Nederlands > Spirituele kennis

Aanvoelen vd energie van andere mensen

(1/4) > >>

lotuslove:
Ik heb pas ontdekt dat ik vaak gevoelens overneem van m'n man.
Ik denk dat dit komt omdat hij het dichtst bij me staat en misschien wel omdat ik me bij hem volledig op m'n gemak voel en mezelf kan zijn.

Ik begin er vaker op te letten en merk dat het lijkt alsof de gevoelens aan je worden opgedrongen...ik neem vooral 'negatieve' emoties/gevoelens van hem over. En ik verbaas me er over hoe snel dat eigenlijk gaat, net alsof je opeens heel snel warm van binnen word maar dan ipv dat warme gevoel, voel je de negatieve emoties van een ander. Ik voel dit vooral rond de nek/schouders/borstkas gedeelte. Is dit herkenbaar voor jullie?

Eni:
Hey ik heb er nog nooit zo erg opgelet eigenlijk op dat warme gevoel (zal ik eens doen)

maar wel valt me op:
als mn vriend bijv. erg geprikkeld is en kortaf ik me dan ook zo gedraag (negatief). we hebben met de carnaval 3x meegedaan aan optocht en stelt eigenlijk niks voor alleen plezier maken, maar er zijn er een aantal bij die echt voor het winnen gaan en die zijn dan zenuwwachtig, dat ik dat dan onbewust ook word.

Ik probeer/doe dan altijd (vooral als iemand die dicht bij me staat) boos is ofzo, iig negatieve emoties/gevoelens heeft. er niet te veel aandacht aan te besteden en iets anders (leuks) te gaan doen. Doe dat eigenlijk omdat ik niet weet hoe ik het anders moet afschermen omdat ik vaak dan ook boos word.
Maar dit is eigenlijk ook niet goed omdat die ander zich dan vaak soort in de steek gelaten voelt en denkt dat het mij niks interesseert :(

wat doe jij er tegen lotuslove? of iemand anders mss tips?




wouw:
de oefening met de spiegels van anne.. werkt wel goed bij mij.

lotuslove:

--- Citaat van: Eni op februari 26, 2009, 06:56:42 am ---
Ik probeer/doe dan altijd (vooral als iemand die dicht bij me staat) boos is ofzo, iig negatieve emoties/gevoelens heeft. er niet te veel aandacht aan te besteden en iets anders (leuks) te gaan doen. Doe dat eigenlijk omdat ik niet weet hoe ik het anders moet afschermen omdat ik vaak dan ook boos word.
Maar dit is eigenlijk ook niet goed omdat die ander zich dan vaak soort in de steek gelaten voelt en denkt dat het mij niks interesseert :(

wat doe jij er tegen lotuslove? of iemand anders mss tips?


--- Einde van citaat ---

De gevoelens die ik van m'n man overneem hou ik meestal niet lang, waarom weet ik niet. Ik denk zodra ik me bewust word dat 't ZIJN gevoelens zijn en niet die van mij, begint 't al af te nemen en verdwijnt 't. Bij andere mensen gaat 't denk ik onbewust, en krijg ik van last van hoofdpijn en moeheid.
Je kan 't denk ik ook niet altijd ontwijken, maar die oefening die Anne hier had geplaatst kan je wel helpen! :)

LPChip:
Zeker weten.

Ik ben vanavond bijvoorbeeld wezen uit eten. Ik heb vaker in dat restaurant gegeten, en meestal heb ik een onrustig gevoel omdat er veel mensen aanwezig zijn en ik toch die emoties/gevoelens oppak. Dat is dan best overweldigend.

Vanavond was het zo druk, er zijn zelfs mensen binnen gekomen die weer weggingen omdat het vol was. Het was ook zo rumoerig dat je elkaar amper kon verstaan. Daarnaast zat ik ook nog eens met m'n rug naar de meeste mensen toe (dat helpt niet). Ik had in het begin ook best weer dat onrustige gevoel. Ik deed toen de oefening met de spiegels, en daarna ging het weg. Ik heb de verdere avond geen last meer ervan gehad. Ik was zelfs zo geconcentreerd en rustig dat ik een hele snelle reactie kon uitvoeren toen de ober een kommetje met majonaise liet vallen, die ik heel snel opving. Ik had niet eens door dat hij viel. Zag het in m'n ooghoeken gebeuren, en nog voordat hij de tafel raakte en doorstuiterde op de grond had ik em opgevangen. Iedereen was onder de indruk. (Ik ook wel een beetje :D) Dat kwam door die oefening.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie