Nederlands > Levensvragen

Nieuwe cliënt vrijdagochtend

(1/4) > >>

B1986:
Sinds een paar weken heb ik een nieuwe cliënt op vrijdagochtend. Hij heet meneer K. en is 50 jaar. Hij heeft kinderen waarvan er 1 nog thuis woont. Binnenkort komt er een bewoner bij, een puppy  :).

Op zich is het huis en persoon oke, maar ik vind zijn gedrag soms echt apart, het lijkt wel of hij niet goed weet hoe hij met mij om moet gaan of niet weet wat hij met me aanmoet. De manier van communiceren is ook niet altijd even respectvol (lomp), want ik ga niet zeggen dat hij op moet rotten als ik in zijn werkkamer moet zijn (hij wil dit wel) en ik heb dit al tegen hem gezegd en dat ik zelf zo ook niet benaderd wil worden. En ik laat ook zoveel mogelijk gewoon mijzelf zien zoals ik ben.

Heeft meneer K. soms last van de energie die ik uitstraal? En is hij zoals hij zich voordoet? In mijn beleving heeft hij best wel een groot ego. Maar dat kan ook een masker zijn.

LPChip:
Meneer k is niet zo ver als jij en ik zijn. hij heeft daarom ook niet echt last van jouw energie. Hij is terughoudend en probeert zijn eigen zijn wat in te dammen voor je maar weet niet goed hoe dat moet.

Het ego is geen masker maar eerder een weerspiegeling van hoe hij het leven ziet en hoe hij geleerd heeft om te gaan met situaties. Hij is gewoon zo.

Liefs,
LPChip

B1986:
Hij is meestal heel druk (ook wat chaotisch ) en behoorlijk aanwezig. Maar het voelt wel oke daar en dat is fijn. Misschien is het voor beiden even wennen en moeten we een manier zoeken hoe we goed / beter met elkaar om kunnen gaan. Omdat we erg verschillend zijn. Maar uiteindelijk komt dit wel goed  ;) :)

B1986:
En toch is hij ook met een reden op mijn pad gekomen. Hij kan namelijk heel goed spiegelen  ;D

LPChip:
Klopt. :)

Dat mocht ik van je gidsen alleen niet doorgeven, omdat je er veel meer aan hebt gehad om dit zelf te ondervinden. :)

Liefs,
LPChip

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie