Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Het Gebed  (gelezen 3816 keer)

lotuslove

  • Gast
Het Gebed
« Gepost op: maart 16, 2009, 11:06:55 am »

Onderstaande tekst is een gechannelde boodschap via Loes van Loon.
Ik vond 't wel interessant :)



Het gebed is door de eeuwen door alle volkeren gebruikt. In het westen is het gebed enigszins op zijn retour. Wat is nu de waarde van het gebed? Wat voor 'resultaten' kun je er mee bereiken?
Het gebed, de visie van de hoofdgids van Loes van Loon, Hebenes.

Vraag:

Trekt de intentie van het gebed ook bepaalde
intelligenties aan of een 'algemene' intelligentie die
het weer opzendt.


Dag lieve lezer,


Absoluut is de intentie erg belangrijk. Indien men gedachteloos 'versjes' prevelt, dan heeft dit voor ons geen kracht-waarde. Maar indien men in diepe intentie hulp vraagt voor een ander, of zichzelf, dan wordt men extra bekrachtigd en zal men extra ondersteund worden in zware tijden.
Wij als gidsen vormen de voorbestemming niet om, maar zullen magnetiseren waar men meer Kracht behoeft om een zwaar leerstuk aan te kunnen. Of demagnetiseren waar men juist wat meer geestelijke Rust behoeft, indien men door stress erg gespannen is.
Natuurlijk wordt ieder mens en dier altijd al ondersteund, maar bidden is om extra Kracht of Steun vragen, waar wij gaarne in tegemoet komen.
En het wordt bekrachtigd door gidsen die zich verdiepen in uw pijn. Vaak is dat uw eigen gids, soms ook wordt het doorgegeven aan andere gidsen, indien nodig.

Vraag:

'Klop en er wordt open gedaan' staat er toch in de
Bijbel of 'Bid en het gebed wordt verhoord.


Bovenstaande wordt verkeerd uitgelegd. Het zou inhouden, volgens bepaalde gedachtengangen, Vraag en Wij 'draaien'.
In deze context zou men alles kunnen 'bestellen' wat men 'behoeft'.
Maar dan zou iedere ziel die het zwaar heeft , verlangen dat het leerproces verminderd. En aangezien men naar de aarde ging om te groeien, als ziel, vormen wij zware stukken niet om.
Wij ondersteunen, in en vanuit Liefde.
Leven als gids erg met onze pupil mee, maar begrijpen ook dat een leerstuk juist en goed is, hetgeen een lerende ziel echt nodig heeft.
Dus men ontvangt wat men nodig heeft, niet wat men denkt nodig te hebben, aards gezien.

Vraag:

Is eenmaal bidden voldoende of moeten er geregelde
gebed 'sessies' plaatsvinden zoals dat gebeurt in
gebedskringen.

 
Bij deze vraag speelt er een glimlach om mijn mond. Want wij zijn niet doof, eenmaal gehoord is voldoende, voor ons.
Maar bidden is vaak ook een vorm van ontlading en verwerking, dan is vaak ( vaker) bidden een goed gegeven.
Het is ook het invullen van een geestelijke eigen behoefte, dus op deze vraag zou ik willen zeggen, Bid naar Eigen Behoefte.
Het staat U vrij. Het is geen 'moeten' bidden, maar indien het U troost biedt, en Rust geeft in uw onzeker hart, dan is dit een goede manier om te ontladen.

Vraag:

Bidden moet gebeuren vanuit het hart maar dat is nog
niet zo makkelijk.


Bij deze opmerking/vraag ben ik enigszins verbaasd.
Want het is geen kwestie van mooi formuleren .
Uw gids WEET immers al wat U zo beroerd. Dus U vertelt niets nieuws, voor ons.
Zelfs atheïsten bidden. Zij praten in zichzelf en denken> Is er nu niemand die mij of mijn geliefden kan helpen? En ook zij worden gehoord, en begrepen, door ons.
Ik zou willen zeggen> Spreek in uw eigen taal wat U zo bezighoudt en indien U om hulp vraagt of een ander hulp toewenst, dan komen wij graag dit tegemoet, MITS de persoon, waarvoor men gebeden heeft, hulp wil aanvaarden. Wij gaan nooit aan de vrije wil voorbij, van niemand.
Bidden wordt soms verward met boetedoeningversjes, in vele geloofsbelijdenissen. Maar bidden is geen boetedoening, maar een hulpmiddel vanuit DIEP vertrouwen dat U er niet ALLEEN voorstaat.
Lieve mensen, uw zielentaal wordt begrepen, gezien!
En VELEN leven met U mee. Zowel uw geliefden als gidsen, vanuit onze zijde van het leven.
Ook geven wij impulsen aan goedwillende mensen op aarde, om een persoon die het nodig heeft en om hulp heeft gevraagd, te bellen, of te bezoeken.
Zodat men daadwerkelijk ook steun van eigen geliefden op aarde ontvangt.
Zo komt het geregeld voor dat U, JUIST op het moment dat U zich alleen voelt en wel wat hulp kunt gebruiken, wordt gebeld of bezocht door een bekende. Wij brengen als het ware de mens op het idee, ga daar eens langs, zonder dat men weet dat dit gidsenwerk is.
Het is een deel van ons werk, ondersteuning geven en delen, met Allen die bereid zijn een hand naar hun naasten uit te steken.
Lieve mensen, bidden kan U helpen in het besef dat wij gidsen U tegemoet willen komen, wanneer U daar behoefte aan heeft.
Wij Zijn er voor U, in Liefde.
 
Uw broeder, en vriend, Hebenes.


(Bron: http://members.quicknet.nl/dave.hagenstein/krant04.htm)
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.106 seconden met 20 queries.