Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Zwaar gevoel  (gelezen 7441 keer)

Eni

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 269
    • Bekijk profiel
Zwaar gevoel
« Gepost op: november 27, 2009, 04:43:20 pm »

Hoi Iedereen,

Ik wil jullie even iets voorleggen wat mij als klein kind heel vaak gebeurden..

Toen ik jonger was (wat ik me herinner zat ik toen op de basisschool dus van een jaar of 5 tot 8 denk ik). Ik ging dan vaak in het bed van mijn ouders liggen op mijn rug en keek dan naar het plafond (houten schrootjes plafond) meestal begon het dat ik mn ogen sloot en ik allerlei kleuren voorbij zag komen en zag bewegen - het leek een beetje op wat je ziet als je door een caleidoscoop kijkt -  Als ik mn ogen opendeed zag ik de plafond schrootjes bewegen dit ging steeds sneller ze maakte een soort van schommelende beweging van links naar rechts.. En daarna begon ik me heel zwaar te voelen vooral voor mn voeten/benen en handen/armen.. alsof die opeens heel veel kilo zwaarder waren, het voeld dan ook echt of ze ook dikker zijn zeg maar ookal is dat helemaal niet..

In die leeftijd had ik dat heeeel erg vaak, ik ging ook vaak daarom op bed liggen omdat ik die kleurtjes en bewegingen van het plafond zo leuk vond! Nu lag ik hier laatst op de bank (ook op mn rug) mn gedachten waren even weg en mn armen werden ook weer zo heel zwaar-hetzelfde gevoel als toen ik jonger was..

Iemand een idee hoe dit komt? Of iemand die dit ook heeft-of heeft meegemaakt?
Nu had ik het pas weer toen ik echt met mn gedachten weg was en nergens aan dacht..


xx
Gelogd
Herinner mij maar niet in sombere dagen.
Herinner mij in de stralende zon.
Hoe ik was toen ik alles nog kon.

Sjaan '94
Harrie '12

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Zwaar gevoel
« Reactie #1 Gepost op: november 27, 2009, 07:44:30 pm »

Misschien dat dit hetzelfde is als wat ik heb: Als ik heel ontspannen ben, dan lijkt het haast alsof mijn lichaam in een soort van slaap toestand terecht komt (terwijl ikzelf wel wakker ben). Ik zie dan ook letterlijk het bloed uit m'n ogen stromen. M'n gezichtsveld wordt donkerder en er komen kleuren enzo voor m'n ogen (wat jij ook beschrijft) M'n lichaam kan ook zwaarder voelen als gevolg van het in slaap raken van m'n lichaam, en alles lijkt verder weg te gaan.

Als dit hetzelfde is, dan maak je mee dat je lichaam gaat slapen. Ik weet het niet zeker, maar dit zou nog weleens de stap voor uittreden kunnen zijn.
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Eni

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 269
    • Bekijk profiel
Re: Zwaar gevoel
« Reactie #2 Gepost op: november 27, 2009, 07:53:41 pm »

Hey Chip,

Wat jij beschrijft lijkt er idd erg veel op, zat er vanmiddag nog aan te denken en het lijkt dan ook idd of je niet echt bij je lichaam bent (beetje moeilijk uitleggen) maar je weet dat je er bent maar zo voelt het niet..

Die kleurtjes had ik vroeger volgens mij alleen maar als ik mn ogen sloot en als ik ze open deed leek het plafond alle kanten op te bewegen.
Gelogd
Herinner mij maar niet in sombere dagen.
Herinner mij in de stralende zon.
Hoe ik was toen ik alles nog kon.

Sjaan '94
Harrie '12

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Zwaar gevoel
« Reactie #3 Gepost op: november 27, 2009, 11:03:53 pm »

Ik heb het ook met m'n ogen open. Het is best grappig, want ik voel echt wanneer m'n hartslag loopt dat m'n visie even donkerder wordt en deze kleuren dan duidelijker worden. Op gegeven moment dan lijkt het net alsof m'n ogen half slapen en alles steeds donkerder wordt. Heb jij dat ook?
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Eni

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 269
    • Bekijk profiel
Re: Zwaar gevoel
« Reactie #4 Gepost op: november 28, 2009, 08:33:19 am »

Hey

Dat ik ik me niet herrineren met mn ogen open, als ik het nog eens heb zal ik er proberen op te letten.. Toen ik klein was had ik het dus heel erg vaak (mss wel elke dag omdat ik dat toen erg leuk vond en er ook voor ging liggen) Nu dus heel sporadisch eens een keertje

xx
Gelogd
Herinner mij maar niet in sombere dagen.
Herinner mij in de stralende zon.
Hoe ik was toen ik alles nog kon.

Sjaan '94
Harrie '12

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Zwaar gevoel
« Reactie #5 Gepost op: november 28, 2009, 06:11:26 pm »

Ik heb het nog steeds vrij regelmatig. Ik ben dan gewoon zo ontspannen dat alles zo ontspant alsof het gaat slapen.
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.117 seconden met 22 queries.