Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Her-ontdekken of Groei?  (gelezen 7932 keer)

lotuslove

  • Gast
Her-ontdekken of Groei?
« Gepost op: februari 01, 2009, 07:18:40 pm »

Een vraag die me vandaag een beetje bezighoud;
Gaan we altijd vanaf hetzelfde niveau, dat we in een vorig leven hadden bereikt, verder?
Of moeten we sommige levenslessen opnieuw doen, terwijl we het al geleerd hebben?
Stel je voor dat je in een vorig leven heel spiritueel was, zo wijs & mooi als persoon dat je bijna de verlichting had bereikt.
En dat je je in dit leven 'verwijderd' voelt van dat gevoel en het lijkt alsof je een trap naar beneden bent gegaan, is dat mogelijk? Of is het gewoon een kwestie van her-ontdekken en bewustworden? Ik geloof namelijk niet dat we in een evolutie achteruit kunnen gaan.
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Her-ontdekken of Groei?
« Reactie #1 Gepost op: februari 01, 2009, 07:25:33 pm »

Wanneer je een levensles gehad hebt krijg je deze niet opnieuw als les. Maar het kan wel voorkomen dat je een situatie krijgt waarin je het geleerde opnieuw mag gebruiken. Dit is dan niet een test, maar kan onderdeel zijn van een andere levensles.

Alleen als je een levensles niet goed volbrengt leef je hetzelfde leven opnieuw tot je hem wel volbracht hebt.

Je zal je spirituele bagage mee blijven dragen naar je volgende levens, inclusief de lessen die je niet gehaald hebt. Daarom is elk leven ook anders. Omdat je toch onbewust de beslissingen meeneemt van een vorig leven.
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

lotuslove

  • Gast
Re: Her-ontdekken of Groei?
« Reactie #2 Gepost op: februari 01, 2009, 07:30:40 pm »

We kunnen dus nooit 'achteruit' gaan? Slechts stilstaan of vooruitgaan...
Ik begrijp dat je spirituele bagage meeneemt naar een volgend leven maar ik zat even te filosoferen hoe je de kennis van vorige levens kan her-ontdekken dmv bewustworden. Ik vroeg me af of 'bewustwording' genoeg is om de 'verborgen' kennis uit vorige levens opnieuw te leren kennen...dit omdat we die kennis duidelijk in ons meedragen, tis alleen verborgen.
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Her-ontdekken of Groei?
« Reactie #3 Gepost op: februari 01, 2009, 07:56:26 pm »

Ja inderdaad. Je hebt de kennis bij je, alleen moet je nog even zoeken naar de toegang tot. Hoe meer je bezig bent met het spirituele, des te makkelijker je toegang krijgt tot je innerlijke wijsheid.
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

WhiTeAnGeL

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 410
    • Bekijk profiel
Re: Her-ontdekken of Groei?
« Reactie #4 Gepost op: februari 01, 2009, 08:25:04 pm »

Leuk onderwerp :)
Ik vraag me dan af bijv stel je bent in vorige leven een soort heks geweest en je wist veel van het spirituele maar je bent op de brandstapel of iets dergelijks beland. Misschien heb je in dit leven dan wel een afkeer tegen het spirituele?
Gelogd
Om mij heen heeft God gezegd zijn de Engelen van Israel. Links van mij is Michael en rechts is Gabriel, voor mij is Uriel en achter mij Rafael, boven mij Gods aangezicht en liefde om mij heen.

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Her-ontdekken of Groei?
« Reactie #5 Gepost op: februari 01, 2009, 08:36:42 pm »

Dat ligt eraan. Ik denk niet dat je een afkeer hebt tegen het spirituele, maar ik denk wel dat je een angst oploopt voor vuur. :)
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

anna

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 54
    • Bekijk profiel
Re: Her-ontdekken of Groei?
« Reactie #6 Gepost op: februari 03, 2009, 10:18:20 am »

Hey :)

Leuk onderwerp!
Ik heb wel eens wat gelezen over hypnose.. Daar stond bepaalde emoties of angsten (bijvoorbeeld hoogtevrees)
idd een trauma aan een vorig leven waren..

