Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Voed je demonen ipv tegen ze te vechten  (gelezen 5181 keer)

lotuslove

  • Gast
Voed je demonen ipv tegen ze te vechten
« Gepost op: februari 05, 2009, 08:59:42 pm »

Vandaag de nieuwe Happinez gekocht en er staat een interview in met een bijzonder inspirerende vrouw, Tsultrim Allione.
Ik zal een stuk citeren van het interview, vond 't wel interessant.


"Voed je demonen in plaats van tegen ze te vechten."

"We leven in een verdeelde wereld. Zoals je elke dag in het nieuws ziet, proberen we onze vijanden te vernietigen met oorlog en geweld, maar geweld leidt alleen maar tot meer geweld. Een onderzoek door de Amerikaanse geheime diensten toont aan dat de oorlog in Irak de groei van het terrorisme niet heeft beteugeld, maar het radicalisme heeft versterkt. Of nog een voorbeeld; het religieus fundamentalisme neemt in veel landen sterk toe en benadrukt de kloof tussen goed en kwaad. Als we onze eigen godsdienst vereenzelvigenmet het goede en de andere met het kwade, komen we in een strijd terecht die nooit zal ophouden en zien we het kwaad in onszelf of in ons politieke systeem over het hoofd.
We moeten met de vijand in contact treden in plaats van hem te vernietigen. Dat vergt een ommekeer in ons denken. We zijn tenslotte opgevoed met het zoeken naar onze vijand. De vijand is altijd buiten ons - dat leren we uit sprookjes, mythen en religieuze verhalen. Vechten tegen de draak, het opruimen van de monsters, dat zijn de spelletjes uit onze jeugd. De vijand vernietigen lijkt de beste oplossing, maar zorgt ervoor dat de wereld steeds gevaarlijker wordt. Onze persoonlijke demonen zijn de wortels van de wereldomvattende demonen. Dus daar moeten we beginnen, bij de ontmoeting met onze eigen demonen.
Een voorbeeld; Ghandi kreeg een Engelse officier op bezoek die hem wilde dwingen zijn rebelse activiteiten te stoppen. De volgelingen van Ghandi stelden voor de weg te bezaaien met spijkers, zodat de officier niet zou arriveren. Maar Ghandi gaf de opdracht de man vriendelijk te ontvangen en hem thee te serveren. En elke keer als de officier zijn standpunten kenbaar wilde maken, gaf Ghandi hem nog een kopje thee en er ontstond een boeiend filosofisch gesprek. Deze ontmoeting was een eerste stap naar de onafhankelijkheid van India. Door begrip en door gesprek. En door de 'vijand' te verwelkomen met thee. Duidelijk een andere aanpak dan de huidige War against terrorism."
- Tsultrim Allione
Gelogd

WhiTeAnGeL

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 410
    • Bekijk profiel
Re: Voed je demonen ipv tegen ze te vechten
« Reactie #1 Gepost op: februari 05, 2009, 10:42:08 pm »

Wat een inspirerend stuk tekst lotus ;)

We zijn tenslotte opgevoed met het zoeken naar onze vijand. De vijand is altijd buiten ons - dat leren we uit sprookjes, mythen en religieuze verhalen. Vechten tegen de draak, het opruimen van de monsters, dat zijn de spelletjes uit onze jeugd. De vijand vernietigen lijkt de beste oplossing, maar zorgt ervoor dat de wereld steeds gevaarlijker wordt. Onze persoonlijke demonen zijn de wortels van de wereldomvattende demonen. Dus daar moeten we beginnen, bij de ontmoeting met onze eigen demonen.

Begin eerst bij jezelf ;)  als iedereen dat doet hoeven er geen conflicten te onstaan en ergere dingen.
Heel mooi stuk vol met waarheid.
Gelogd
Om mij heen heeft God gezegd zijn de Engelen van Israel. Links van mij is Michael en rechts is Gabriel, voor mij is Uriel en achter mij Rafael, boven mij Gods aangezicht en liefde om mij heen.

lotuslove

  • Gast
Re: Voed je demonen ipv tegen ze te vechten
« Reactie #2 Gepost op: februari 06, 2009, 10:50:52 am »

Ja klopt, de wereld is een reflectie van je innerlijk.
Ik vind haar echt inspirerend, ze is 1 van de weinige Boeddistische priesteressen, en het aparte eraan is dat ze niet uit Tibet komt maar gewoon in Amerika is geboren. Ze heeft ook een boek geschreven zag ik: 'Bevrijd je Demonen' haha die staat nu op m'n lijstje! :D :D
Gelogd

WhiTeAnGeL

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 410
    • Bekijk profiel
Re: Voed je demonen ipv tegen ze te vechten
« Reactie #3 Gepost op: februari 06, 2009, 02:19:21 pm »

Hahah ja daar ben ik nu ook wel benieuwd naar :P naar dat boek.
Gelogd
Om mij heen heeft God gezegd zijn de Engelen van Israel. Links van mij is Michael en rechts is Gabriel, voor mij is Uriel en achter mij Rafael, boven mij Gods aangezicht en liefde om mij heen.
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.046 seconden met 23 queries.