Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Helderzien- en horen  (gelezen 6655 keer)

lotuslove

  • Gast
Helderzien- en horen
« Gepost op: juli 04, 2009, 06:38:05 pm »

Soms als het stil is om me heen, valt 't me op dat er beelden van gezichten of zinnetjes woorden uit 't niets bij me lijken binnen te komen.
Zoals gisteravond, ging ik (voor 't eerst sinds lange tijd) zonder de tv aan slapen, en er kwamen delen van zinnetjes bij me binnen...heel subtiel, alsof je het hoort maar dan van binnen. En zodra ik erop ging letten was 't weg, en dan kwam het weer. Hetzelfde met beelden, ik zie soms gezichten van onbekenden maar gewoon met m'n innerlijk oog, in gedachten zeg maar.

Ik heb wel 's een oefening visualiseren gedaan, ik ging dan bijv. een roos visualiseren, en ik heb gemerkt dat als je zelf iets wilt visualiseren dat het dan ietsje langzamer gaat en meer moeite kost. Ik geloof er ook steeds meer in dat we allemaal wel 's beelden/gedachten binnenkrijgen die niet van onszelf zijn.

Hebben jullie dat ook? Dat je dingen binnenkrijgt die heel subtiel zijn??
Gelogd

WhiTeAnGeL

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 410
    • Bekijk profiel
Re: Helderzien- en horen
« Reactie #1 Gepost op: juli 04, 2009, 10:03:09 pm »

Ja dat herken ik zeker ;)
Vaak als je rustig bent zie je ineens allemaal gezichten voor je.
Ik heb het zelf vaak voordat ik ga slapen, dan schrik ik me soms dood.
Sommige gezichten en of personen die ik zie zien er ook niet zo leuk uit niet vrolijk enzo, soms zeggen ze ook dingen tegen me of laten ze dingen zien via beelden.

Hoe is het bij jou? Zijn het leuke gezichten? Hoe voelt het aan?
Gelogd
Om mij heen heeft God gezegd zijn de Engelen van Israel. Links van mij is Michael en rechts is Gabriel, voor mij is Uriel en achter mij Rafael, boven mij Gods aangezicht en liefde om mij heen.

lotuslove

  • Gast
Re: Helderzien- en horen
« Reactie #2 Gepost op: juli 04, 2009, 10:30:26 pm »

Haha ja jij herkent 't wel he?
Het is heel erg subtiel, het lijkt alsof het je eigen gedachten zijn, het voelt meestal niet bedreigend. Want als ik me erop ga focussen gaat 't meestal weg. Het zijn gezichten van mensen die ik niet ken en nooit eerder heb gezien. In het begin dacht ik dat 't wellicht 'na-beelden' waren van gezichten die ik op tv of die dag had gezien maar dat is dus niet zo.
Ik heb 't niet vaak hoor maar af en toe zie ik wel 's een gezicht die me echt zit aan te staren met ogen die dwars door je heen kijken. Maar alleen van gezichten, niet van lichamen, soms bewegen ze ook.

En hoor je dan ook dingen? Ik merkte gisteravond dat ik dingen doorkreeg in woorden/zinnetjes...het kwam eerst heel sterk door alsof het heel luid binnenkwam, heb jij dat ook?
Gelogd

Eni

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 269
    • Bekijk profiel
Re: Helderzien- en horen
« Reactie #3 Gepost op: juli 06, 2009, 09:31:41 pm »

Hey dat met die gezichten herken ik ook. Heb dat sinds kort, en ook net voor ik ga slapen of als ik wakker aan het worden ben.
Maar soms gaat het heel snel weg soms duurt het iets langer, probeer gezicht te onthouden maar dat lukt meestal niet echt. Zag ook keer een huis,dat heb ik toen vlug getekend zodat ik het kon onthouden

xx
Gelogd
Herinner mij maar niet in sombere dagen.
Herinner mij in de stralende zon.
Hoe ik was toen ik alles nog kon.

Sjaan '94
Harrie '12

lotuslove

  • Gast
Re: Helderzien- en horen
« Reactie #4 Gepost op: juli 13, 2009, 10:24:05 pm »

Hey Eni :)
'Zie' jij ze dan ook alsof het je eigen gedachten zijn? Of zie je 't als iets wat duidelijk 'anders' is?
Bij mij lijkt 't erg op beelden die je in je eigen gedachten hebt, weet je wat ik bedoel? Zo lastig uit te leggen haha...
Gelogd

WhiTeAnGeL

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 410
    • Bekijk profiel
Re: Helderzien- en horen
« Reactie #5 Gepost op: juli 14, 2009, 09:57:15 pm »

Ik vond altijd en dacht altijd dat het me eigen gedachten waren, ik vond alles gewoon ''normaal''.
Totdat ik besefte en begon te zien wat ik werkelijk allemaal zie.
Dus bijv als mensen iets vertellen dan zie ik daar beelden bij, als mensen vertellen over een overleden persoon zie ik die persoon voor me ook al ken ik heel die persoon niet. Het viel me eerst nooit op omdat ik het zo ''normaal'' zo gewoon vond, ik wist niet beter.
Ik denk als je meer gaat letten op wat je voelt, wat je ziet dat er een wereld voor je open gaat en dat je steeds meer dingen ''ziet'' en voelt die je eigenlijk beschouwde als normaal ;)
Gelogd
Om mij heen heeft God gezegd zijn de Engelen van Israel. Links van mij is Michael en rechts is Gabriel, voor mij is Uriel en achter mij Rafael, boven mij Gods aangezicht en liefde om mij heen.

Eni

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 269
    • Bekijk profiel
Re: Helderzien- en horen
« Reactie #6 Gepost op: juli 14, 2009, 10:43:39 pm »

Hey lotuslove,

Die gezichten (en het huis) zag ik als een soort vlek voor me (niet in mn hoofd zeg maar) maar echt op een plek in de kamer waar ik toevallig heen keek.

Maar heb het ook gehad als ik bijv. gewoon wat op de bank lig, en dan met mn ogen dicht dat ik dan ook in mn gedachten zie (meer als een soort van droom) maar ik sliep niet... ook beetje lastige omschrijving haha. Ik weet iig dat het geen droom was, want mijn dromen zijn heel anders als wat ik toen zag


Merk wel dat gevoelige mensen wel makkelijker kunnen visualiseren (dus wel in gedachten) over hoe iets eruit zou kunnen zien aan de hand van een beschrijving bijv. heb daar soms wel moeite mee omdat veel mensen dat niet voor elkaar krijgen!


xxx

Gelogd
Herinner mij maar niet in sombere dagen.
Herinner mij in de stralende zon.
Hoe ik was toen ik alles nog kon.

Sjaan '94
Harrie '12
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.049 seconden met 22 queries.