Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Krantenartikel: wereld vergaat niet in 2012 maar 2208  (gelezen 6882 keer)

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.238
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Krantenartikel: wereld vergaat niet in 2012 maar 2208
« Gepost op: oktober 27, 2009, 09:45:36 am »

In diverse kranten en media is een artikel verschenen waarin gesuggereerd wordt dat het jaar 2012 verkeerd is geintepreteerd.

Het zou volgens hun gaan om een rekenfout waardoor het jaar 2208 zou moeten zijn, en niet 2012 zoals nu wordt gezegd.

Zie bijvoorbeeld: nu.nl - 'Wereld vergaat pas in 2208'

Ikzelf ben het hier niet mee eens. Ik zeg niet dat de wereld wel in 2012 vergaat, want dat geloof ik ook niet. Ik zeg wel dat de Maya's gelijk krijgen, en dat de tijd eind 2012 zal stoppen. Mijn gevoel zegt ook dat het in 2012 is, niet 2208.

Niet alleen de Maya's hebben dit berekend. Er zijn tal van andere methoden en groeperingen die dit hebben geroepen.

Ik ben daarom benieuwd wat jullie mening is bij dit artikel. Is het simpelweg een poging om de macht te krijgen door valse informatie uit te laten gaan? Of is het de pessimistische mens die liever hoort dat ze nu niet dood gaan en daarom maar zeggen dat 2208 het juiste jaar is, en niet al over 3 jaar?

Wat denken jullie?
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Eni

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 269
    • Bekijk profiel
Re: Krantenartikel: wereld vergaat niet in 2012 maar 2208
« Reactie #1 Gepost op: oktober 29, 2009, 07:47:19 pm »

Ik denk ook niet dat de wereld zal vergaan, maar idd het zal veranderen het veranderd naar mijn menig al, steeds meer mensen staan open voor dingen die ze eerst niet geloofde bijv.

de pagina die je gaf, opent helaas niet bij mij.

Maar het lijkt me sterk dat de maya's en andere die het hebben berekend ongelijk hebben, en nu opeens vlak voor 2012 het opeens niet meer klopt, terwijl dat voorheen wel klopte..



Gelogd
Herinner mij maar niet in sombere dagen.
Herinner mij in de stralende zon.
Hoe ik was toen ik alles nog kon.

Sjaan '94
Harrie '12

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.238
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Krantenartikel: wereld vergaat niet in 2012 maar 2208
« Reactie #2 Gepost op: oktober 29, 2009, 09:31:50 pm »

Ja ik denk het ook. Het lijkt me echt zo'n poging tot verwarring zaaien.
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

anna

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 54
    • Bekijk profiel
Re: Krantenartikel: wereld vergaat niet in 2012 maar 2208
« Reactie #3 Gepost op: november 04, 2009, 05:58:32 pm »

Hmmm zeker interressant! Hier wat inspiraties vanmijn kant.

Welke andere mensen hebben dan nog meer berekend dat hetgeen dat gaat gebeuren in 2012 gaat plaatsvinden?

Gisteren was ik toevallig in het boek "nostradamus"  aan het lezen, deze man deed tamelijke "vage" voorspellingen in de vorm van kwatrijnen. Echter, de 2e WO en Napolean heeft hij wel voorzien.
In dat boek wordt ook gesproken over een 3e WO met daarin de centrale rol van de anti-christ.
Dat is denk ik ook weer iets waarvan mensen <voorspellingen> zoeken wat bij hun perceptie past.

Ik ga nu even ingewikkeld doen: maar misschien kun je er ook vanuit gaan dat mensen met een postieve perceptie verder gaan in een hogere (voor ons onzichtbare) dimensie.
En mensen met een negatieve perceptie in deze dimensie blijven steken. (is dit ingewikkeld dan zou ik je de film de celestijnse belofte; 5 euro bij de mediamarkt, aanraden).
Hoe denken jullie daarover?

Wat me wel opvalt is dat een van de centrale punten van 2012 de opstelling van de planeten is. Grofweg gezegd zouden deze in een rechte lijn moeten staan: en...er komt spoedig wel een planeet langs onze aarde

Liefs,

Anna



Gelogd
If you don't change direction, you might end up where you are heading

Eni

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 269
    • Bekijk profiel
Re: Krantenartikel: wereld vergaat niet in 2012 maar 2208
« Reactie #4 Gepost op: november 07, 2009, 09:09:35 am »

Hey anna,

je verhaal is me nog even te ingewikkeld voor deze vroege zaterdagochtend dus ik ga het later nog eens rustig over lezen..

Wat me wel opvalt en ik hier even wilde delen is dat:
- er steeds meer mensen o.a. mijn vriend en veeeele collega's die nu opeens horen over 2012 oa door de serie op tv en de film die er over uit komt..
Vind het grappig dat iedereen denkt dat dat waar is wat er daar wordt verteld nl. dat de wereld zal vergaan!! als ik dan probeer uit te leggen wat het is hoort niemand mij meer (ze hebben geen intresse want dat is natuurlijk minder interesant dan de wereld die vergaat)

de mayakalender is d8 ik toch al vaker afgelopen en begint dan toch weer overnieuw?? ( heb me niet heel erg verdiept mar d8 dit al vaker ergens te hebben gelezen) en die andere keren trad er meestal toch iets van een grote verandering plaats rond de tijd dat de kalender afloopt..

xxx
Gelogd
Herinner mij maar niet in sombere dagen.
Herinner mij in de stralende zon.
Hoe ik was toen ik alles nog kon.

Sjaan '94
Harrie '12
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.111 seconden met 23 queries.