Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1] 2   Omlaag

Auteur Topic: Verliefdheid  (gelezen 16145 keer)

Manda

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 20
    • Bekijk profiel
Verliefdheid
« Gepost op: maart 20, 2009, 07:03:12 pm »

Hmmm, laat ik maar gewoon zeggen wat ik graag wil zeggen..  ;D

Ik ben verliefd! Het voelt zo goed tussen ons maar ik durf niet de eerste stap te zetten. Ik hoop dat hij het initiatief neemt.. Tot die tijd wacht ik geduldig af..maar ik ben zo wat in de wolken en kan alleen maar terugdenken aan het moment dat wij samen waren. Hij gaf mij een zachte zoen op mijn wang en ik viel toen bijna om  :P Echt maf..maar ik wist toen geen houding aan te geven. Hmmm.. hoe lang duurt het nog voordat wij elkaar weer zien.. Als wij voor elkaar bestemd zijn dan komen wij toch weer bij elkaar, denk ik. En toch..vind ik het moeilijk om mijn aandacht ergens anders op te richten. Ik wil niet de hele dag in de wolken zijn.. maar ik weet echt niet hoe ik mezelf weer in het hier en nu kan zetten. :-\

Liefs,
« Laatst bewerkt op: augustus 01, 2009, 07:49:19 am door Manda »
Gelogd

Eni

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 269
    • Bekijk profiel
Re: Verliefdheid
« Reactie #1 Gepost op: maart 21, 2009, 09:18:01 am »

Hey Ananda

Wat leuk dat je verliefd bent!! Ik hoop voor je dat het iets heel moois wordt tussen jullie! En wat je zegt, als jullie bij elkaar horen, dan komen jullie wel weer bij elkaar!

xx
Gelogd
Herinner mij maar niet in sombere dagen.
Herinner mij in de stralende zon.
Hoe ik was toen ik alles nog kon.

Sjaan '94
Harrie '12

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.238
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Verliefdheid
« Reactie #2 Gepost op: maart 21, 2009, 10:15:15 am »

Hoi Ananda,

Leuk om te horen dat je verliefd bent. :) Wees niet bang dat het langzaam gaat. Hij zal zelf ook deze snelheid willen anders hadden jullie elkaar niet gevonden. Ga gewoon op de snelheid die je aankan, en probeer het steeds wat meer te maken. Als je in een keer tegen je gevoel in een omslag punt maakt dan zal dat voor bijden aanvoelen als een klap en dat kan negatief werken op jullie relatie.

Daarnaast is er ook nog zoiets als communicatie in een relatie. Probeer er met hem over te praten als je denkt dat je dat kunt. Laat hem weten wat je voelt. Waarschijnlijk voelt hij dat ook en durft hij ook niet. :)

Liefs,

LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

lotuslove

  • Gast
Re: Verliefdheid
« Reactie #3 Gepost op: maart 21, 2009, 10:47:36 pm »

Haha heerlijk he verliefd zijn? :D
Je voelt 't vanzelf wel aan als 't te snel of te langzaam gaat, geniet ervan in ieder geval :D
Gelogd

Manda

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 20
    • Bekijk profiel
Re: Verliefdheid
« Reactie #4 Gepost op: maart 22, 2009, 10:11:25 am »

Hartelijk dank voor jullie berichten..ze geven mij een heel warm gevoel van binnen.
Van natuur ben ik ongeduldig.
« Laatst bewerkt op: mei 29, 2009, 11:34:25 am door Ananda »
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.238
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Verliefdheid
« Reactie #5 Gepost op: maart 22, 2009, 10:46:14 am »

Als je ongeduldig bent, probeer dan eens deze oefening.
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Manda

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 20
    • Bekijk profiel
Re: Verliefdheid
« Reactie #6 Gepost op: maart 22, 2009, 06:02:34 pm »

Mijn dank voor de oefening LPChip.
Van een roos is mijn visualisatie naar de voeten overgegaan.
De voeten van God..
Met mijn handpalmen leg ik mijn verliefdheid bij de Goddelijke voeten neer..
Ik weet niet wat er allemaal in mijn leven plaats gaat vinden maar ik heb vertrouwen in het Hogere Zelf (God, de Kosmos..de naamloos..die alles omvat).
Ik wil en kan niet meer vanuit mijn lagere Zelf leven,
het Ego heeft zoveel verdriet, pijn en teleurstelling in mijn leven gebracht.
Ik laat deze verliefdheid los.. ik laat hem los.. ik laat verwachting los..
Het is mooi geweest.
Vanaf nu wil ik zeggen “Uw Wil geschiede”.

Liefs,

« Laatst bewerkt op: augustus 01, 2009, 07:48:37 am door Manda »
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.238
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Verliefdheid
« Reactie #7 Gepost op: maart 22, 2009, 07:20:08 pm »

:o Waarom ineens deze ommezwaai?

Gebruik deze kennis niet als "zo hoort het" maar als een stuk gereedschap. Het ego hoort geen verdreit of pijn of teleurstelling te kennen. Is dit wel zo, gebruik dan het hogere zelf om dit op te lossen zodat je weer in vrede en harmonie met jezelf kan leven.

