Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Plaatsen die steeds terug keren  (gelezen 8438 keer)

Eni

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 269
    • Bekijk profiel
Plaatsen die steeds terug keren
« Gepost op: maart 23, 2009, 11:00:10 am »

Hey iedereen!

Vanacht had ik weer gedroomd over vanalles..
Maar ook kwam er een stukje in mn droom waar ik al heel lang niet meer aan had gedacht. Het is een soort winkelcentrumpje met winkeltjes alleen op beganegrond dus laag gebouw wat omringd is met hoge gebouwen (maar die zijn niet zichtbaar in mn droom, maar weet dat het er om heen grote hoge gebouwen zijn) Het is er altijd stil en verlaten en ik krijg er altijd een beetje verwaarloosd gevoel bij.. Ik heb al vaker gedroomd dat ik daar was, soms alleen en soms met andere..

Vanacht was ik daar weer samen met mn vriend en nog 2 andere bekenden we waren er nog nooit geweest, maar ik kon ze precies vertellen hoe we moesten lopen. (Als ik er nu over nadenk neem ik daar volges mij altijd dezelfde weg doorheen). Toen we erdoorheen waren kwamen we in een hele drukke straat wat me aan time sqaure deed denken (dit is ook een paar eerdere dromen zo geweest, eerst winkelcentrumpje en dan die drukke straat met super hoge gebouwen, maar niet elke keer)

De andere 2 bekenden gingen weer naar huis (na 1 weekend) en ik en Rene bleven ik wilde daar blijven en gaan wonen/werken (in new york) ik kon zo aan werk komen omdat ik in styling/mode zit maar voor rene werd het moeilijk hij spreekt geen engels en is vrachtwagen chauffeur. ik voelde me er echt thuis toen ik daar was, maar Rene niet en toen hield de droom op.


Andere keren dat ik dat droom heb ik vaak ook eerst het winkelcentrumpje en dan die drukke straat of andersom.. het is telkens net een beetje anders maar de gebouwen en vooral dat winkelcentrum is steeds hetzelfde.

Iemand een idee of dit iets betekend? En hoe het komt dat ik dit vaker droom en me dat winkelcentrum en de weg zo goed kan herinneren net of ik er al zo vaak ben geweest maar telkens in mn droom is het weer de eerste keer (sorry, beetje moeilijk uitgelegd)

xx


Gelogd
Herinner mij maar niet in sombere dagen.
Herinner mij in de stralende zon.
Hoe ik was toen ik alles nog kon.

Sjaan '94
Harrie '12

Eni

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 269
    • Bekijk profiel
Re: Plaatsen die steeds terug keren
« Reactie #1 Gepost op: maart 23, 2009, 11:01:38 am »

PS

Ik heb nog wel meer dromen die soms terugkeren toen ik jonger was had ik die vooral nu droom ik die bijna niet meer.. Maar met deze droom is het allemaal zo bekend.
Gelogd
Herinner mij maar niet in sombere dagen.
Herinner mij in de stralende zon.
Hoe ik was toen ik alles nog kon.

Sjaan '94
Harrie '12

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Plaatsen die steeds terug keren
« Reactie #2 Gepost op: maart 23, 2009, 06:33:51 pm »

Klinkt bekend. :)

Ik heb ook af en toe dat ik een droom heb die zich afspeelt in een virituele stad. Ik heb al vaker gedroomd dat ik in deze stad was. Vaak ben ik er alleen of er rijd een auto ofzo waar ik verder geen last van heb.

Doordat ik vaker over deze stad heb gedroomd heb ik vergelijkingen kunnen leggen met mijn geboortestad, maar net zoals er overeenkomsten zijn, zijn er ook weer heel veel dingen anders. Het grappige is wel dat als ik zou moeten, ik een redelijke plattegrond zou kunnen tekenen van deze stad, met bepaalde hoofdwegen, snelwegen, trein, etc.

Waarom ik dit droom weet ik niet, maar ik weet wel dat deze dromen altijd een spirituele betekenis hebben voor me. Het gaat me dan ook niet om de omgeving, maar om hetgeen wat er gebeurd. Bepaalde plaatsen in die droom hebben dan een bepaalde symbolische betekenis.

Til niet zo zwaar aan de locatie, en zie het als jouw stad. :)
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Eni

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 269
    • Bekijk profiel
Re: Plaatsen die steeds terug keren
« Reactie #3 Gepost op: maart 23, 2009, 06:55:41 pm »

Hey bij mij is dat ook altijd rustig, zelfs in de drukke straat het is niet zozeer druk qau mensen meer aan gebouwen/lichten enz. meer een gevoel dat t in die straat druk is ofzo.. Bij mij is het maar een klein stadje, maar zou m ook zo kunnen tekeken als t moet.

Bedankt voor de tip om het los te zien en meer te kijken naar wat er gebeurd ipv naar de omgeving.. Ik denk dat ik nu wel een idee heb waar t over gaat

xx
Gelogd
Herinner mij maar niet in sombere dagen.
Herinner mij in de stralende zon.
Hoe ik was toen ik alles nog kon.

Sjaan '94
Harrie '12

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Plaatsen die steeds terug keren
« Reactie #4 Gepost op: maart 23, 2009, 07:07:30 pm »

Hey bij mij is dat ook altijd rustig, zelfs in de drukke straat het is niet zozeer druk qau mensen meer aan gebouwen/lichten enz. meer een gevoel dat t in die straat druk is ofzo.. Bij mij is het maar een klein stadje, maar zou m ook zo kunnen tekeken als t moet.

Bedankt voor de tip om het los te zien en meer te kijken naar wat er gebeurd ipv naar de omgeving.. Ik denk dat ik nu wel een idee heb waar t over gaat

xx

:) Goed om te horen. :)
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

WhiTeAnGeL

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 410
    • Bekijk profiel
Re: Plaatsen die steeds terug keren
« Reactie #5 Gepost op: maart 23, 2009, 07:14:26 pm »

Hoi Eni :)
Ik zal proberen wat inzicht te geven in je droom.

Vanacht had ik weer gedroomd over vanalles..
Maar ook kwam er een stukje in mn droom waar ik al heel lang niet meer aan had gedacht. Het is een soort winkelcentrumpje met winkeltjes alleen op beganegrond dus laag gebouw wat omringd is met hoge gebouwen (maar die zijn niet zichtbaar in mn droom, maar weet dat het er om heen grote hoge gebouwen zijn) Het is er altijd stil en verlaten en ik krijg er altijd een beetje verwaarloosd gevoel bij.. Ik heb al vaker gedroomd dat ik daar was, soms alleen en soms met andere..


De stad waar jij over droomde, waar jij was, die staat voor jezelf dat ben jij, de dingen die je ziet staan voor de dingen die jij bent.

Dus bijv je ziet hooge gebouwen maar je ziet ze niet duidelijk, in jezelf zijn er punten die veel verder ontwikkeld kunnen worden dan dat jezelf weet, vandaar dat je nu alleen maar een stukje ziet.

Dat de sfeer verwaarloosd, stil en verlaten staat voor hoe jij je voelt diep van binnen, maar je hebt het zelf niet erg door dat je er wat mee moet doen, vandaar dat deze droom al vaker is gekomen :)

Ik zou zeggen meid doe er iets mee, luister meer naar jezelf, naar wat je echt voelt en doe de dingen die goed voor je zijn.
Gelogd
Om mij heen heeft God gezegd zijn de Engelen van Israel. Links van mij is Michael en rechts is Gabriel, voor mij is Uriel en achter mij Rafael, boven mij Gods aangezicht en liefde om mij heen.

Eni

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 269
    • Bekijk profiel
Re: Plaatsen die steeds terug keren
« Reactie #6 Gepost op: maart 24, 2009, 07:19:38 am »

hej anne. Bedankt vor je berichtje. Als iemand anders t zegt klinkt t allemaal veel logischer. Moet r wel ff over nadenken hoor allemaal
Gelogd
Herinner mij maar niet in sombere dagen.
Herinner mij in de stralende zon.
Hoe ik was toen ik alles nog kon.

Sjaan '94
Harrie '12

WhiTeAnGeL

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 410
    • Bekijk profiel
Re: Plaatsen die steeds terug keren
« Reactie #7 Gepost op: maart 24, 2009, 04:32:05 pm »

Is goed hoor, hoop dat je er wat aan hebt.
Laat het me weten of je je erin herkent :)

Liefss
Gelogd
Om mij heen heeft God gezegd zijn de Engelen van Israel. Links van mij is Michael en rechts is Gabriel, voor mij is Uriel en achter mij Rafael, boven mij Gods aangezicht en liefde om mij heen.

Eni

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 269
    • Bekijk profiel
Re: Plaatsen die steeds terug keren
« Reactie #8 Gepost op: maart 24, 2009, 06:28:36 pm »

Hey Anne

Heb vandaag in mn reistijd naar en van werk erover zitten denken. Herken er zeker wat in.

Het stuk in mn droom dat ik in de drukke straat wil blijven maar rene eigenlijk niet.. is denk ik dat ik graag thuis ben en daar het bedrijf over wil nemen. Rene vind dat ook leuk maar zou liever in zn eigen dorp gaan wonen (tenminste nog een aantal jaar). Mijn vader wil graag langzaamaan stoppen met werken en heeft het liefst dat wij zo snel mogelijk in de buurt komen wonen. Ik voel me dan beetje tussen het schip en het schommel zitten, wil het voor iedereen goed doen en denk dan weinig aan me zelf (stil/verlaten/verwaarloosd)

Ik vind het dan ook moeilijk wat te doen, en te beslissen wat ik zelf nu echt wil. Omdat ik steeds eerst aan de andere denk..

Ook neem ik vrijwel altijd dezelfde weg in mn droom, mss een idee om een keer een andere weg in te slaan (zowel in als buiten mn droom)? Maar welke weg is dan de goeie  ??? Dat is iets om over na te denken

xx
Gelogd
Herinner mij maar niet in sombere dagen.
Herinner mij in de stralende zon.
Hoe ik was toen ik alles nog kon.

Sjaan '94
Harrie '12
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.16 seconden met 22 queries.