Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Meditatie oefeningen  (gelezen 7614 keer)

WhiTeAnGeL

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 410
    • Bekijk profiel
Meditatie oefeningen
« Gepost op: juli 09, 2008, 08:07:27 pm »

Dit topic is speciaal gemaakt voor het uitwisselen van meditatie oefeningen.
Weet je een leuke oefening waar jezelf veel plezier aan hebt beleeft of veel aan heb gehad deel het hier met anderen mensen.
Gelogd
Om mij heen heeft God gezegd zijn de Engelen van Israel. Links van mij is Michael en rechts is Gabriel, voor mij is Uriel en achter mij Rafael, boven mij Gods aangezicht en liefde om mij heen.

WhiTeAnGeL

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 410
    • Bekijk profiel
Re: Meditatie oefeningen
« Reactie #1 Gepost op: juli 09, 2008, 08:22:54 pm »

Meditatie oefening: Leer je gids kennen of je beschermengel.


Ga rustig zitten in een ruimte waar je niet gestoord word. Zet een rustgevend muziekje op en steek wat wierook aan als je dat prettig vind als je het beter vind als het alleen rustig is dan is dat ook goed.

Sluit je ogen en haal een paar keer diep adem. Maak je gedachtens leeg, schenk er geen aandacht aan en laat alles langs je heen gaan.
Stel in je gedachtens een plaats voor waar je graag wilt zijn. Bijv de zee, een onbewoond eiland, in de natuur, tussen de bloemen. Wat jij prettig vind.

Je voelt je fijn op deze plek. Je kijkt om je heen en je ziet wat er om je heen is je ziet de kleuren van de bloemen en planten. Het voelt net echt. Je kijkt eerst wat rustig om je heen en geniet van deze plek.
Dan als je er klaar voor bent vraag je of je je gids mag ontmoeten of je beschermengel wie je wilt.
Je ziet iemand aan komen lopen in de verte, steeds dichterbij komen. Eerst als een vaage schim, dan zie je langzamerhand zijn of haar gezicht. (de eerste keren als je deze oefening doet kan het zijn dat je geen gezicht ziet maar bijv alleen een aanwezigheid voelt dat is niet erg als je oefent kan je iemand gaan zien, je kan wel gewoon met deze aanwezigheid praten.)
Je begroet je gids of beschermengel en hij of zei begroet je terug.  Je vraagt hoe het met hem of haar is en maakt gezellig een praatje. Je kan van alles aan je gids of beschermengel vragen ze zullen je netjes antwoord geven door middel van gedachtens die in je hoofd te binnen schieten op reactie van je vraag.
Aan het einde van het gesprek zeg je dat je het leuk vond om hem of haar te ontmoeten je neemt afscheid en vraagt of het goed is om nog een keer elkaar te ontmoeten.

Gelogd
Om mij heen heeft God gezegd zijn de Engelen van Israel. Links van mij is Michael en rechts is Gabriel, voor mij is Uriel en achter mij Rafael, boven mij Gods aangezicht en liefde om mij heen.

wouw

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 176
    • Bekijk profiel
Re: Meditatie oefeningen
« Reactie #2 Gepost op: januari 19, 2009, 02:52:36 pm »

ik heb deze oefening lang geleden een paar keer gedaan..
elke keer kwam ik bij dezelfde omgeving uit, en elke keer ontmoete ik mijn gids op dezelfde plek.

Heb je dat zelf ook dat het dezelfde omgeving is.. of altijd anders?
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Meditatie oefeningen
« Reactie #3 Gepost op: januari 19, 2009, 05:19:14 pm »

Ik heb deze oefening ook geprobeerd. Als ik deze doe, dan is de omgeving vrij wazig. Hij is herkenbaar, maar niet goed zichtbaar. Ook niet echt belangrijk voor me lijkt mij. Hebben jullie dat ook?

