Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Hoe herken je het moment voordat je teveel binnen krijgt.  (gelezen 12836 keer)

WhiTeAnGeL

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 410
    • Bekijk profiel
Hoe herken je het moment voordat je teveel binnen krijgt.
« Gepost op: februari 13, 2009, 12:02:17 pm »


Ik zat net weer eens te denken :D

Ik vraag me af als je gevoelig bent voor energie, sferen en gevoelens emoties van anderen, hoe kan je dan het moment herkennen voordat het je teveel word.

Ik weet uit eigen ervaring dat veel dingen gauw onbewust gaan, hierdoor kan je moeilijk de energieen die je voelt onderscheiden.
Als je wel duidelijk van te voren dingen voelt, energieen van anderen die je niet fijn vind dan kunnen ze ook niet zo dichtbij je komen omdat je ze al voelt, al hebt opgemerkt. Hierdoor kan je afstand van deze energieen nemen en er niet in mee gaan.

Maar hoe kan je nou altijd die energieen die je niet fijn vind, bewust van worden? Zodat je ze niet te dichtbij je laat komen en zo niet moe, uitgeput raakt. Want ik weet dat er heel veel energieen zijn altijd overal, maar dat vaak dingen onbewust gaan en je ze pas doorhebt als je al moe bent en uitgeput.

Iemand ideeen??
Gelogd
Om mij heen heeft God gezegd zijn de Engelen van Israel. Links van mij is Michael en rechts is Gabriel, voor mij is Uriel en achter mij Rafael, boven mij Gods aangezicht en liefde om mij heen.

ro

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 80
    • Bekijk profiel
Re: Hoe herken je het moment voordat je teveel binnen krijgt.
« Reactie #1 Gepost op: februari 13, 2009, 01:05:18 pm »


Ik zat net weer eens te denken :D

Ik vraag me af als je gevoelig bent voor energie, sferen en gevoelens emoties van anderen, hoe kan je dan het moment herkennen voordat het je teveel word.

Ik weet uit eigen ervaring dat veel dingen gauw onbewust gaan, hierdoor kan je moeilijk de energieen die je voelt onderscheiden.
Als je wel duidelijk van te voren dingen voelt, energieen van anderen die je niet fijn vind dan kunnen ze ook niet zo dichtbij je komen omdat je ze al voelt, al hebt opgemerkt. Hierdoor kan je afstand van deze energieen nemen en er niet in mee gaan.

Maar hoe kan je nou altijd die energieen die je niet fijn vind, bewust van worden? Zodat je ze niet te dichtbij je laat komen en zo niet moe, uitgeput raakt. Want ik weet dat er heel veel energieen zijn altijd overal, maar dat vaak dingen onbewust gaan en je ze pas doorhebt als je al moe bent en uitgeput.

Iemand ideeen??

hey meid,

zorg dat je in elke ruimte dat je binnen komt je zelf even reingt en beschermt.

Als toch wat binnen komt vraag je zelf even af, of het wel van jou is bij twijfel vragen of terug gaat naar de zender.

Ik had vandaag op school( is te doen) ook dat ik opeens vette rillingen kreeg en negatieve energie van iemand, ik herkende is niet van mij en heb teruggesteerd.

Maar ja het blijft moeilijk he.

liefs
Gelogd

WhiTeAnGeL

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 410
    • Bekijk profiel
Re: Hoe herken je het moment voordat je teveel binnen krijgt.
« Reactie #2 Gepost op: februari 13, 2009, 02:12:04 pm »

Ja inderdaad, het is moeilijk om contineu je eigen zelf te voelen je eigen gevoelens, omdat je gevoellig bent voel je van alles ook van anderen.
Ik zal beter in de gaten houden en als ik merk dat het niet van mij is dat ik er niet in mee wil gaan.
Gelogd
Om mij heen heeft God gezegd zijn de Engelen van Israel. Links van mij is Michael en rechts is Gabriel, voor mij is Uriel en achter mij Rafael, boven mij Gods aangezicht en liefde om mij heen.

ro

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 80
    • Bekijk profiel
Re: Hoe herken je het moment voordat je teveel binnen krijgt.
« Reactie #3 Gepost op: februari 13, 2009, 10:36:37 pm »

Ja inderdaad, het is moeilijk om contineu je eigen zelf te voelen je eigen gevoelens, omdat je gevoellig bent voel je van alles ook van anderen.
Ik zal beter in de gaten houden en als ik merk dat het niet van mij is dat ik er niet in mee wil gaan.

ja is wel denk ik beste, want je kan er niet contuni op zitten..
Gelogd

Steenbok

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 22
    • Bekijk profiel
Re: Hoe herken je het moment voordat je teveel binnen krijgt.
« Reactie #4 Gepost op: februari 17, 2009, 02:13:03 pm »

Hoi
Ik vraag me af als je gevoelig bent voor energie, sferen en gevoelens emoties van anderen, hoe kan je dan het moment herkennen voordat het je teveel word.

