Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Geroezemoes en drukte  (gelezen 9305 keer)

Eni

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 269
    • Bekijk profiel
Geroezemoes en drukte
« Gepost op: september 02, 2009, 08:38:38 am »

Hey iedereen

Alweer ff geleden dat ik hier wat heb gepost..

Vroeg me af of jullie hier ook last van hebben. Ik kan nl. zolang als ik me herriner niet tegen om in drukke ruimtes te zijn waar iedereen door elkaar aan het praten is. Dat geroezemoes (weet niet of het een nl.woord is) dat je overal een beetje van hoort maar je eigenlijk niks kan volgen van alle groepjes mensen die gesprekken voeren..

Ik kan me dan ook nooit concentreren op het gesprek van het groepje waar ik bij zit.. Voel me dan altijd soort van duizelig en niet aanwezig. Toen ik een jaar of 8 was viel ik dan ook wel eens flauw (vaak op vakantie bij zwembaden/speeltuinen enz.)

Nu had ik laatst een koffietafel en daar was dat ook (en zo druk was het niet eens 40 mensen ofzo) voelde me duizelig en kon het gesprek niet meer volgen, vervolgens kreeg ik migraine (met lichtflitsen/vlekken) wat ik sinds middelbareschool(8jaar terug) niet meer heb gehad met die flitsen en vlekken. En op middelbareschool was het ook altijd zo'n geroezemoes...

En afgelopen maandag op het werk hadden we VMdag (waar heel de regio VM bij was) dus je raad het hardstikke druk, vooral met binnenkomst als iedereen los van elkaar aan het kletsen is :S.. als er 1 iemand aan het woord is heb ik er niet zo last van (al kan ik me dan nog moeilijk concentreren op wat er gezegd wordt) maar dan heb ik niet de duizeligheid enzo erbij..


Herkenbaar voor iemand??



Gelogd
Herinner mij maar niet in sombere dagen.
Herinner mij in de stralende zon.
Hoe ik was toen ik alles nog kon.

Sjaan '94
Harrie '12

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Geroezemoes en drukte
« Reactie #1 Gepost op: september 02, 2009, 10:19:35 pm »

Zeker herkenbaar.

Ik heb hier lange tijd last van gehad.

Ik heb het al bijvoorbeeld als ik in een snackbar sta in een rij. Als ik niet alleen ben, en het is redelijk druk, dan voel ik me zeer onprettig. Alsof ik continu op m'n fingers gekeken wordt. Zo was ik eens een keer inkopen doen in de V&D voor kerst. Ik had iets gepakt dat ik wilde afrekenen, en het was druk. Daarnaast was er een lange rij. Ik voelde me zeer ongemakkelijk en werdt duizelig enzo. Ik weet dat als ik me dan sterk op iets concentreer en afleiding zoek, ik me dan los kan maken van deze emoties. Dat lukte me niet toen, en daarom ben ik uit de rij gestapt.

Tegenwoordig kan ik er veel beter mee omgaan. Ook als ik bijvoorbeeld uit eten ben, en het is super druk. Vroeger was dat heel erg voor me en had ik daar echt last van.

Wat ik nu doe is een oefening met het visueel plaatsen van spiegels om me heen (maar dan enigszins aangepast). Ik visualiseer me dat er een energie snel om me heen draait en een soort van schild vormt. Deze draait super snel. Zo snel dat het niks doorlaat. Ik visualiseer me ook dat ik deze energie snel hoor opspinnen (soort toon die in hoogte veranderd naar een heel hoge toon).

Zodra ik dit doe, dan heb ik geen last meer van energieen en voel ik me snel op m'n gemak. Alle andere geluiden in de omgeving waar ik last van heb, komen dan op de achtergrond te liggen en heb daar ook geen last meer van. Dit komt denk ik, omdat je dan echt kan focussen op de mensen waar je naar wil luisteren en niet onbewust andere mensen ook focus geeft omdat je hun energie voelt. Bij mij draait deze energie rechts om. Geen idee of dat nog nuttig is om te weten.

Probeer het eens. De oefening met de spiegels, of degene die ik gepost heb hier.

