Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Waarom nu een financiële crisis  (gelezen 3543 keer)

Akasha

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 120
  • La Leonessa
    • Bekijk profiel
    • Oude Egypte Handwerk Forum
Waarom nu een financiële crisis
« Gepost op: januari 30, 2009, 09:12:10 pm »

Waarom zouden we uitgerekend nu een financiële crisis hebben??


Ik denk zelf om onszelf te kunnen losweken van materialisme. Maar dan "on the hard way".
Tweedehands is in zei iemand laatst.. Nee, tweedehands is niet in, sommige mensen moeten wel.
Moeten jullie het ook met minder doen en zo ja, hoe kijken jullie er tegen aan??  :)

Eni

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 269
    • Bekijk profiel
Re: Waarom nu een financiële crisis
« Reactie #1 Gepost op: januari 31, 2009, 10:15:46 am »

Hey

Ik weet niet waarom juist nie financiele crisis is, maar merk er zelf niet veel van (ondanks dat je niks anders ziet op tv bijv.)

Ik hoef niet op me centen te letten bijv. kan nog gewoon kopen wat ik wil kopen. Maar ik ben altijd van kleins af aan "zuinig" geweest op me geld, zet altijd veel op mn spaarrek. en daar kom ik dan ook niet meer aan. En als ik iets wil kopen wat wat meer geld kost dan spaar ik daarvoor als ik het niet heb.
Gelogd
Herinner mij maar niet in sombere dagen.
Herinner mij in de stralende zon.
Hoe ik was toen ik alles nog kon.

Sjaan '94
Harrie '12

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.229
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Waarom nu een financiële crisis
« Reactie #2 Gepost op: januari 31, 2009, 12:00:15 pm »

Deze financiele crisis is er om een bepaalde reden. Het stoppen van de factor macht.

Op dit moment geeft geld een dusdanige macht aan de mensen die het volk besturen, dat ze ons in principe kunnen laten doen wat ze willen. Doordat we nu deze crisis hebben, raken hun hun macht kwijt, en krijgen wij (de mensen) de gelegenheid om onze eigen wil te gebruiken om te leven, en te doen wat wij willen. Hier zit zeker een stuk materialisme in, omdat het materialisme gestuurd wordt door geld.

Na het vallen van de economie zal ook de politiek gaan vallen omdat de mensen het vertrouwen in de politiek kwijt raken. Kijk maar naar Ijsland, hun zijn een mooi voorbeeld van wat er komen gaat, want bij hun zijn ze al een stap verder. De economie is daar al gevallen en de regering heeft al afgetreden.
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.064 seconden met 22 queries.