Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1] 2 3   Omlaag

Auteur Topic: Nina is weg, ons poesje  (gelezen 23802 keer)

Honesty

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 69
    • Bekijk profiel
Nina is weg, ons poesje
« Gepost op: februari 01, 2009, 09:06:30 am »

Wij hebben in oktober een gedumpt poesje opgenomen in ons gezin, ze is zo lief, maar ook erg druk en speels, maar ze was nog geen jaar.

Nu wilden we haar binnenkort laten stereliseren, deze week werd ze voor het eerst krols en het onvermijdelijke is gebeurd en we hebben het niet eens in de gaten gehad, waarschijnlijk, omdat ze sinds deze week ook elk moment benutte om te ontsnappen. Ze is dus weg en we weten niet waar ze is, we missen haar zo ontzettend, de kinderen en wij zijn een beetje uit ons doen, omdat Nina opns leven echt verrijkt.

Duimen jullie mee dat ze snel terug komt?

Gelogd

ro

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 80
    • Bekijk profiel
Re: Nina is weg, ons poesje
« Reactie #1 Gepost op: februari 01, 2009, 09:08:52 am »

ik duim zeker met je mee..!!!!
Gelogd

Honesty

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 69
    • Bekijk profiel
Re: Nina is weg, ons poesje
« Reactie #2 Gepost op: februari 01, 2009, 09:13:45 am »

Dank je wel en als ze een ander baasje heeft gevonden, dan hoop ik alleen maar dat ze gelukkig wordt, ik wil alleen maar weten dat ze niet bang is of rondzwerft, tis zo koud buiten :(

Gelogd

Akasha

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 120
  • La Leonessa
    • Bekijk profiel
    • Oude Egypte Handwerk Forum
Re: Nina is weg, ons poesje
« Reactie #3 Gepost op: februari 01, 2009, 09:34:10 am »

Wat een prachtige poes, is Nina!
Ow meid was vreselijk dat ze weg is.. :'(
Wij zijn eens twee keer Johnnie kwijt geweest en je weet van gekkigheid niet wat je doen moet.

Bel eerst amivedi, de dierenartsen in jouw woonplaats, de dierenbescherming en alle dierenasielen. Geef het signalement door van Nina en het nummer waarop je te bereiken ben.
Maak pamfletten en hang deze in winkels op en ga de deuren langs.
Maak elke avond als het wat stiller is geworden een ommetje in de buurt en roep haar. Wie weet zit ze per ongeluk opgesloten in een schuurtje.
Poezen gaan in de regel niet erg ver weg als ze krols zijn,meestal komen de katers haar/jullie kant op.

Wat voor mij erg goed werkte was deze visualisatie:
Projecteer het volgende beeld: Nina loopt de tuin in en gaat bij jullie deur zitten mauwen dat zij naar binnen wil.
Herhaal dat beeld elke dag zo sterk als je kunt.
Dit heb ik bij Johnnie gedaan en na twee dagen liep hij op precies die manier die ik geprojecteerd had de tuin in.

Heel veel succes en geef niet op,hoor!

Honesty

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 69
    • Bekijk profiel
Re: Nina is weg, ons poesje
« Reactie #4 Gepost op: februari 01, 2009, 09:41:36 am »

Er zitten hier sinds gister 2 katers in de tuin, ze lopen dan weer naar de voordeur en houden zeg maar de wacht ofzo.
Zouden ze haar reuk in dit huis nog ruiken? Of zou ze dichtbij zijn? Ze blijven hier maak rondhangen en miauwen of geluiden maken, heel gek dit. Toevalllig de nacht voor Nina verdween een droom gehad over de kat die op dit moment in de tuin staat te kijken, dat ie een kwakkie achterliet...beetje onsmakelijk ofzo.

Ik ben gister een ommetje wezen maken en ik heb Amivedi gebeld, maar een voicemail gekregen, orgen bel ik ze meteen terug evenals de dierenambulance en asiel.

Ik zal pamfletten maken, dat is een goed idee, wel plastificeren ivm het weer.

Dat visualiseren ga ik ook doen, ik ben blij dat Johnnie terug is gekomen bij jullie, ik hoop dat Nina ook terugkomt, ze is al 2 nachten weg :(

Liefs Maris
Gelogd

Akasha

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 120
  • La Leonessa
    • Bekijk profiel
    • Oude Egypte Handwerk Forum
Re: Nina is weg, ons poesje
« Reactie #5 Gepost op: februari 01, 2009, 09:43:35 am »

Die katers zijn er inderdaad voor Nina.
Apart dat je over die ene kater gedroomd heb.

Laten we hopen dat Nina terugkomt!!

Honesty

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 69
    • Bekijk profiel
Re: Nina is weg, ons poesje
« Reactie #6 Gepost op: februari 01, 2009, 10:32:31 am »

Maar tis toch gek dat ons huis gestalkt wordt door katers terwijl ons poesje hier niet meer is?
Gelogd

Akasha

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 120
  • La Leonessa
    • Bekijk profiel
    • Oude Egypte Handwerk Forum
Re: Nina is weg, ons poesje
« Reactie #7 Gepost op: februari 01, 2009, 10:49:28 am »

Dat heeft te maken met haar geur die daar nog hangt. Krolse poezen laten hele sterke geuren achter.
Hee dit schiet me ineens te binnen! Misschien is ze een beetje bang voor de katers en blijft ze daarom buiten de tuin!
Misschien is het een idee om de katers te verjagen. Er zijn op internet diverse diervriendelijke methodes voor. Je zou ze nat kunnen gooien met water, al is dat met deze temperaturen niet bepaald diervriendelijk.. Koffiedik schijnen katten ook heel vies te vinden.
Maar ja, de kans bestaat dan ook dat Nina uit de tuin blijft.
Katers sproeien altijd en het liefst op muren en deurposten, zo ongeveer op rughoogte. Ik weet niet met welk middel je die geur kan verwijderen,maar Francien adviseert aluminiumfolie,omdat dat zorgt voor spetteren wat katten natuurlijk vreselijk irritant vinden.

