Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Moet ik hier iets mee??  (gelezen 4808 keer)

Eni

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 269
    • Bekijk profiel
Moet ik hier iets mee??
« Gepost op: februari 14, 2009, 01:23:27 pm »

Hey allemaal

Ik heb jullie wel eens verteld dat ik vaak droom over dingen uit het dagelijks leven wat ik bijv. die dag/week heb meegemaakt.

Nu heb ik de laatste tijd een aantal dromen gehad en wanneer ik dan wakker word blijft me hele tijd een stukje bij wat ik maar niet kwijt raak, wat een persoon uit mn dagelijks leven in mn dromen tegen me zegt. Ik zal het even per droom uitleggen. (hoop dat het beetje duidelijk is)

Droom 1:
In het echte leven: Wij zijn bij ons thuis de keuken aan het verbouwen in de kampeerboerderij. Mijn vader doet heel veel zelf en omdat de rest hier thuis allemaal vrouwen zijn kunnen we niet echt mee helpen klussen. Mijn vader baalt daar wel van omdat hij veel alleen doet en het gevoel heeft dat het ons niks interesseerd omdat we niks doen (maar ik werk gewoon doordeweeks en weet niet eens hoe een schroef/boormachine werkt) dus veel kan ik ook niet meehelpen. Probeer het wel waar ik kan met administratie en schoonmaakwerk bijv.

Nu ging dus mijn droom ook hier over en het stukje wat mij de hele tijd bezig houdt is: dat mijn vader heel boos was omdat niemand hem mee hielpe en hij volgens hem alles alleen deed en hij deed het voor mij en het intereseerde me niks zei die! Toen ik terug zei dat ik niet weet hoe ik moet klussen en ik dan toch maar in de weg sta dus dat ik daarmee niet kan helpen werd hij nog bozer en riep hij de hele tijd: IK STOP ERMEE, IK STOP ERMEE!! IK DOE ER NIKS MEER AAN! JULLIE ZOEKEN HET MAAR UIT!

Droom 2:
In het echt: een jongen die in de vriendengroep zit vertelde me laatst tijdens het stappen dat hij al een tijdje verliefd was op een vriendin van mij. Dit had ik toen naar mn vriendin gesmst (dat kan ik niet voor me laten en helemaal niet op een stap avond wanneer je wat alcohol op hebt enz) maar die had dat ook naar vriendin gesmst (die vriendin is broer van die jongen) dus die smste t weer naar haar broer.. Nou goed zo was het klokje rond en hij wist binnen 5min dat ik het door had verteld aan het meisje waar hij verliefd op is.. ik vond dit toen natuurlijk hardstikke lullig want het was dus helemaal niet mijn bedoeling dat het meteen terug kwam. hij zei toen tegen mij dat hij dit niet erg vond. (hij is hele stille jongen en dit was denk ik 2e keer in 1,5 jaar dat hij egt met mij praatte over iets wat hem zelf bezighield, normaal alleen oppervlakkig)

in mijn droom: was het zo dat die jongen het opeens wel heel erg vond! Ook hij werd boos op mij.. en had het gevoel dat hij nooit meer iets tegen me wilde zeggen. ik vond het zo erg, ik wilde het graag goedmaken maar daar had hij geen oren naar!


weten jullie wat ik hier mee moet? is het gewoon verwerking van alles denken jullie? of meer een boodschap over hoe degene zich echt voelen? en waarom is in allebei de dromen de personen boos op mij?

Ik weet echtniet wat het zou kunnen zijn
Gelogd
Herinner mij maar niet in sombere dagen.
Herinner mij in de stralende zon.
Hoe ik was toen ik alles nog kon.

Sjaan '94
Harrie '12

wouw

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 176
    • Bekijk profiel
Re: Moet ik hier iets mee??
« Reactie #1 Gepost op: februari 14, 2009, 02:12:17 pm »

ik denk dat het is hoe diegene zich voelen, maar het niet laten merken..
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Moet ik hier iets mee??
« Reactie #2 Gepost op: februari 14, 2009, 04:53:45 pm »

Ik denk eigenlijk dat het verwerking is. Een schuldgevoel aan jouw kant, dat je probeert te verwerken door het extreme voor te stellen wat er ook zou kunnen gebeuren.

Mogelijk heb je prikkels opgevangen of zit je gewoon zo in eklaar dat je je al snel schuldig voelt, en baalt dat het zo gaat. Je probeert je in te beelden wat de andere zou doen in de ergste situatie, zodat je je beter voelt, want die gene heeft z'n zegje gedaan en dat verdien je voor jouw gevoel.
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Eni

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 269
    • Bekijk profiel
Re: Moet ik hier iets mee??
« Reactie #3 Gepost op: februari 14, 2009, 05:36:07 pm »

Jah ik weet niet echt wat ik ermee moet ene keer denk ik, dit is wat ze echt voelen maar niet direct zeggen ofzo, en dan denk ik ook weer verwerking vd dag..
Gelogd
Herinner mij maar niet in sombere dagen.
Herinner mij in de stralende zon.
Hoe ik was toen ik alles nog kon.

Sjaan '94
Harrie '12
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.129 seconden met 22 queries.