Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Vraag angst en intuïtie  (gelezen 238 keer)

Ninkenike

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 84
  • ik weet nu wat ik niet meer wist
    • Bekijk profiel
Vraag angst en intuïtie
« Gepost op: januari 21, 2024, 01:52:00 pm »

In mijn omgeving is iemand met angst vanwege trauma. Zij heeft therapie en het gaat de goede kant op.
Ik heb daar wel een vraag bij: zij moet weer leren vertrouwen op haar intuïtie en leren dat de angst komt uit situaties uit het verleden. Tegelijk besef ik dat waar zij bang voor is afkomstig is van vroeger en niet van nu. Tegelijk besef ik, waar zij bang voor is, of andere mensen bang voor zijn, zoals inbrekers, angst om ziekte, angst voor verkrachting etc, niet een irreële angst is, want helaas gebeuren dat door dingen wel.
Nu is mijn vraag aan jullie: hoe leer je iemand wanneer de angst niet echt is en wanneer wel? Wanneer heeft de onechte angst de overhand en wanneer is het de intuïtie dat er iets niet klopt. Achteraf kan je bepaalde dingen checken, maar niet altijd wanneer je in een situatie zit. Ben benieuwd hoe jullie hier naar kijken
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.238
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Vraag angst en intuïtie
« Reactie #1 Gepost op: januari 21, 2024, 04:26:30 pm »

Dit is een hele lastige. Ik heb een moeder die zo is. Het is bij haar zo dat wanneer iemand anders  iets overkomt, zij extra voorzichtig wordt bij dit soort handelingen.

Een voorbeeld, een overbuurvrouw had een ongeluk gekregen op een kruispunt een aantal straten verderop. De overbuurvrouw reed te hard en dat was de oorzaaak van dit ongeluk. Geen ernstig ongeluk, schade aan de auto's, verder niet.

Mijn moeder rijdt nooit te hard en let goed op, maar bij dit kruispunt wordt ze bang en gaat ze extra zacht rijden, want het kan daar mis gaan.

Dit is ook een irrieële angst, en dat weet ze ook wel, maar toch kan ze het niet van zich afzetten, wat je ook zegt.

Ik heb het opgegeven om daar iets mee te doen. Het moet tenslotten vanuit de persoon zelf komen en er ligt een trauma achter maar dat wil ze niet oppakken.

Mijn advies daarom: wanneer iemand problemen heeft met angst vanwege een trauma is de enige oplossing een regressie therapeut en de wil van die persoon om het op te lossen. Je kan mensen proberen te bewegen dat ze hulp zoeken, maar meer als dat is met een trauma gewoon onmogelijk omdat er zelf-sabotage mechanismen zijn die het helingsproces blokkeren.

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.061 seconden met 22 queries.