Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Het Grote Verstoppertjesspel  (gelezen 5423 keer)

lotuslove

  • Gast
Het Grote Verstoppertjesspel
« Gepost op: juli 04, 2009, 08:30:05 pm »

Het Grote Verstoppertjesspel

Wat volgt is een beschrijving van het leven op de planeet Aarde. Deze informatie werd gegeven door de liefdevolle entiteiten, eenvoudig genaamd "De Groep", via Steve Rother.
Het was de basis van alle informatie die volgde in de boodschappen van de Groep welke zijn vervat in 'De Bakens van Licht Meditaties' en was het antwoord op de vraag van Steve: "Waarom zijn wij hier?"

Het Verstoppertjesspel

Laten wij jullie eens meenemen op reis.....

Wij zijn allen bijeengekomen op een weide aan de voet van een berg. We zijn thuis en we spelen met elkaar in perfecte liefde. Een geliefde broer komt naar ons toe en zegt, "Zou iemand van jullie zin hebben om een nieuw Spel te spelen?"

"Wat voor een Spel?" vraag je. "Is het net zoiets als wat wij nu spelen?"

"Nee," antwoordt hij. "Het is niet te vergelijken met wat we tot nu toe gedaan hebben. Het wordt een ingewikkeld Spel met veel rekwisieten en vermommingen. Wij zullen sluiers dragen zodat we onze ware oorsprong niet langer kunnen zien of her-inneren, zelfs de sluier zal voor ons verborgen blijven. Dan zullen we dat Spel gaan spelen en ons gaan her-inneren. De sluier zal zo effectief zijn dat we niet alleen zullen vergeten wie we zijn, we zullen zelfs Thuis vergeten. Zelfs als we elkaar onderweg tegenkomen, zullen we elkaar in de ogen kijken en zal de een de ander niet herkennen. De sluier zal zo goed werken dat velen naar de rekwisieten en vermommingen zullen kijken en oprecht geloven dat dit alles is. We zullen al onze krachten behouden, maar we zullen ons niet her-inneren hoe ze gebruikt moeten worden, zelfs niet dat we ze hebben."

"Het Spel wordt gespeeld in gedeelten en voor we aan een gedeelte beginnen mogen we net zoveel geheugensteuntjes op ons pad plaatsen als we willen, om ons te helpen her-inneren. Er wordt aangeraden om veel geheugensteuntjes te plaatsen, want de meeste van jullie zullen ze gemakkelijk wegredeneren. We zullen de tijd en de plaats van onze entree en ons vertrek op het Speelbord zelf kiezen. We zullen ook omstandigheden en lessen opzetten die we tijdens het gesluierd zijn willen ervaren en leren. Er zal een score worden bijgehouden en de punten van ieder gedeelte zullen bij elkaar worden opgeteld. Dit puntensysteem gebruik je alleen zelf maar, om te bepalen wat je naar het volgende gedeelte mee wilt nemen. Je zal in het ene gedeelte niet in staat zijn je het andere te her-inneren, toch, als je zaken eenmaal beheerst, mogen sommige worden meegenomen naar een volgend deel. Je zal altijd de essentie van je zijn en je persoonlijkheid bij je dragen, toch zal je je niet her-inneren dat deze door de sluier heen met je meegaan in elk nieuw gedeelte."

"Humor zal altijd als geheugensteuntje dienen, dat ongehinderd door de sluier gaat, en als we je te serieus vinden worden dan maken we je wel aan het lachen, om je er aan te herinneren dat het maar een Spel is. Er zullen onderweg ook veel meesters beschikbaar zijn om ons te helpen als we te ver van het pad afdwalen. Oh ja, ik vergat bijna een belangrijke regel van het Spel....er zal te allen tijde Vrije Keuze zijn. Je hebt complete vrijheid in alle zaken, je kan er zelfs voor kiezen om het spel niet te spelen of een vervanger te vragen. Je mag kiezen om je te verbergen of om te zoeken, dat maak je helemaal zelf uit."

"Op het Speelbord zal polariteit heersen. Dat heeft te maken met de werking van het Speelbord zelf, en is een noodzakelijk ingrediënt, dat voor het nodige contrast zorgt. Maar, polariteit zal je visie kleuren. Door ogen die door polariteit zijn gekleurd, ervaar je dingen als Boven of Beneden, Licht of Donker, Goed of Slecht, Liefde of Angst en Rechtvaardig of Onrechtvaardig. Laat je hierdoor niet voor de gek houden, het zijn alleen maar illusies."

"Wij zullen de hogere aspecten van onszelf gedurende het Spel op een speciale plaats achterlaten, anders wordt het spel veel te eenvoudig. Jouw Hogere Zelf zal te allen tijde voor je beschikbaar zijn. De uitdaging is om te leren er toegang tot te krijgen en je te herinneren dat het bestaat als deel van jezelf. Je mag speciale geliefden uitkiezen die op je schouder met je meereizen om je gedurende het Spel te adviseren. Nogmaals, zelfs het her-inneren dat ze bestaan, zal een groot deel van het Spel zijn."

"Het doel van het Spel is om te zien hoeveel spelers zich kunnen her-inneren wie ze zijn, waar ze vandaan komen, en welke scheppingsvermogens ze hebben. Wanneer je je dat weer herinnert, mag je weer samengaan met je Hogere Zelf en Thuis hercreëren aan de andere kant van de sluier om te laten zien dat jij je alles volledig her-innerd hebt."

"Zo, wie wil er spelen?"


Bron: http://www.lichtwerker.com
Gelogd

Manda

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 20
    • Bekijk profiel
Re: Het Grote Verstoppertjesspel
« Reactie #1 Gepost op: juli 06, 2009, 10:08:55 pm »

Ik wil het leven ook als een spel zien..maar ik ben daar veel te moe voor. Ik wil genieten van het leven..en in het hier en nu leven..maar ook dat is me nog niet gelukt. Ik blijf nog ergens in het verleden hangen. De levensvreugde ervaar ik op dit moment niet..maar ik ben ook weer niet doodongelukkig. Ik voel een gemis. Ik mis mezelf. Ik mis het leven. Ik mis liefde.. voor mezelf. Ik denk dat ik de weg even kwijt ben.

Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Het Grote Verstoppertjesspel
« Reactie #2 Gepost op: juli 06, 2009, 11:37:45 pm »

Ananda, droom je op dit ogenblik veel? Ik heb namelijk het gevoel dat je dat doet. Ga eens analyseren wat je droomt, en je zal zien wat je mist.
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Manda

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 20
    • Bekijk profiel
Re: Het Grote Verstoppertjesspel
« Reactie #3 Gepost op: juli 09, 2009, 06:38:50 am »

Ik weet zeker dat ik elke nacht droom maar zodra ik wakker word weet ik niet meer wat ik gedroomd heb.  ;D

Dit topic heet "Het Grote Verstoppertjesspel" en ik kan me in de naam van dit topic vinden omdat ik zeker weet dat ik (onbewust) dit spelletje speel. Er zijn een aantal dingen in het verleden die ik heb verstopt/onderdrukt. Nu drijven ze langzaam naar boven. Ik wil mezelf zien zoals ik ben..maar niet meer zoals ik mezelf wil zien.
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Het Grote Verstoppertjesspel
« Reactie #4 Gepost op: juli 09, 2009, 04:50:25 pm »

Okee, als je je dromen niet herinnert, dan is dat niet erg. Een droom die belangrijk genoeg is om te onthouden, onthoud je ook nadat je wakker wordt. Je hoeft hier niets mee te doen, tenzij je ineens een droom hebt die je wel onthoud. :)
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.207 seconden met 22 queries.