Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1] 2   Omlaag

Auteur Topic: Magnetiseren  (gelezen 24278 keer)

wouw

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 176
    • Bekijk profiel
Magnetiseren
« Gepost op: februari 02, 2009, 06:22:23 pm »

Magnetiseren neemt binnen de paranormale geneeswijzen een zeer belangrijke plaats in. Magnetiseren werd ooit door Mesmer omschreven als “via de handen een magnetisch fluidum in het lichaam van de client laten stromen”. Dit ter bevordering van het geestelijk, lichamelijk en emotionele welzijn van de behandelde.

Wat gebeurt er tijdens het magnetiseren

Een mens is opgebouwd uit energie. Door allerlei oorzaken kunnen de energiestromen geblokkeerd raken. Magnetiseren is een behandeling die bestaat uit handoplegging met strijkbewegingen. Hierbij worden bepaalde plaatsen met energie ingestraald, die vervolgens door strijkbewegingen worden verdeeld over het lichaam. Door plaatsen met een te kort aan energie in te stralen  en daar waar te veel energie aanwezig is, deze weg te nemen ontstaat er een toestand van evenwicht. Dit evenwicht leidt  veelal tot een algehele verbetering van de gezondheid. De behandelingen werken over het algemeen ontspannend en helend. De energiehuishouding wordt in balans gebracht.

De behandeling is uiterst effectief bij allerhande spanningsklachten en kan ook goed worden ingezet bij pijnbestrijding. Het genezings proces kan aanzienlijk ondersteund en versneld worden. Bij hoofdpijnen, pijnlijke spieren, gewrichten, muisarm, verstuikingen, sportblessures, spanningen, oververmoeidheid en stress zijn de klachten vaak te verhelpen door middel van magnetiseren

http://www.gerritprinsmedium.nl/magnetiseren.htm
Gelogd

wouw

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 176
    • Bekijk profiel
Re: Magnetiseren
« Reactie #1 Gepost op: februari 02, 2009, 06:22:56 pm »

Heeft iemand hier ervaring mee gehad?

ik weet zelf dat ik dit kan, maar weet dus niet hoe ik mezelf moet gaan ontwikkelen.
Gelogd

Serenity

  • Gast
Re: Magnetiseren
« Reactie #2 Gepost op: februari 02, 2009, 06:36:17 pm »

Afgezien van het eerste verhaal, ben ik wel benieuwd hoe je het dan doet.
Want er zijn naar mijn idee vele verschillende vormen van toepassingen.
Ik doe het namelijk met visualisering in een vrijwel meditatieve vorm in een heel ontspannen sfeer.
Gelogd

wouw

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 176
    • Bekijk profiel
Re: Magnetiseren
« Reactie #3 Gepost op: februari 02, 2009, 06:52:24 pm »

dit verhaal heb ik van internet af geplukt..

ik wist niet dat er verschillende toepassingen zijn.
ooit ben ik bij een magnetiseur geweest, en dat was goed bevallen..
van me zelf weet ik dat ik het kan, en heb wel eens geprobeerd..
alleen wil ik niet zomaar wat doen.. maar mezelf met een goede begeleiding ontwikkelen
anders ben ik bang dat ik het verkeerd doe,
Gelogd

Serenity

  • Gast
Re: Magnetiseren
« Reactie #4 Gepost op: februari 02, 2009, 07:28:53 pm »

Ik heb het van mijn moeder geleerd en heb daarna mijn eigen draai eraan gegeven, waarin ik mij ook prettig voel. Daarnaast vind ik het niet alleen fijn om te geven, maar ook om te ontvangen.
Gelogd

wouw

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 176
    • Bekijk profiel
Re: Magnetiseren
« Reactie #5 Gepost op: februari 02, 2009, 07:30:19 pm »

ik ben wel benieuwd hoe jij dit doet eigenlijk :) en hoe je dit geoefend hebt..,
Gelogd

Serenity

  • Gast
Re: Magnetiseren
« Reactie #6 Gepost op: februari 02, 2009, 07:41:09 pm »

Mijn moeder deed het altijd bij mij voordat ik ging slapen als ik hoofdpijn oid had. Totdat ik een keertje vroeg hoe dat werkte. En toen heeft ze dat een paar keer uitgelegd en heb het toen op mezelf geprobeerd. Toen ik dat effect door had, had ik voor mezelf genoeg informatie om daarmee om te gaan. Nogmaals, voornamelijk met visualisering. Ik heb dit bij verschillende mensen toegepast. Zij zeiden dat ze het prettig vonden, maar ik heb zelf het idee dat ik mezelf er voornamelijk mee help. Gezien ik ook veel energie heb en blij ben als ik het kwijt ben eerlijk gezegd.

Maar ik kan je weinig vertellen verder denk ik. Ik kan je moeilijk praktijk geven via een forum. ;-)
Gelogd

wouw

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 176
    • Bekijk profiel
Re: Magnetiseren
« Reactie #7 Gepost op: februari 02, 2009, 08:10:20 pm »

thnxx voor het uitleggen,

de energie die je gebruikt komt die van jezelf, of van boven (of hoe je het wilt noemen)?
Gelogd

Serenity

  • Gast
Re: Magnetiseren
« Reactie #8 Gepost op: februari 02, 2009, 08:30:19 pm »

Ik geloof niet in "boven". Dus ja, uit mijzelf :-)
Gelogd

WhiTeAnGeL

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 410
    • Bekijk profiel
Re: Magnetiseren
« Reactie #9 Gepost op: februari 03, 2009, 05:48:04 pm »

Wel mooi als je dit kan, pijnen weg halen bij jezelf en anderen.
Wat Serenity zegt herken ik wel, via visualisatie pijnen weg halen, ik doe dat ook vaak als ik hoofdpijn heb. Dan word het een stuk minder of gaat het juist helemaal weg.

Ook als ik hoofdpijn heb leg ik vaak me handen op me hoofd ik voel ze helemaal warm worden en na een paar minuten haal ik ze weg, dan is me pijn ook weg.
Gelogd
Om mij heen heeft God gezegd zijn de Engelen van Israel. Links van mij is Michael en rechts is Gabriel, voor mij is Uriel en achter mij Rafael, boven mij Gods aangezicht en liefde om mij heen.

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Magnetiseren
« Reactie #10 Gepost op: februari 03, 2009, 06:34:57 pm »

Ik kan ook magnetiseren, en ik heb dit ook van een goede vriend van mij mogen leren. Het grappige is, dat ik gister met Anna over magnetiseren sprak, en ik haar toen vertelde dat ik het zou posten. Ik ben dit echter helemaal vergeten. (sorry sorry sorry) Maar zie hierbij een mooie gelegenheid om dit alsnog te doen. :)

Hoe magnetiseer je?
Plaats bijde handen zo dat de pijnlijke plek tussen je handen zit. Houd je handen zo'n 10-12 cm van de huid af. Het beste is om je linker hand (reden: omdat die het dichtste bij je hart zit) 10 cm ervanaf te houden, en je rechter hand 12 cm. Je rechterhand is dus iets verder weg van de huid dan je linker hand.

Nu visualiseer je dat je vanuit je linkerhand energie voelt stromen. Deze energie laat je door het lichaam en de pijnlijke plek stromen, door naar je rechterhand. De linkerhand voegt positieve energie toe, en de rechterhand haalt negatieve energie weg.

Het is wel zeer belangrijk dat je tussendoor de energieen van je afslaat, anders ga je de energie van de ander overnemen, en daarbij ook zijn/haar pijn. Dit doe je door gewoon je handen van je af te slaan (alsof ze nat zijn).

Dit doe je tot je voelt dat het genoeg is.

Wanneer je energie door de pijn heen laat stromen, kun je als het ware die pijn vastpakken. Je kan dan door heel langzaam je handen te bewegen, de pijn uit het lichaam duwen.
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Serenity

  • Gast
Re: Magnetiseren
« Reactie #11 Gepost op: februari 04, 2009, 01:12:09 pm »

Met alle respect, maar wat jij uitlegd is zoals jij dat meemaakt/voelt/bepaald/uitvoerd/etc.

Het is dus niet de vraag "Hoe magnetiseer je?", maar "Welke (eigen) vorm pas je toe?".
Ik gaf in mijn eerste post ook aan dat er vele verschillende vormen van toepassingen zijn.
Wat inhoud dat mensen (met klachten) met verschillende vormen in aanraking kunnen komen
en na kunnen gaan welke vorm het beste effect heeft.