Ben erg benieuwd of het ook voor jouw helpt.


Een andere oefening die je kan doen, is jezelf in een piramide van licht zetten.

Visualiseer je een punt boven je hooft (zeg maar 20 tot 50 cm) en maak hier een lichtpunt. Laat vervolgens vanuit dit punt 4 lichtstralen gaan die langs je heen gaan en een piramide vormen. Trek deze lichtstralen helemaal door de grond in tot in het oneindige.

Je creeert nu een veilige plek waar niemand behalve jij bij kan. (zelfde effect bereik ik ook met mijn energieveld overigens)
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Eni

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 269
    • Bekijk profiel
Re: Geroezemoes en drukte
« Reactie #2 Gepost op: september 03, 2009, 06:39:33 am »

Hey Chip

Bedankt voor je tips, zal het eens uitproberen.. Grappig dat je de V&D noemde want daar werk ik :P maar opzich heb ik er dan niet zo'n last van omdat ik dan met mn werk bezig ben en daar op concentreer. Soms gehad dat ik iets van een sec. even heel duizelig werd maar dat was het dan..

Meeste heb ik er idd last van als je niks doet en (ik) automatisch maar om me heen ga kijken..hoor ik dat geroezemoes van iedereen heel sterk en dan wordt ik duizelig.

xx
Gelogd
Herinner mij maar niet in sombere dagen.
Herinner mij in de stralende zon.
Hoe ik was toen ik alles nog kon.

Sjaan '94
Harrie '12

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Geroezemoes en drukte
« Reactie #3 Gepost op: september 04, 2009, 09:12:50 pm »

Ja precies. Als ik zelf bezig ben, dan heb ik er ook geen last van, of ik moet nieuwschierig geworden zijn in iets dat ik opmerkte en daarna zag hoe druk het was en van het een het ander kwam... zeg maar...

Ik heb zelf bij BCC gewerkt, en zelfs met hele drukke dagen heb ik er geen last van gehad. Je bent dan veel te druk bezig om de mensen te helpen, en je hebt gewoon geen erg in hoe druk het is, anders dan: pff, even al deze mensen helpen XD Je hebt gewoon geen tijd om stil te staan bij het feit dat het er veel zijn.
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Eni

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 269
    • Bekijk profiel
Re: Geroezemoes en drukte
« Reactie #4 Gepost op: september 08, 2009, 06:51:16 pm »

Dan heb ik nog een vraag (voor iedereen hier)

Als jullie op stap gaan (kan ook gewoon naar de kroeg) hebben jullie er dan last van?

Ik heb er dan vaak ook niet zo'n last van.. meestal sluit ik dan automatisch en onbewust alles buiten. Of ik ben in gesprek met 1 iemand en merk meestal de rest niet zo op... Of ik kijk wat om me heen en concentreer me op de muziek, soms dwaal ik wat af en hoor ik van mn omgeving verschillende gesprekken, maar dan wordt t btje chaotisch en sluit ik me weer onbewust af van alles.


Herkenbaar?

Gelogd
Herinner mij maar niet in sombere dagen.
Herinner mij in de stralende zon.
Hoe ik was toen ik alles nog kon.

Sjaan '94
Harrie '12

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Geroezemoes en drukte
« Reactie #5 Gepost op: september 08, 2009, 08:04:15 pm »

Ik heb er last van als ik me niet afsluit. De locatie maakt eigenlijk niet zoveel uit. (behalve natuurlijk als het niet druk is daar, want dan hoef ik me niet af te sluiten :D)
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

debbie

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 34
    • Bekijk profiel
Re: Geroezemoes en drukte
« Reactie #6 Gepost op: september 19, 2009, 09:39:56 pm »

Hallo,

Als ik dit zo lees zie ik voor het eerst  dat er blijkbaar meer mensen zijn die dit hebben.
Dat is fijn om te weten.
Ik heb altijd gedacht dat alleen ik niet tegen veel (meer dan 1, is in mijn beleving al veel!!) mensen kan.
Het is bij mij zo erg geworden dat het mij bij het dagelijks funcioneren erg belemerde.
Mij is toen door artsen vertelt dat ik bordeline persoonlijkheids stoornis heb met disassociatieve kenmerken. Ik heb nu al jaren hiervoor anti-psycotica maar zou hier wel heel graag van af willen. Ga de tips zeker proberen!!!!
En ja, ik kan nu redelijk goed tegen mensen en drukte, de medicatie heeft mij aardig murm gemaakt....Maar of ik dat nou moet willen?

