Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Wat zijn chakra's ?  (gelezen 6736 keer)

WhiTeAnGeL

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 410
    • Bekijk profiel
Wat zijn chakra's ?
« Gepost op: juli 08, 2008, 07:09:04 pm »

Wat zijn chakra's?

De betekenis van het woord chakra is wiel en komt uit het Sanskriet. De chakra's zorgen voor het doorstromen van energie in het menselijk lichaam. Via de ruggegraat staan alle chakra's met elkaar in verbinding. Je zou het kunnen zien als de energetische 'bloedsomloop'. Ze functioneren als een soort wiel door je energieeen door je lichaam te laten stromen.
In totaal zijn er zeven (7) hoofdchakra’s er zijn ook nog een aantal kleinere chakra’s die bevinden zich bijv in je handen en voeten.

De chakra's zijn van groot belang voor het goed functioneren van de organen en het gevoel van gezondheid.
Ziekte openbaart zich allereerst op het energetische gebied en wordt pas later merkbaar op het lichamelijke vlak.


De chakra’s;
 
Eerste chakra; basis-/wortel-/ aardechakra.                              
1e aura laag; Etherische laag
Kleur; Rood (Levenspassie)
Betekenis; Wortel/ondersteuning.
Functie; Centrum van overleving en veiligheid
Deze regelt de basale aardse instincten, die met overleven te maken hebben. De zetel van levensenergie die ons fysieke kracht en vitaliteit schenkt en geeft ons moed. Geeft wilskracht en uithoudingsvermogen. In dit opzicht is het chakra bezig met het doel van onze ziel hier op aarde. Dus de reden van ons bestaan.
 
Tweede chakra; heilligbeenchakra
2e aura laag; lagere emotionele aspect
Kleur; Oranje (Creativiteit en wijsheid)
Betekenis; Vitale kracht/zoetheid.
Functie; Dit is ons seksuele en creatieve chakra
Deze hoort bij onze inwendige voortplantingsorganen, en hij is ook verbonden met onze bijnieren. En heeft betrekking op de circulatie van bloed, lymfe, tranen, gal en andere lichaamsstoffen. Het is het centrum van emoties en vermogen tot warme relaties. En regelt ook de uiting van de seksuele gevoelens.


Derde chakra; Zonnevlecht
3e aura laag; Lagere mentale aspect
Kleur; Geel
Betekenis; Machtchakra
Functie; Het zonnevlechtchakra is de bron van onze persoonlijke macht, en dankzij onze zonnevlecht kunnen we onze verlangens, ambities en emoties in actie omzetten. Ook is zij verbonden met het autonome zenuwstelsel, lever en alvleesklier. Regelt de spijsvertering en ons oriëntatievermogen.  Zij maakt warme gevoelens mogelijk, en maakt waarderingsgevoel mogelijk. Ook stimuleert zij onze geestelijke en intellectuele gaven, hierdoor hebben wij ook ons gevoel van wilskracht.
 
 
Vierde chakra; Hartchakra
4e aura laag; Astrale laag
Kleur; groen (genezing en balans) of roze  (onvoorwaardelijke liefde en medeleven)
Betekenis; Los 
Functie; Deze staat voor onvoorwaardelijke liefde en medeleven en sympathie, en het vermogen om ons kwetsbaar op te durven stellen naar onszelf en anderen toe. Dit chakra geeft ook vertrouwen in het proces van het leven en de evaluatie. Disbalans leidt tot een onvermogen om van zichzelf en anderen te houden., depressiviteit en moeilijkheden met het aangaan van relaties. Ook heeft zij invloed op de functie van het hart, longen en bloeddruk.

Vijfde chakra; Keelchakra

5e aura laag; Psychische aspect
Kleur; blauw (kennis van eenheid met goddelijke leiding)
Betekenis; Zuivering
Functie; Het is het centrum van verbale en non-verbale communicatie en zelfexpressie. Als je hierin een blokkade hebt dan krijg je vaak last van je keel, of als je je wilt uiten maar het niet doet, bijv. met een discussie dan begin je vaak te kuchen. Zij regelt ook de functie van de schildklier en de bijschildklier, en controleert de werking van de spijsvertering.
 
 
Zesde chakra; Derde oog-/ voorhoofdchakra
6e aura laag; Emotionele aspect
Kleur; Indigo
Betekenis; Weten
Functie; Via dit chakra krijgen we een dieper inzicht; onze intuïtie ontwaakt, en we ontwikkelen innerlijke wijsheid, helderheid, visie en scherpzinnigheid. Ook word hier de functie van de pijnappelklier en de hypofyse onderaan de hersenen geregeld. Zij heeft ook invloed op de neus en de oren. En regelt vertrouwen in anderen en geeft zelfkennis.
 

