook echt super goed nu. kijk niet eens meer naar andere jongens.
Ik hoop dat het altijd zo blijft maar de tijd zal het leren.

Ik weet iig dat als ik (weet niet of dat voor jou geldt) naar andere jongens ga kijken (echt bewust) ik niet meer(of minder) geintereseerd ben in mn relatie.. En ik weer verder moet..

mss dat het bij jou ook een beetje zo werkt. misschien dat als je er over nadenkt ook dingen hebt geleerd uit je relatie en wanneer je ze hebt geleerd weer verder gaat??

ik hoop dat je er iets aan hebt

xx
Gelogd
Herinner mij maar niet in sombere dagen.
Herinner mij in de stralende zon.
Hoe ik was toen ik alles nog kon.

Sjaan '94
Harrie '12

naomie30

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 5
    • Bekijk profiel
Re: steeds weer verliefd op een ander
« Reactie #5 Gepost op: januari 14, 2010, 05:59:51 pm »

Hoi LPChip en Eni

Bedankt voor jullie reactie, daar kan ik wel wat mee. Ik ga voor mezelf even wat dingen
op een rijtje zetten.

Thanks.
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: steeds weer verliefd op een ander
« Reactie #6 Gepost op: januari 14, 2010, 06:37:50 pm »

Graag gedaan. :)

Mocht je nog vragen hebben, stel ze gerust. :)

Liefs,

LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.103 seconden met 22 queries.