Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Goede of slechte delen in jezelf.  (gelezen 3492 keer)

lotuslove

  • Gast
Goede of slechte delen in jezelf.
« Gepost op: februari 13, 2009, 04:40:01 pm »

Ik had daarnet een ingeving, wilde 't even delen :)

Het is belangrijk dat je geen dualiteit probeert te scheppen in jezelf. Pas op dat je jezelf (en daarmee de wereld) niet gaat indelen in 'goed' of 'slecht'. Het feit dat je ontevreden bent over iets, hoeft niet perse 'slecht' te zijn, het geeft je juist de kans om dingen te veranderen. Soms weet je niet dat je aan verandering (en iets beters) toe bent. Je gevoel zal je in dat geval vertellen dat je voor iets beters bent bestemd dmv (bijv.) ontevredenheid.
Veroordeel dus nooit de delen in jezelf die 'naar' of 'slecht' aanvoelen, ze zijn er om je te helpen.
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Goede of slechte delen in jezelf.
« Reactie #1 Gepost op: februari 13, 2009, 05:37:07 pm »

Een heel mooi stukje tekst.

Daaraan wil ik graag toevoegen dat er geen slecht bestaat, alleen goed. Slecht is een concept dat is bedacht door de mensen zelf om controle uit te oefenen over anderen. Goed eigenlijk ook, omdat het ertegen over staat. Als je niet let op of iets goed of slecht is, maar het gewoon accepteert zoals het is, dan zul je zien, dat je leven een stuk makkelijker wordt.
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

WhiTeAnGeL

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 410
    • Bekijk profiel
Re: Goede of slechte delen in jezelf.
« Reactie #2 Gepost op: februari 13, 2009, 06:35:57 pm »

Heel mooi stukje Lotus ;)
En wat Lp zegt is zeker waar ;)

Je kan beter naar de mooie dingen kijken dan je bezig te houden met wat slecht is.
Gelogd
Om mij heen heeft God gezegd zijn de Engelen van Israel. Links van mij is Michael en rechts is Gabriel, voor mij is Uriel en achter mij Rafael, boven mij Gods aangezicht en liefde om mij heen.
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.078 seconden met 22 queries.