Misschien lees ik het verkeerd, maar het komt bij mij nu over alsof je alles over één kam scheert.
Gelogd

anna

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 54
    • Bekijk profiel
Re: Magnetiseren
« Reactie #12 Gepost op: februari 04, 2009, 01:27:06 pm »

Lieve mensen,

Mooi topic, vooral omdat je mensen ermee kan helpen :)
Ik heb zelf beetje ervaring met magnetiseren.. zit vooral in onze familie.
Ik denk dat visialisatie een grote rol speelt + CONCENTRATIE

Als je je gaat focussen op een plek tussen je handen, merk je al snel dat ze warm worden.
In het begin zou het niet zo sterk zijn.. maar hoe vaker je het doet, hoe beter het wordt.

Afgelopen vrijdag ben ik via familie met een oude vriend van hen in contact gekomen die magnetiserde.
Hij is van de Molukken en beoefent deze gave eigenlijk al meer dan 10 jaar.
En echt...  als hij zijn handen om me legd.. is het net alsof je in een tinteled wit ligt zit.
Ik mocht het ook bij hem doen :P en het werkte.. alleen VEEEEELEN maler zwakker  ;)
Bij hem kan je zelfs op een afstand van 2 meter zijn energie  nog voelen (als hij zich op je concentreerd)
Ik kon hem daarbij dus mooi wat vragen stellen, over hoe hij het doet  ;)

Hij zei dat hij altijd met mensne bezig was en op een gegeven moment (teon hij rond de 35 was) ineens ontdekte dat hij energy aan iemand schonk via zijn handen terwijl hij sport massage deed. Dat heeft hij uitgediept door te oefenen en zelfs met bepaalde "meesters " om te gaan.  Hij visualiseert universele energy die hij doorgeeft en .. tja zo doet hij het. Hij voelt wel vaak waar de pijn zit..
DUs wat LP-Chip zei is ook belangrijk: dat je wel je handen uitslaat! Om negatieve energy weg te krijgen

Hoop dat dit wat hulp biedt :)

 :-*
Gelogd
If you don't change direction, you might end up where you are heading

Serenity

  • Gast
Re: Magnetiseren
« Reactie #13 Gepost op: februari 04, 2009, 02:06:35 pm »

Tsja, ik kan het niet laten om er toch weer wat over te zeggen. Met name het "uitslaan".

Afgezien wat ieder 'belangrijk' vindt, maar dat is dus iets wat ik niet doe.
Ik "zuig" het namelijk op via mijn handen en voer het via mijn adamhaling (langzaam uitademen) weer af.

Daarnaast houd ik dus geen afstand, maar raak ik het lichaam aan. Net als hierboven al is getikt dat deze meneer het via sportmassage door kreeg.

Nogmaals, ieder zijn eigen invulling/handeling.
Gelogd

WhiTeAnGeL

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 410
    • Bekijk profiel
Re: Magnetiseren
« Reactie #14 Gepost op: februari 04, 2009, 02:45:03 pm »

Ik denk trouwens dat het met veel dingen zo is, dat je het je eigen moet maken dus ieder doet iets op zijn of eigen manier.
Ik heb er vaak moeite mee als ik dingen lees in boeken bijv over channelen dat het zo en zo moet gaan, terwijl ik het eigenlijk al lang kon maar niet wist. Ook met magnetiseren is dat zo.
Mensen beschrijven het moeilijker dan dat het werkelijk is voor jou dan, omdat ze schrijven via hun standpunt, hun ervaringen waar overigens niks mis mee is je kan het ervaren als een richtlijn en daarvan uit zelf gaat leren wat voor jou het beste is en voelt. Het is maar voor jezelf hoe moeilijk jij het ervaart ;)
Gelogd
Om mij heen heeft God gezegd zijn de Engelen van Israel. Links van mij is Michael en rechts is Gabriel, voor mij is Uriel en achter mij Rafael, boven mij Gods aangezicht en liefde om mij heen.
Pagina's: [1] 2   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.16 seconden met 23 queries.