Bij mij  eerlijk gezegd,je herkent het als het te laat is.En dan is het de kunst je terug te relaxen of terug in evenwicht te brengen.

Maar er zijn ook momenten dat ik het wel herken,mah dat wil bij mij dan zeggen, dat je echt spiritueel in orde bent en die "kansen" moet je met 2 handen grijpen,voor je eigen dan hé

Lieve grtjs Steenbok
Gelogd
Steenbok

WhiTeAnGeL

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 410
    • Bekijk profiel
Re: Hoe herken je het moment voordat je teveel binnen krijgt.
« Reactie #5 Gepost op: februari 17, 2009, 08:45:25 pm »

Ik vraag me af als je gevoelig bent voor energie, sferen en gevoelens emoties van anderen, hoe kan je dan het moment herkennen voordat het je teveel word.

Bij mij  eerlijk gezegd,je herkent het als het te laat is


Ja daarom wil ik het moment leren herkennen voordat je het ''teveel'' word wat je binnen krijgt.
Misschien heeft iemand anders tips :D
Gelogd
Om mij heen heeft God gezegd zijn de Engelen van Israel. Links van mij is Michael en rechts is Gabriel, voor mij is Uriel en achter mij Rafael, boven mij Gods aangezicht en liefde om mij heen.

Eni

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 269
    • Bekijk profiel
Re: Hoe herken je het moment voordat je teveel binnen krijgt.
« Reactie #6 Gepost op: februari 18, 2009, 09:21:40 am »

Hey Anne

Ik heb dus last van migraine en ben ooit daarvoor bij fisio geweest en ook ooit voor mn rugklachten bij manueletherapie (die migraine komt gedeeltelijk voort uit mn rugklachten/spierspanning). daar kwam ik er achter door gesprekken die ik had wanneer ik hier het meest last van had (in drukke periodes dus met veel prikkels en spanningen) wanneer het mij allemaal te veel werd/word dus.

Ik kan nu vaak voor me eigen beetje inschatten wanneer ik daar weer last van zal gaan krijgen. Als ik vantevoren weet dat ik het druk krijg in een bepaalde week. waarin ik weinig tijd voor mezelf kan inplannen of iets moet doen waar ik tegenop zie en geen zin in heb, want daar krijg ik ook weer spanning van.
heb ik 9 van de 10 daar kans op. Heb toen een aantal oefeningen mee gekregen om mn spieren in mn rug/nek/schouders wat losser te maken zodat die al wat meer ontspannen en ik wat minder kans en minder erg er last van heb.

Ook helpt het bij mij om er niet te veel aan te denken en iets leuks te doen, maar helaas kan dat dus niet altijd. Bij mij uit het zich dus vaak in migraine en rugklachten als het me allemaal te veel wordt, maar dit zal per persoon ook verschillend zijn denk ik.
Gelogd
Herinner mij maar niet in sombere dagen.
Herinner mij in de stralende zon.
Hoe ik was toen ik alles nog kon.

Sjaan '94
Harrie '12

WhiTeAnGeL

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 410
    • Bekijk profiel
Re: Hoe herken je het moment voordat je teveel binnen krijgt.
« Reactie #7 Gepost op: februari 18, 2009, 11:36:56 am »

Ik herken het van als het allemaal teveel word dat je migraine krijgt of erge hoofdpijnen. Last van je nek en schouders enzo.

De momenten dat ik de energie voel van mensen en sferen die niet zo leuk zijn niet prettig en negatief aanvoelen, krijg ik het gelijk steenkoud, vaak word me energie ineens heel erg minder.
Ik merk dan duidelijk een verschil binnen enkele minuten.
Ook alleen al als ik aan bepaalde mensen denk krijg ik hoofdpijnen of voel ik me energie minder worden.

Hebben jullie dat ook?
Gelogd
Om mij heen heeft God gezegd zijn de Engelen van Israel. Links van mij is Michael en rechts is Gabriel, voor mij is Uriel en achter mij Rafael, boven mij Gods aangezicht en liefde om mij heen.

Steenbok

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 22
    • Bekijk profiel
Re: Hoe herken je het moment voordat je teveel binnen krijgt.
« Reactie #8 Gepost op: februari 26, 2009, 10:50:56 am »

Halloo
Bij mij  eerlijk gezegd,je herkent het als het te laat is

Ja daarom wil ik het moment leren herkennen voordat je het ''teveel'' word wat je binnen krijgt.