Groetjes Debbie
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Geroezemoes en drukte
« Reactie #7 Gepost op: september 20, 2009, 12:06:15 am »

Hoi Debbie,

Het lijkt me inderdaad niet dat je murm wil zijn van anti-psycotica. Ik zou er ook niet ineens mee stoppen, maar afbouwen als jij denkt dat je er klaar voor bent.

Het kan wel zijn dat deze medicijnen je vermogen tot blokkeren door jezelf tegengaan omdat ze je in het geheel gewoon verzwakken zodat je zelf weinig meer kan doen. Niet de signalen ontvangen, en dus ook niet blokkeren.

Als je ineens met de medicatie zou stoppen, zou je (naast mogelijke afkick verschijnselen) ineens alle indrukken ontvangen en gezien je je waarschijnlijk nog niet direct kan afsluiten kan dat overweldigend werken. Zeker gezien je met meer dan 1 persoon al last hebt. Maar het kan natuurlijk ook aan de personen liggen waarmee je in contact komt.

Ik hoop dat je verder komt, en mocht je vragen hebben, stel ze gerust. :) Geef desnoods een voorbeeld situatie aan en vraag hoe ik of een ander hiermee zou omgaan zodat je dat kan proberen. :)

Succes in ieder geval. :)

Liefs,

LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

debbie

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 34
    • Bekijk profiel
Re: Geroezemoes en drukte
« Reactie #8 Gepost op: september 20, 2009, 08:53:43 pm »

DAnk je wel,

Ik zal inderdaad niet ineens stoppen met medicatie. Dit kan best wel verkeerd gaan, maar ga het er zeker ff over hebben met mijn arts.

Groetjes Debbie
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Geroezemoes en drukte
« Reactie #9 Gepost op: september 20, 2009, 11:17:04 pm »

Als je het niet over een natuurarts hebt, dan kan ik je nu al voorspellen dat ze je gaan zeggen dat je niet mag stoppen met de medicatie.

Helaas gelooft de huidige medische en psychische wetenschap niet in spiritualiteit en het eigen vermogen om problemen bij de bron aan te pakken.

Ik raad daarom ook aan om meer in suggestieve vorm met hun te communiceren en daaraan je eigen oordeel te trekken. Laat hun je niet stoppen als ze zeggen dat het slecht is, terwijl je gevoel zegt dat je het moet doen. Jouw gevoel is veel belangrijker dan hun manier om controle over je uit te oefenen.

Liefs,

LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

debbie

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 34
    • Bekijk profiel
Re: Geroezemoes en drukte
« Reactie #10 Gepost op: september 22, 2009, 08:13:08 pm »

Hoi bedankt voor jouw bezorgdheid. Ik heb het geluk dat ik een psygiater heb die zich bezig houd met alternatieve, zo schrijft zij alleen als het niet anders kan medicijnen voor en kan ik eigenlijk altijd terecht met suggestie om te minderen of dosering te veranderen. Na zoveel jaar weet ze ook dat als ik het wil ik het met of zonder haar advies toch doe ;)
Tot nu toe is zij altijd in voor eigen inbreng en als ik een alternatief kan vinden zodat ik geen medicijnen hoef te gebuiken moedigd zij dit alleen maar aan mits ik op verantwoorde wijze stop of minder. IK weet dat deze arts een uitzondering is en ik heb het dan ook erg met haar getroffen.
Maar ik waardeer jouw bezorgdheid.

Groetjes Debbie
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Geroezemoes en drukte
« Reactie #11 Gepost op: september 22, 2009, 09:15:58 pm »

Goed om te horen. :)

In dat geval, zeker aan haar vragen. :)

Liefs,

LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.045 seconden met 23 queries.