De omgeving lijkt wel altijd hetzelfde, maar dat kan ik niet goed oordelen omdat het meer lijkt alsof er geen omgeving is. :)
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

WhiTeAnGeL

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 410
    • Bekijk profiel
Re: Meditatie oefeningen
« Reactie #4 Gepost op: januari 20, 2009, 11:07:56 am »

Ik beslis zelf waar ik mijn gids wil ontmoeten :) je kan van te voren zelf een plek uitkiezen waar je maar wilt. Zie het beeld in gedachten en vraag je gids te komen.
Bij mij gaat het allemaal nu zo snel dat ik niet naar een speciale plek hoef te gaan ik kan in gedachten nu ook contact met ze maken en met ze praten.
Hoe een gids eruit ziet, moet je je niet druk om maken.
Hoe een gids zijn naam is, moet je je ook niet druk om maken.
Waar het om gaat is de inzichten die je krijgt van je gids, vraag je af of ze goed voelen zo niet luister er niet aan. Bekijk of je wat hebt aan de inzichten.

In het begin lijkt het vooral dat je tegen jezelf praat, soms denk je dat het niet echt is. Maak je er ook niet druk om.
Je kan met je gids overal over praten, en overal hulp bij vragen.
Ik denk dat het mooiste is :)
Gelogd
Om mij heen heeft God gezegd zijn de Engelen van Israel. Links van mij is Michael en rechts is Gabriel, voor mij is Uriel en achter mij Rafael, boven mij Gods aangezicht en liefde om mij heen.

Eni

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 269
    • Bekijk profiel
Re: Meditatie oefeningen
« Reactie #5 Gepost op: februari 02, 2009, 08:49:14 pm »

Ik heb dit laatst ook geprobeert

Stelde me een mooie plek voor en vroeg of ik mn gids mocht zien. Toen opeens zag ik een gezicht recht voor me heel dichtbij en goed duidelijk! Schrok toen een beetje en was mn concentratie kwijt en was het weg, daarna lukte het niet meer omdat ik me niet meer goed kon concentreren.

Hebben jullie dat dan ook dat je het beeld soort van in je gedachten ziet??
Gelogd
Herinner mij maar niet in sombere dagen.
Herinner mij in de stralende zon.
Hoe ik was toen ik alles nog kon.

Sjaan '94
Harrie '12

WhiTeAnGeL

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 410
    • Bekijk profiel
Re: Meditatie oefeningen
« Reactie #6 Gepost op: februari 02, 2009, 11:08:23 pm »

Ja ik zie dan ook soort beelden in gedachten, vaak zie ik de gezichten niet erg duidelijk maar vaage omhulsels opzich maakt dat niet zo uit :)

Wel heftig dat je ineens zo'n gezicht zag, schrik je wel even van
Gelogd
Om mij heen heeft God gezegd zijn de Engelen van Israel. Links van mij is Michael en rechts is Gabriel, voor mij is Uriel en achter mij Rafael, boven mij Gods aangezicht en liefde om mij heen.

Eni

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 269
    • Bekijk profiel
Re: Meditatie oefeningen
« Reactie #7 Gepost op: februari 03, 2009, 07:14:20 am »

Jah idd, had ook hier jou verhaal gelezen dus ik stelde me meer zoiets voor.. Maar toen opeens dat gezicht! Ga van de week nog eens proberen, en dan proberen niet te schrikken weet nu iig wat me te w88 staat ;-)

x
Gelogd
Herinner mij maar niet in sombere dagen.
Herinner mij in de stralende zon.
Hoe ik was toen ik alles nog kon.

Sjaan '94
Harrie '12

WhiTeAnGeL

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 410
    • Bekijk profiel
Re: Meditatie oefeningen
« Reactie #8 Gepost op: februari 03, 2009, 10:20:19 am »

Ja precies kan je je er op voorbereiden ;) hoop dat het deze keer beter gaat.
Gelogd
Om mij heen heeft God gezegd zijn de Engelen van Israel. Links van mij is Michael en rechts is Gabriel, voor mij is Uriel en achter mij Rafael, boven mij Gods aangezicht en liefde om mij heen.
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.174 seconden met 22 queries.