Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Wat doe je met voorspellende dromen?  (gelezen 7706 keer)

Kath

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 34
    • Bekijk profiel
Wat doe je met voorspellende dromen?
« Gepost op: mei 20, 2009, 04:57:04 pm »

Al sinds ik een jaar of 15 ben heb ik voorspellende dromen, dat gaat soms over hele kleine dingen die gebeuren maar helaas is het ook al een paar keer gegaan over mensen die vermoord werden. Maar wat moet je er mee? Wat kan ik er mee als ik zie wat er gebeurt met iemand, maar als er geen details genoeg worden gegeven om te weten waar en wanneer? Zelfs niets waar ik iets mee kan.

Maandag nacht droomde ik van mensen die in elkaar geslagen werden, eentje 's nachts, de overige drie bij daglicht. Een er van was een vrouw, de andere drie mannen. Ook hoorde ik de naam "Wuiter Wouters" en toen werd ik wakker. Ik heb daar niets mee gedaan tot ik er gisteren nacht achter kwam dat een vriend van me (heb niet meer zoveel contact met hem gezien hij redelijk ver van me vandaan woond) in elkaar geslagen is 's nachts, twee andere jongens zijn op dezelfde manier in elkaar geslagen overdag. Hij woont in oost vlaanderen dus ik besloot om dan maar eens op de naam te gaan zoeken. De eerste beschrijving waarin beide namen staan gaat over oost vlaanderen... Wuiter is een dialect woord in oost vlaanderen dat afgeleid is van de naam Wouter, een naam die vroeger erg veel voorkwam in die streken....

Maar wat moet ik er nu mee? Zo zijn er nog een heel aantal zaken.. Is er hier iemand die er ervaring mee heeft? Die begrijpt wat de bedoeling is of die weet hoe ik er "beter mee kan leven" dat ik dergelijke dingen weet voor ze gebeuren en ze dus eigenlijk had kunnen voorkomen....

Het tweede probleem is dat de dromen zo echt voelen, dat ik fysieke pijn ervaar... Ik schiet soms wakker van een pijnscheut...

Ik weet niet of ik duidelijk ben... Je mag altijd vragen stellen.. Wat ik nu doe is alles wat ik droom en wat in het nieuws/in de krant komt bijhouden in een mapje, daar ben ik echter vrij recent pas mee begonnen dus ik mis een aantal dingen die ik niet meer kan terug vinden. Maar dat voelt zo passief. Ik weet niet of ik er wat mee moet of niet. Ik houd het nu bij in de hoop dat ik het ooit begrijp als ik het grote plaatje zie...
En omdat ik het niet steeds moet onthouden... Mijn hoofd zit zo vol met details die ik niet wil loslaten omdat ik denk dat ik er nog wat mee moet doen... Als ik ze kan opschrijven hoef ik ze niet zo helder te onthouden..
« Laatst bewerkt op: mei 20, 2009, 05:02:30 pm door Kath »
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.238
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Wat doe je met voorspellende dromen?
« Reactie #1 Gepost op: mei 21, 2009, 12:26:43 pm »

Jeetje zeg.

Ik heb nooit echt nagedacht over het voorkomen van iets als je deze gebeurtenis voorspeld gekregen hebt. Ik weet niet of het uberhaupt kan, dus dat maakt het moeilijk voor mij om hierover iets zinnigs te zeggen.

Ik heb bijvoorbeeld de film De-Ja vu gezien. Hierin hebben ze een apparaat waarmee ze zoveel uur in de toekomst kunnen kijken. Ze willen daarmee een moord voorkomen, maar juist doordat ze die moord willen voorkomen, gebeurd hij. Er is ook een gezegde die zegt: de dood is onvermijdelijk.

Ik heb zelf wel voorspellende dromen, maar bij mij heb ik meer metaforen dan echt iemand vermoord zien worden enzo. Misschien dat iemand anders hier meer mee kan?
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Kath

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 34
    • Bekijk profiel
Re: Wat doe je met voorspellende dromen?
« Reactie #2 Gepost op: mei 23, 2009, 03:25:53 pm »

Het is niet dat ik het per definitie wil voorkomen, mensen moeten dood gaan als het hun tijd is. Maar ik heb die dromen toch met een doel... Ik wil gewoon weten welke doelen het kunnen zijn. Je voelt mensen aan zodat je ze eventueel kan helpen, je leest mensen om ze te leren kennen en beter te begrijpen... Elke paranormale gave heeft zijn doel, zijn nut... Ik kan me nauwelijks voorstellen dat voorspellende dromen gewoon een "last" zijn... Want leuk is het in elk geval níet.
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.238
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Wat doe je met voorspellende dromen?
« Reactie #3 Gepost op: mei 23, 2009, 08:01:31 pm »

Dat ben ik met je eens.

Het enige wat ik op dit moment kan bedenken als mogelijk voordeel, is dat je zou kunnen leren van de manier waarop iemand anders overleidt. Waarschijlijk zie je meer dan de meeste mensen zien, en voel je dingen.

Anders zou ik het op dit moment niet weten.
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Kath

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 34
    • Bekijk profiel
Re: Wat doe je met voorspellende dromen?
« Reactie #4 Gepost op: mei 23, 2009, 09:34:25 pm »

Ik voel wat zij voelen kwa angst maar ook kwa fysieke pijn...
Hoe bedoel je leren eigenlijk? Zou het echt voor mij persoonlijk zijn?
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.238
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Wat doe je met voorspellende dromen?
« Reactie #5 Gepost op: mei 24, 2009, 09:56:21 am »

Leren als in de zin van groter groeien.

Doordat je dingen kan zien/voelen die normaal gesproken alleen door jezelf kan worden waargenomen, kun je ervan leren alsof het jou was overkomen, zodat je ook kan zien wat je had kunnen doen om het te voorkomen.

Iets anders weet ik eigenlijk niet.
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.073 seconden met 22 queries.