Via hypnose was het mogelijk terug te gaan naar je vorig leven en deze emoties alsnog te verwerken.
Heeft iemand daar ervaring mee??

Lieve liefs
Gelogd
If you don't change direction, you might end up where you are heading

WhiTeAnGeL

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 410
    • Bekijk profiel
Re: Her-ontdekken of Groei?
« Reactie #7 Gepost op: februari 03, 2009, 10:25:27 am »

Ik had ook gelezen over sigmund freud dat hij vroeger hypnose gebruikte om zo de angsten van de patienten te ontraffelen, dit had echter wel het nadeel dat sommige angsten niet helemaal weg konden gaan en werden gemanifisteert op een ander gebied. Dus uiting van ineens hele andere angsten.

Daarom vraag ik me ook af met hypnose en terug gaan naar vorige levens of er geen nadelen aan zijn verbonden?
Gelogd
Om mij heen heeft God gezegd zijn de Engelen van Israel. Links van mij is Michael en rechts is Gabriel, voor mij is Uriel en achter mij Rafael, boven mij Gods aangezicht en liefde om mij heen.

lotuslove

  • Gast
Re: Her-ontdekken of Groei?
« Reactie #8 Gepost op: februari 03, 2009, 02:10:25 pm »

Hey :)

Leuk onderwerp!
Ik heb wel eens wat gelezen over hypnose.. Daar stond bepaalde emoties of angsten (bijvoorbeeld hoogtevrees)
idd een trauma aan een vorig leven waren..

Via hypnose was het mogelijk terug te gaan naar je vorig leven en deze emoties alsnog te verwerken.
Heeft iemand daar ervaring mee??

Lieve liefs

Je bedoelt reincarnatietherapie toch? Want daar word ook hypnose gebruikt, als ik 't goed heb.
Geen ervaringen mee, maar op internet staan verschillende praktijkervaringen, zoals deze website: http://www.vorigelevens.nl/praktijkvoorbeelden-vervolg.htm. Vind 't ook interessant om te lezen, voor mij het bewijs van reincarnatie, en dat je levens-ervaringen die je opdoet wel degelijk lessen zijn en een invloed hebben op onze ziel want we nemen alles mee naar een volgend leven.

Daarom vraag ik me ook af met hypnose en terug gaan naar vorige levens of er geen nadelen aan zijn verbonden?

Hmm, dat vraag ik me ook af. Maar ligt dat ook niet aan je karakter?
Je hebt toch telkens de keuze van hoe je met angsten omgaat? Misschien is hypnose of regressie/reincarnatie-therapie niet voor iedereen geschikt, alleen voor mensen die er echt aan toe zijn?
Gelogd

WhiTeAnGeL

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 410
    • Bekijk profiel
Re: Her-ontdekken of Groei?
« Reactie #9 Gepost op: februari 03, 2009, 05:30:16 pm »

Hmm, dat vraag ik me ook af. Maar ligt dat ook niet aan je karakter?
Je hebt toch telkens de keuze van hoe je met angsten omgaat? Misschien is hypnose of regressie/reincarnatie-therapie niet voor iedereen geschikt, alleen voor mensen die er echt aan toe zijn?


Ja dat word dus nooit zo verteld in de verhalen die ik lees op internet word niet in gegaan op enige nadelen dat het zou kunnen hebben.
Vind ik beter je jammer.
Gelogd
Om mij heen heeft God gezegd zijn de Engelen van Israel. Links van mij is Michael en rechts is Gabriel, voor mij is Uriel en achter mij Rafael, boven mij Gods aangezicht en liefde om mij heen.

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Her-ontdekken of Groei?
« Reactie #10 Gepost op: februari 03, 2009, 06:27:27 pm »

Er zijn niet direct nadelen van hypnose, maar de enige concequenties kunnen zijn dat je iets te weten komt wat je liever niet zou willen weten, en daar vervolgens de rest van je huidige leven last van krijgt.
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.063 seconden met 22 queries.