Geef niet op. Het komt goed! :)

Liefs,

LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Manda

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 20
    • Bekijk profiel
Re: Verliefdheid
« Reactie #8 Gepost op: maart 22, 2009, 08:50:36 pm »

Deze ommezwaai is voor mij een soort van "zelf bescherming".
Ik heb eerder een aantal relaties gehad en ze liepen niet goed af.
Ik ben nu bang geworden dat ik weer in de herhaling val.
Zolang ik de les nog niet geleerd heb, val ik steeds weer in hetzelfde patroon.
Het probleem is dat ik nog steeds niet weet wat de les eigenlijk inhoudt.

Liefs,

« Laatst bewerkt op: augustus 01, 2009, 07:48:47 am door Manda »
Gelogd

lotuslove

  • Gast
Re: Verliefdheid
« Reactie #9 Gepost op: juli 06, 2009, 04:43:11 pm »

Het is goed dat je loslaat van verwachting, maar van verliefdheid hoef je niet los te laten toch? ;)
Van de liefde en verliefdheid leer je juist het meest! :D Hoe is 't nu met je? Tis een tijd geleden dat dit topic werd geplaatst namelijk.
Gelogd

Manda

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 20
    • Bekijk profiel
Re: Verliefdheid
« Reactie #10 Gepost op: juli 06, 2009, 10:01:18 pm »

Lotuslove, ik voel me al geruime tijd niet goed. Hij kan zich niet binden.. Hij geniet van het alleen zijn terwijl ik graag samen met hem wil zijn. Ik ben bezig om achter te komen waarom ik zo aan hem hang. Ik weet niet waar het aan ligt maar ik voel me sterk tot hem aangetrokken. Wanneer wij samen zijn, voel ik me gelukkig. Helaas is ons moment van samenzijn van korte duur is. Hij kan slechts één dagdeel de tijd met iemand doorbrengen (maakt niet uit met wie). Hij kan de aanwezigheid van anderen niet verdragen. Daar wordt hij moe van. Hij heeft gekozen voor het alleen zijn omdat hij zich daar gelukkig bij voelt. Hij wil niet samenwonen. Hij wil mij nog blijven zien wanneer het hem uitkomt. Hij wil mensen zien wanneer het hem uitkomt. Ik voel me verdrietig (niet eenzaam maar wel verdrietig).

Ik weet dat hij gelukkig is met zichzelf. Normaal gesproken ben ik ook gelukkig totdat ik weer in de relatie ben.. Misschien is het mijn lot dat ik geen geluk heb in de liefde.

Bedankt dat je aan mij hebt gedacht. Dat vind ik heel erg lief van jou.


Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.238
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Verliefdheid
« Reactie #11 Gepost op: juli 06, 2009, 11:41:49 pm »

Ananda, besef je, dat wanneer je jezelf opdringt aan een man, je hem eigenlijk wegduwt. Geef hem de ruimte zodat hij zelf naar jou kan toe komen. Je zal zien dat hij op ten duur meer naar je toe zal komen.

Daarnaast kan het zo zijn dat hij jouw energieen voelt en daar moe van wordt, omdat je je zelf ook vermoeid voelt.

En vergeet niet dat je leeft voor jezelf. Een partner is leuk om ervaringen mee te delen, maar wanneer je afhankelijk wordt van de ander, heb je jezelf voorbij gelopen.
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Manda

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 20
    • Bekijk profiel
Re: Verliefdheid
« Reactie #12 Gepost op: juli 09, 2009, 06:45:12 am »

Je hebt helemaal gelijk LPChip. Ik heb me aan hem opgedrongen. Ik wil zo graag dat hij van mij houdt terwijl ik mezelf niet eens zo goed ken. Ik miste een aantal dingen en ik heb gedacht dat ik ze in een ander kon vinden. Helaas is dit niet het geval. Verwachting leidt tot teleurstelling en teleurstelling is door mijn eigen verwachting geschept. Ik wil voor mezelf leven. Ik weet alleen nog niet zo goed hoe ik dat allemaal kan doen.

Waar kan ik beginnen bijvoorbeeld?

Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.238
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Verliefdheid
« Reactie #13 Gepost op: juli 09, 2009, 04:51:50 pm »

Houd je van jezelf?

Sterker nog, houd je nog meer van jezelf dan van je partner?

Als het antwoord nee is, dan heb je hier een mooi beginpunt. :)
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

debbie

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 34
    • Bekijk profiel
Re: Verliefdheid
« Reactie #14 Gepost op: september 19, 2009, 09:49:31 pm »

Lieve Manda,

Ik herken mijzelf van vroeger in jouw stukjes.
Ik heb heel veel aan het boek'als hij maar gelukkig is gehad'ik ben toen over dingen gaan nadenken en het heeft mijn ogen geopend.
Blijkbaar heb ik toen iets in mij zelf veranderd want dit soort mannen heb ik niet meer op mijn pad gekregen.
En als ze wel komen...herken en zie ik het maar het heeft geen aantrekkingskracht meer.
IK ben nu niet meer bang gekwetst te worden, ik kom ook wel weer uit dat dal. Ik zie het alleen nog maar als een hobbeltje op mijn weg ;)
Ze zeggen vast niet voor niets: de wereld is voor een ieder afzonderlijk wel eens vergaan maar ze is er nog steeds..... ;)
Zou de liefde niet meteen helemaal opgeven, zou zo zonde zijn!
Zijn ook heel veel fijne mensen.

Liefs Debbie
« Laatst bewerkt op: november 21, 2009, 05:12:19 pm door debbie »
Gelogd
Pagina's: [1] 2   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.063 seconden met 22 queries.