Zevende chakra; Kruinchakra
7e aura laag; Mentale aspect
Kleur; Paars (verlichting) of wit (zuiverheid, volmaaktheid en zegen)
Betekenis; spiritualiteit
Functie; Het kruinchakra is ons centrum van spiritualiteit, verlichting en onze verbinding met ons hogere zelf. En zorgt voor het gevoel van vrede en harmonie. Deze regelt ook de functie van de hersenen en ook de hypofyse. En ze is verbonden met het hoofd, de hoofdhuid en autonome zenuwstelsel.
Gelogd
Om mij heen heeft God gezegd zijn de Engelen van Israel. Links van mij is Michael en rechts is Gabriel, voor mij is Uriel en achter mij Rafael, boven mij Gods aangezicht en liefde om mij heen.

wouw

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 176
    • Bekijk profiel
Re: Wat zijn chakra's ?
« Reactie #1 Gepost op: februari 18, 2009, 01:09:21 pm »

Overigens zijn er maar weinig mensen die alle chakra's in de juiste kleur hebben, dus maak je niet druk als je een kleur tegenkomt op een plaats die volgens de chakra's niet klopt.


Elke impressie in jouw leven die zich nog niet heeft doorgewerkt door het chakrasysteem staat geschreven in jouw chakra's. Ik ga even een voorbeeld geven. Soms kom je in de keelchakra bij iemand opeens een rode kleur tegen. En dat is heel wat anders dan de blauwe kleur waar ik het net over had. Toch gebeurt dit regelmatig, bij heel veel mensen. De rode kleur staat voor aardse manifestatie. Als jij boos bent, dan krijg je aardse energie in je uitingen van emotie. Dus je keelchakra kleurt dan rood.

Ander voorbeeld: geel in de stuitchakra. Geel is gevoel, stuitchakra is aards. Dus het gaat over het leven en vertelt gevoel. Je staat gevoelig in het leven. Dit is niet de enige mogelijkheid die er is. Geel in de stuitchakra kan ook betekenen dat er iets "gevoeligs" is gebeurd in jouw leven. Helder geel in de stuitchakra is de eerste variant, donker geel is de tweede variant.

Dus wat betekent het als je paars in je hartchakra hebt? Paars is de kleur van de voorhoofdschakra oftewel de chakra van de inzichten, paranormaal vermogen en dingen een plaats geven. De hartchakra gaat over liefde. Dus jouw inzichten huizen in de liefde. Hiermee kun je meerdere kanten op. Je houdt van het paranormale of je hebt inzicht in de liefde. De helderheid van de kleur paars verteld je welke versie van de twee het is. Als je een donkere kleur paars aantreft dan kan het zijn dat je iets weet wat niet leuk is. Iets wat gaat over een van jouw geliefden. (Op dat moment zal er ook een stuk groen in de zonnevlecht ontstaan omdat je je rot gaat voelen over iemand waar je van houdt).

De makkelijkste manier om het te begrijpen wat een kleur doet is om het uit te spreken welke kleur je waar voelt. Hierdoor zeg je bijna al wat het betekent. Bijvoorbeeld: jij voelt groen in de zonnevlecht. Dat vertaal je naar: liefde in je gevoel. Of rood in je keelchakra = aardsheid in je emoties, oftewel
woede.



bron: http://hfhealing.hyves.nl/blog/18450006/Leren_Magnetiseren_Chakra_s/lYF2/
Gelogd

WhiTeAnGeL

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 410
    • Bekijk profiel
Re: Wat zijn chakra's ?
« Reactie #2 Gepost op: februari 18, 2009, 01:46:31 pm »

Overigens zijn er maar weinig mensen die alle chakra's in de juiste kleur hebben, dus maak je niet druk als je een kleur tegenkomt op een plaats die volgens de chakra's niet klopt.

dat is ook zeker zo goed dat je het zegt ;)

De makkelijkste manier om het te begrijpen wat een kleur doet is om het uit te spreken welke kleur je waar voelt. Hierdoor zeg je bijna al wat het betekent. Bijvoorbeeld: jij voelt groen in de zonnevlecht. Dat vertaal je naar: liefde in je gevoel. Of rood in je keelchakra = aardsheid in je emoties, oftewel
woede.


Goed stuk tekst :)
Ik ging  gewoon uit van de kleur die ik op die plaats zie.
Gelogd
Om mij heen heeft God gezegd zijn de Engelen van Israel. Links van mij is Michael en rechts is Gabriel, voor mij is Uriel en achter mij Rafael, boven mij Gods aangezicht en liefde om mij heen.

wouw

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 176
    • Bekijk profiel
Re: Wat zijn chakra's ?
« Reactie #3 Gepost op: februari 18, 2009, 01:49:35 pm »

Ja ik vond deze tekst wel goed.. had er ook zo nog nooit overna gedacht!
als ik kleuren zag dan keek ik op internet wat het betekende.. maar het ligt er dus ook aan op welke plek je het ziet..

als ik weet waar alle chakra's met de kleuren voor staan, is het volgensmij niet meer zo moeilijk om kleuren te begrijpen, als je ze ziet op een bepaalde plaats..
Gelogd

WhiTeAnGeL

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 410
    • Bekijk profiel
Re: Wat zijn chakra's ?
« Reactie #4 Gepost op: februari 18, 2009, 02:31:58 pm »

Ja dat denk ik ook, het word steeds makkelijker om te begrijpen :)
Zeker als je nu kan vergelijken als je andere kleuren ziet op de plaats waar een andere kleur behoort te zijn.
Ik ga er zeker meer op letten :)
Gelogd
Om mij heen heeft God gezegd zijn de Engelen van Israel. Links van mij is Michael en rechts is Gabriel, voor mij is Uriel en achter mij Rafael, boven mij Gods aangezicht en liefde om mij heen.
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.068 seconden met 23 queries.