PS: Mijn man zegt dat Nina nog in de buurt is en dichterbij dat jullie denken.  :) Want die katers zijn er echt voor haar,dus dan moet zij wel in de buurt zijn.
« Laatst bewerkt op: februari 01, 2009, 10:53:26 am door Akasha »
Gelogd

wouw

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 176
    • Bekijk profiel
Re: Nina is weg, ons poesje
« Reactie #8 Gepost op: februari 01, 2009, 11:18:39 am »

Honesty als ik foto lees voel ik altijd of diegene nog leeft of dood is.. dat gevoel is altijd heel erg sterk bij mij.

Mijn gevoel bij nina is dat ze nog leefd :D :D
en ze is ook een beetje un eigewijse kat heb ik het idee ;)

ik hoop dat ze binnenkort terug komt lopen..

wij hadden altijd met onze katten.. als ze krols waren gingen ze voor paar dagen weg, en dan kwamen ze daarna weer terug..

dus ik hoop het voor je!!
Gelogd

Honesty

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 69
    • Bekijk profiel
Re: Nina is weg, ons poesje
« Reactie #9 Gepost op: februari 01, 2009, 11:24:04 am »

Bedankt voor de tips, ik ben net met mijn dochter een rondje wezen lopen, maar geen resultaat, wel hangt er een vreselijke plasgeur rondom ons huis, ook onze schuur is een kattenplashemel, gatver, alles zit vol met die geur. Ik ga zo eerst alle deurposten schoonmaken en de schuur op ruimen.

Lief dat jullie zo meedenken, ik voel me erg onrustig van binnen nu.

Met die aluminiumfolie snap ik niet zo goed, moet ik dat dan ophangen of moet ik met aluminiumfolie de spetters verwijderen?

Ik las net nog een tip over gebruikte kattenbakkorrels een geurspoor maken in de tuin.

Ik heb haar opgegeven bij Amivedi via internet, dus daar is ze ook bekend, ik heb nu een lieve foto van haar die ik zo ga bewerken met tekst en dan ga ik die met punaises ophangen.

Gelogd

Honesty

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 69
    • Bekijk profiel
Re: Nina is weg, ons poesje
« Reactie #10 Gepost op: februari 01, 2009, 11:26:05 am »

Hoi Wouw, aaah ok dat gevoel heb ik ook dat ze nog leeft, maar dank je wel voor de bevestiging, ik lees dat jullie krolse katers terugkwamen, daar put ik mijn hoop dan maar uit, maar onze Nina komt misschien dan wel zwanger terug, terwijl we ze aankomende week wilden laten steriliseren.

xxx
Gelogd

Akasha

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 120
  • La Leonessa
    • Bekijk profiel
    • Oude Egypte Handwerk Forum
Re: Nina is weg, ons poesje
« Reactie #11 Gepost op: februari 01, 2009, 11:34:19 am »

Onze John was toen al lang en breed "geholpen" maar hij was nog jong en erg avontuurlijk.  :D

Het aluminiumfolie kun je tegen de muren plakken.
Hoe je de geur kan verwijderen, weet ik niet. Wij maken onze kattenbakken regelmatig met chloor schoon. Dat vinden onze katten zo lekker dat ze vechten om wie er in de kattenbak mag rollen..  ::) vage dieren, katten.

Honesty

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 69
    • Bekijk profiel
Re: Nina is weg, ons poesje
« Reactie #12 Gepost op: februari 01, 2009, 11:39:29 am »

Ja chloor vinden ze heerlijk, dat klopt. Ik heb nu een contactpersoon van Amivedi en ze zegt ook, als Nina terugkomt haar even na te laten kijken op een zwangerschap en anders laten steriliseren.

Ik ga vanavond als het schemerig is nog een rondje doen met een bakje met eten, even in de struiken kijken, even onder de auto's.

Liefs Marisss
Gelogd

Akasha

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 120
  • La Leonessa
    • Bekijk profiel
    • Oude Egypte Handwerk Forum
Re: Nina is weg, ons poesje
« Reactie #13 Gepost op: februari 01, 2009, 11:41:21 am »

Ik heb ook goede ervaringen met Amivedi, zij gaven die tip van dat rondlopen.

Ow wacht: Citronella vinden katten vaak vies, net als andere citrusvruchten (sinaasappels,mandarijnen).
Maar of je daarmee echt die pieslucht wegkrijgt, dat weet ik niet.

WhiTeAnGeL

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 410
    • Bekijk profiel
Re: Nina is weg, ons poesje
« Reactie #14 Gepost op: februari 01, 2009, 11:48:26 am »

Maris, wat vervelend dat ze weg is :( ik hoop dat ze snel weer thuis komt.
Ik zal aan haar denken.
Liefs en sterkte (K)
Gelogd
Om mij heen heeft God gezegd zijn de Engelen van Israel. Links van mij is Michael en rechts is Gabriel, voor mij is Uriel en achter mij Rafael, boven mij Gods aangezicht en liefde om mij heen.
Pagina's: [1] 2 3   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.089 seconden met 22 queries.