Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Van jezelf leren houden  (gelezen 7438 keer)

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Van jezelf leren houden
« Gepost op: juli 09, 2009, 05:03:30 pm »

In deze maatschappij leer je dat je van elkaar moet houden. Maar je leert niet dat je nog meer van jezelf mag houden dan van een ander. Het klinkt misschien heel egoïstisch, maar wanneer je niet van jezelf houdt, ben je niet sterk genoeg om goed van anderen te houden. Het gevolg is dat je het beetje liefde wat je hebt weggeeft en verzwakt raakt. Je wordt vermoeid en begint slordig te worden. Hoewel dit al erg is, wordt het nog erger omdat je dan ook niet meer goed uitstraalt wie je bent. Dit zien anderen (onbewust) ook.

Ik kan niet ontkennen dat ik zelf tot voor kort ook met dit onderdeel worstelde, tot ik vandaag een ingeving kreeg (met dank aan mijn natuurarts) hoe je van jezelf kan leren houden.

Ga na wat/wie je bent
De eerste stap is naar jezelf te kijken als persoon om te kijken wat je nu bereikt hebt en hoe je je in het algemeen voelt. Kijk daarbij niet alleen naar je uiterlijk of naar je innerlijk, maar ook naar je spirituele/paranormale kant en niet te vergeten, wat je nu allemaal kan(vaardigheden). Als je met iemand mocht wisselen, zou je dat dan doen? Of ben je stiekem toch wel een beetje trots op een van de dingen die je maken wie je bent?

Jezelf aanbidden
Om van jezelf te houden mag je jezelf aanbidden. Ikzelf had veel moeite om dit te doen, want er werd mij verteld dat je dan in de spiegel moet kijken en zeggen tegen jezelf: ik hou van jou. Ik vind dit moeilijk. Misschien kun jij het wel, maar ik kon dit niet. Ik kreeg vandaag een ingeving. Kijk vanuit je aardse zelf naar je hogere zelf, en zie jezelf als een soort van god voor je en iets boven je zweven. (de god in je zelf ben je namelijk zelf) Deze kun je heel makkelijk aanbidden, want het is deze "god" die jou heeft gemaakt tot wie jij nu bent.

Wanneer je hem/haar kan aanbidden en beseft dat hij/zij is wie jij bent, dan kun je heel makkelijk ook van hem/haar gaan houden.

Mocht je nog steeds moeite hebben om van jezelf te gaan houden, vertel het me, dan zal ik kijken of ik je kan assisteren. :)

Veel plezier met de liefde van/naar jezelf.
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

WhiTeAnGeL

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 410
    • Bekijk profiel
Re: Van jezelf leren houden
« Reactie #1 Gepost op: juli 13, 2009, 11:36:49 am »

Goed stuk :D

Ik denk dat houden van jezelf begint jezelf te accepteren zoals je nu bent op dit moment. Dan bestaat er geen goed en fout meer want op dit moment ben je perfect zoals je nu bent, je zou nu niet anders kunnen zijn zoals je bent ;)
Gelogd
Om mij heen heeft God gezegd zijn de Engelen van Israel. Links van mij is Michael en rechts is Gabriel, voor mij is Uriel en achter mij Rafael, boven mij Gods aangezicht en liefde om mij heen.

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Van jezelf leren houden
« Reactie #2 Gepost op: juli 13, 2009, 02:09:45 pm »

Ik heb mijzelf prima geaccepteerd zoals ik ben, maar toch verwaarloosde ik het van mijzelf houden. Door dit truukje (voorstellen dat ik mijn hogere zelf zie, en dan denk: Wouw, dat ben ik. Ja daar hou ik wel van!) kan ik goed en makkelijk van mezelf houden.

Ik merk ook direct als ik dat doe dat het werkt. :) Voelt warm van binnen. :)
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

WhiTeAnGeL

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 410
    • Bekijk profiel
Re: Van jezelf leren houden
« Reactie #3 Gepost op: juli 13, 2009, 03:18:55 pm »

Mooi truukje :D ik heb net ook geprobeerd en zag ook echt iemand boven me hoofd zweefen haha :D

Wat ik ook vaak doe is de dingen in me leven die ik heb ervoor bedanken, dus bijv dan zeg ik dankje wel god voor deze mooie nieuwe dag, dankje wel voor de persoon die ik ben enzo, dat helpt ook erg dan voel je ook warmte en acceptatie
Gelogd
Om mij heen heeft God gezegd zijn de Engelen van Israel. Links van mij is Michael en rechts is Gabriel, voor mij is Uriel en achter mij Rafael, boven mij Gods aangezicht en liefde om mij heen.

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Van jezelf leren houden
« Reactie #4 Gepost op: juli 13, 2009, 04:10:28 pm »

Ja, alleen houd je daarmee niet van jezelf, maar van het leven. :) Daadwerkelijk jezelf voor je zien en aanbidden helpt om te leren van jezelf te houden. :)
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

lotuslove

  • Gast
Re: Van jezelf leren houden
« Reactie #5 Gepost op: juli 13, 2009, 09:59:15 pm »

Heel mooi, en moeilijk onderwerp ook hoor haha :)
Ik denk wel 's dat iedereen hier op aarde leert om van zichzelf te houden want eigenlijk leren we allemaal in liefde. Dat wat je zegt over je hogere zelf is echt een hele mooie oefening. Ik heb dit zelf ook een keer geprobeerd nav een boek van Sanaya Roman. Bij mij voegde dit ook erg veel toe.
Ik ben hier de laatste tijd ook erg veel mee bezig, ik vind dat een onderdeel van 'van jezelf houden' idd ook is te leren wat je vaardigheden zijn en te (her)ontdekken wat je capaciteiten zijn zodat je deze in kunt zetten om een steentje bij te dragen om de wereld een stukje mooier te maken. Als je van jezelf houd, leer je (naast anderen) ook voor jezelf te zorgen, soms vergeten we onszelf wel 's en eigenlijk helpen we daar niemand bij. Niemand heeft er iets aan als jij jezelf verwaarloost. En ik geloof ook dat als je de liefde in jezelf kunt vinden, dat je die dan niet meer in de buitenwereld hoeft te zoeken....in wat voor vorm dan ook. Je bent dan 'compleet'.
Erg mooi dat je dit ook bewust maakt (of aan 't maken bent) in jezelf :D
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.093 seconden met 22 queries.