Dit zijn 2 zinnetjes uit vorige reakties,die 1ste is er 1tje van mij.
Hoofdpijn,spierpijn,ongemakkelijk voelen,onwennig worden,bang van de mensen enz.
Er zijn misschien nog van die herkenningspuntjes.
Ik kan je wel een tip geven(wat ik doe dan)
Vermijden dat het zo ver komt,eraan denken dat het eventueel zal gebeuren.
Dus als ik naar een grootwarenhuis ga om inkopen te doen,denk er dan aan dat dit met je kan gebeuren en breng je in balans(als het lukt)
Het is in feite overal waar je naar toe gaat,dat er je eraan moet denken dat het met je kan gebeuren.
Na een tijdje  ga je je sterker voelen en je eigen meer in balans brengen
Fieuw niet gemakkelijk om neer te schrijven  maar ik hoop dat je er iets aan hebt
Lieve grtjs Steenbok
Gelogd
Steenbok

WhiTeAnGeL

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 410
    • Bekijk profiel
Re: Hoe herken je het moment voordat je teveel binnen krijgt.
« Reactie #9 Gepost op: maart 03, 2009, 01:57:36 pm »

Ja vaak s het ook zo, je herkent het als het te laat is.
Toch denk ik dat er een manier is om het eerder te herkenne, maar ben er nog niet over uit gedacht :D
Gelogd
Om mij heen heeft God gezegd zijn de Engelen van Israel. Links van mij is Michael en rechts is Gabriel, voor mij is Uriel en achter mij Rafael, boven mij Gods aangezicht en liefde om mij heen.

ro

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 80
    • Bekijk profiel
Re: Hoe herken je het moment voordat je teveel binnen krijgt.
« Reactie #10 Gepost op: maart 04, 2009, 12:19:01 pm »

Ja vaak s het ook zo, je herkent het als het te laat is.
Toch denk ik dat er een manier is om het eerder te herkenne, maar ben er nog niet over uit gedacht :D

ik denk als het binnen komt, dat je het ook weer zo snel weg laat.
Dus als je wat voelt, dan meteen weg gooien..

Denk bij je zelf, zo snel dat dit binnenkomt, zo snel dat weer weggaat..

Gelogd

WhiTeAnGeL

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 410
    • Bekijk profiel
Re: Hoe herken je het moment voordat je teveel binnen krijgt.
« Reactie #11 Gepost op: maart 04, 2009, 06:56:13 pm »

Ja dat snap ik, maar soms en heel vaak komen dingen onbewust binnen en heb je het niet door.
De meeste gedachtes gaan ook onbewust.
Proberen door steeds meer gevoelens bewust te maken, kan je voelen als er wat binnen komt wat je anders niet voelde.
Inzicht krijgen in je gevoelens denk ik, nog meer.
Gelogd
Om mij heen heeft God gezegd zijn de Engelen van Israel. Links van mij is Michael en rechts is Gabriel, voor mij is Uriel en achter mij Rafael, boven mij Gods aangezicht en liefde om mij heen.

DJones 7

  • Walker
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 3
  • Take a step backwards and look again ..
    • Bekijk profiel
Antwoord: Hoe herken je het moment voordat je teveel binnen krijgt ..
« Reactie #12 Gepost op: februari 26, 2011, 12:10:15 pm »

WhiTeAnGeL en medeforumleden,

- Benader alle emoties en energieën objectief
- Keer terug in je eigen bewustzijn, je 'ik' persoon
- Herstel je neutrale positie en zet gedachtenstroom op '0'

Als dan je gevoel afwijkt van wat je eerst had, weet je dat het een illusie was.
Of je was beïnvloed door energieën òf je had opgestapelde valse emoties/stressvorm.

Heb je nog niet door hoe je je verstand op '0' moet zetten, verkeer dan eerst in een rustige ademhaling en vind het juiste moment om vlak na je uitademing je luchtweg af te sluiten en houd het vol tot je het benauwd krijgt. Haal pas weer rustig diep adem als je echt het verlangen er naar hebt en je zult zien dat je alles om je heen al objectiever kan benaderen. Kom rustig terug op de eerder gevoelde emoties en ontdek of deze werkelijk van jou waren.

Als je het gevoel hebt dat je vaak te veel binnen krijgt, leer jezelf eerst beter kennen en heb controlle over je eigen doen en bewegen ..
Gelogd
Pas op voor losrakende zolen ..
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.06 seconden met 22 queries.