Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Aarden  (gelezen 8952 keer)

lotuslove

  • Gast
Aarden
« Gepost op: juli 14, 2009, 10:35:10 pm »

Ik ben zelf erg bezig met het onderwerp 'aarden' :)
Dus ik dacht, missch is 't leuk een topic te beginnen waarin we verschillende manieren van aarden of aardingsoefeningen kunnen uitwisselen, er zijn er namelijk zoveel! :D

Wat ik zelf zovaak mogelijk probeer te doen is de visualisatie-oefening waarin je jezelf verbind met de aarde. Voor mij voelt het het beste als ik me voorstel dat de aarde een levend wezen is die ons energie geeft. Ook doe ik soms de basisoefening van Tai Chi, een staande meditatie; toevalling zag ik op internet dezelfde oefening staan om te aarden:

Ga ontspannen rechtop staan.
Plaats je voeten op schouderbreedte.
Buig enigzins door je knieeen.
Plaats je bekken iets vooruit.
Houdt je lichaam in balans, zodat je gewicht evenwichtig verdeeld wordt over je voetzolen.
Laat je gewicht naar beneden zakken.


Ik merk zelf heel erg dat alles naar beneden zakt en dat je echt 'leert staan', je voelt dat je al je gewicht op je voeten en benen richt!
Wat doen jullie om te aarden? :)
Gelogd

lotuslove

  • Gast
Re: Aarden
« Reactie #1 Gepost op: juli 14, 2009, 10:36:26 pm »

Vond net via google een website met meer tips om beter te gronden: http://www.burnin.nl/?id=bhd_nrg_grd
Gelogd

WhiTeAnGeL

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 410
    • Bekijk profiel
Re: Aarden
« Reactie #2 Gepost op: juli 14, 2009, 10:52:05 pm »

Hej Lotus,

Goed idee van je een topic over aardingsoefeningen :D

Ik zelf heb ook iets nieuws gevonden :p Ik leg dan me hand onderaan op me buik, ongeveer waar eerste chakra is. En dan zeg ik '' ik ben geaard in mijn lichaam'' dit zeg ik dan een paar keer met me ogen dicht en probeer met me hand te voelen op die plek, de warmte te voelen.
Dan voelt het net of je energie vanuit je hoofd, want daar zit je meestal als je niet geaard bent naar onderen schiet :D
Gelogd
Om mij heen heeft God gezegd zijn de Engelen van Israel. Links van mij is Michael en rechts is Gabriel, voor mij is Uriel en achter mij Rafael, boven mij Gods aangezicht en liefde om mij heen.

lotuslove

  • Gast
Re: Aarden
« Reactie #3 Gepost op: juli 14, 2009, 11:08:13 pm »

Ok ga ik ook proberen, ik doe dat ook wel 's m'n handen op m'n onderbuik leggen of op m'n buik, maar dat komt denk ik omdat m'n onderste 3 chakra's niet in balans zijn maar ik merk wel dat het dan ontspant als je je energie daarop richt....oh en rode sokken en rode onderbroeken dragen natuurlijk!! Haha... ;)
Gelogd

WhiTeAnGeL

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 410
    • Bekijk profiel
Re: Aarden
« Reactie #4 Gepost op: juli 14, 2009, 11:17:23 pm »

Haha ja rode sokken en onderbroeken :P haha

Ik denk dat je ook soms je handen daar legt op je onderbuik omdat onder je navel je zonnevlecht chakra zit, die is geel en daar ontvang je vaak emoties en gevoelens van andere mensen.
Als je ''overspoeld'' raakt dus teveel daar binnen krijgt kan je ook misselijk worden, of buik pijnen krijgen, misschien dat je automatisch daar je handen legt ;)
Gelogd
Om mij heen heeft God gezegd zijn de Engelen van Israel. Links van mij is Michael en rechts is Gabriel, voor mij is Uriel en achter mij Rafael, boven mij Gods aangezicht en liefde om mij heen.

lotuslove

  • Gast
Re: Aarden
« Reactie #5 Gepost op: juli 19, 2009, 07:48:23 pm »

Nog een goede manier om te gronden: de natuur! :)
Ik geloof erg dat het verzorgen van planten en bloemen ook erg goed is om te aarden, het werkt in ieder geval erg ontspannend vind ik zelf...
Gelogd

kira

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 4
    • Bekijk profiel
Re: Aarden
« Reactie #6 Gepost op: augustus 15, 2010, 06:17:01 pm »

Nog een goede manier om te gronden: de natuur! :)
Ik geloof erg dat het verzorgen van planten en bloemen ook erg goed is om te aarden, het werkt in ieder geval erg ontspannend vind ik zelf...

Met blote voeten over het gras wandelen of je handen in aarde steken terwijl je omringd bent door de natuur en dieren
dit vind ik een leuke manier van aarden  :)
Gelogd
Geluk begint vanbinnen.

Reiki Plus Master

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 8
  • Wees je zelf en oordeel niet
    • Bekijk profiel
    • Genezendehanden
Re:Aarden
« Reactie #7 Gepost op: december 19, 2010, 07:37:55 pm »

Vertrouwen

Als je vertrouwen hebt en je zegt ik ben geaard ben je geaard.
Niets en niemand kan je doen ontaarden.
Kwestie hier van vertrouwen, geen enkel cursus nog nodig.

Hou je eigen vertrouwen in je zelf.

Suc6
Gelogd

Nima

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 18
  • Gevoelens hebben kleuren
    • Bekijk profiel
Re:Aarden
« Reactie #8 Gepost op: februari 27, 2012, 01:13:31 pm »

Wat ik geleerd heb is het volgende: stel jezelf voor dat je tenen wortelen zijn van een boom. Laat deze wortelen groeien en groeien in de aarde en voel hoe stevig je staat. Of voeten in het warme zand steken. Genoeg variaties hierop te verzinnen denk ik!
Als ik me niet geaard voel ,waar ik ook ben op dat moment, probeer ik te voelen wat er onder mijn schoenen zit. En dan bedoel ik niet de kauwgum ;D
Nee de stoep of het tapijt enz enz. Dus door je schoenen heen voelen.

Dit werkt ook goed tegen pijn. Voel door de pijn heen! Blijf niet hangen waar de pijn zit maar ga verder. Bijvoorbeeld: ik heb vaak pijn in mijn benen, dan ga ik via de heup door mijn benen naar mijn voeten en dan vervolgens naar de grond waar ik op sta. Het helpt mij echt. Misschien jullie ook?

Groetjes
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.09 seconden met 23 queries.