Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Veranderingen  (gelezen 5371 keer)

lotuslove

  • Gast
Veranderingen
« Gepost op: juli 04, 2009, 06:31:14 pm »

We leven in een maatschappij waar we leren dat 't onbeleefd is om iemand af te wijzen of simpelweg 'nee' te zeggen. Ik betrap mezelf er ook vaak op dat ik wat vaker 'nee' mag zeggen tegen mensen. Ik ben aan 't veranderen en zeg ook bewust 'nee' als ik ergens geen zin in heb en neem ook meer tijd voor mezelf omdat ik voel dat dat nu goed is voor mij. Nu merk ik dat ik daar nog best moeite mee heb, het geeft me een rotgevoel. Niet omdat ik me schuldig voel maar omdat ik nu pas zie wat voor vrienden ik om me heen heb, mensen die van me gewend zijn dat ik altijd 'ja' zeg en die daar soms misbruik van maken. Misschien ben ik overgevoelig maar het doet me ook pijn om te zien dat ik mensen in m'n omgeving heb die me niet begrijpen.
Ik begon er ook over na te denken, te relativeren...het zijn absoluut geen slechte vrienden, maar ik voel wel dat we niet op elkaar aansluiten qua energie en dat ik er goed aan zal doen meer afstand van hun te nemen.

Gelukkig zie ik 't allemaal helder wat er gebeurt maar het is en blijft een rotgevoel.
Ik geloof er echter wel in dat het beter is om dit gevoel geheel te doorleven dan ervoor weg te lopen of het weg te stoppen, nu krijg ik de kans ervan te leren :)

Wou ik ff kwijt :)
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Veranderingen
« Reactie #1 Gepost op: juli 04, 2009, 08:31:46 pm »

Dank je voor het melden. Dit is een goede stap.

Ik zei vroeger ook veel ja en als mensen ervanuit gaan dat je altijd ja zegt, dan zullen ze inderdaad raar opkijken dat je een keer nee zegt. Als mensen die nee niet kunnen accepteren, dan moet je je daar zeker niet schuldig over voelen. Besef dat het een onkunde aan hun kant is, en dat het hun eigen verantwoordelijkheid is om te leren omgaan met "nee krijgen".

Gefeliciteerd met deze overwinning. :)
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

lotuslove

  • Gast
Re: Veranderingen
« Reactie #2 Gepost op: juli 04, 2009, 10:33:05 pm »

Dankjewel :)
Ja inderdaad, het is een goede les voor beide kanten :)
Gelogd

Kayla

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 33
  • Neem de mensen zoals ze zijn
    • Bekijk profiel
Re: Veranderingen
« Reactie #3 Gepost op: juli 04, 2009, 10:53:42 pm »

Het is meestal moeilijk om  neen te zeggen , je wil altijd goed doen.
Maar het is ook nodig om aan jezelf te denken, daarom je niet schuldig voelen
het is soms zelfs beter, voor die ander als je eens nee zegt. al begrijpen ze het niet
 
Citaat
Ik geloof er echter wel in dat het beter is om dit gevoel geheel te doorleven dan ervoor weg te lopen of het weg te stoppen, nu krijg ik de kans ervan te leren

 
Gefeliciteerd lotuslove :)

Liefs kayla knufffffff :)
Gelogd

lotuslove

  • Gast
Re: Veranderingen
« Reactie #4 Gepost op: juli 06, 2009, 04:39:36 pm »

Ik voel me absoluut niet schuldig, dat is inderdaad nergens voor nodig. Het geeft me soms een naar gevoel als anderen me niet (kunnen) begrijpen, maarja het is zoals het is ;)
Ik moet er gewoon niet zo lang in blijven hangen ;)
Gelogd

Manda

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 20
    • Bekijk profiel
Re: Veranderingen
« Reactie #5 Gepost op: juli 06, 2009, 10:32:33 pm »

Ergens te lang blijven hangen is nooit goed behalve te lang in de liefde blijven hangen.  ;D  :P

Ik durf nee te zeggen tegen anderen maar ik kan geen nee zeggen tegen mezelf.
En zeker niet wanneer ik mezelf toelaat te lang in het verdriet te blijven hangen.
Als ik ook nee tegen mezelf kan zeggen dan ben ik nu een gelukkig mens.
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.142 seconden met 22 queries.