Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Vraag  (gelezen 397 keer)

B1986

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 371
    • Bekijk profiel
Vraag
« Gepost op: juni 16, 2023, 06:35:58 pm »

Ondanks dat ik inmiddels al 9 maanden alleen ben en geen contact meer heb met mijn exvriend, blijft het trauma, alles wat er is gebeurd zo nu en dan triggeren. Het herhaald zich steeds wat er allemaal is gebeurd en dat is sowieso iedere maand rond de periode dat hij zijn maandelijkse bedrag van de geldlening tussen ons (die tot bijna eind 2025 loopt) over moet maken. Zodra het geld op mijn rekening staat dan zakt het weer en ben ik er veel minder mee bezig. Dit blijft echt moeilijk voor mij en op de een of andere manier lukt het me niet om alles een plekje te geven. Ik weet dat het niet vandaag op morgen verwerkt is, maar ik heb het gevoel dat door die geldlening het allemaal veel moeilijker voor me is. Omdat ik dus iedere keer met hem geconfronteerd word, terwijl ik verder wil met mijn leven.
Wel heb ik iets positiefs te zeggen en dat is dat er honden van cliënten zijn die me op de een of andere manier helpen. Om blij te worden en even alle ellende (ook andere oude pijnen die triggeren) te vergeten. En sommige van die hondjes help ik hun ook als ik voel / merk dat het nodig is, het is een wisselwerking.

Mijn hoofd is echt overvol, pijnlijk en mijn ogen zijn vermoeid. Ik mediteer inmiddels al een tijdje en bijna iedere avond, merk wel dat ik hierdoor beter slaap en fitter wakker word. En ik heb ook bepaalde middelen die mijn afschermen tegen (negatieve) energie (vretend) van anderen, zodat ik mezelf blijf en ik dus minder van anderen oppik. Maar ik geef ook terug, voer af wat niet van mij is, mocht er toch iets binnen zijn gekomen.

Nu ben ik met vanalles bezig dus en ook aan het proberen om steeds meer onder de mensen te komen. Proberen mijn verleden (trauma's die ik in mijn jeugd heb opgelopen) een plekje te geven, af te sluiten. Een paar dagen geleden aan een vrouwencirkel meegedaan (14 personen in totaal), was echt bang en had hartkloppingen. Uiteindelijk, na ongeveer 1,5 uur, was het resultaat dat ik mijn angsten onder controle kreeg en rustiger werd :).

Het is zo genoeg, een heel verhaal geworden. Ik zou graag willen weten of de weg en de dingen die ik onderneem en de hulp / behandelingen die ik van T. op dit moment krijg me gaan helpen.
En zou therapie met honden me kunnen gaan helpen? Want ik ben aan het overwegen, weet nog niet precies hoe en wat, maar een groter gezelschap mensen met honden op te zoeken, om daar eens te gaan kijken en te ervaren wat daar en met mij gebeurd.
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.238
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Vraag
« Reactie #1 Gepost op: juni 16, 2023, 11:10:10 pm »

Je gidsen zeggen:

Je bent op de goede weg. Wat betreft honden, je gidsen sturen hun op je pad als je het nodig hebt. Een grote groep zal je niet verder helpen, dit werkt beter in een één-op-één situatie. De honden zullen anders te snel afgeleid zijn.

Als laatste geven ze aan dat de weg die je bewandeld geen korte route is, maar je hebt een lange weg nodig om goed en strucutreel te helen. Naarmate je je over deze weg bewandeld, veranderd de grond van een zand pad naar een stenen bestrating naar een asvalt weg. Althans metaforisch gezien. De weg verhard, en daarmee wordt je ondergrond solide. Een stevige basis zodat je in de toekomst niet meer door dit geraakt wordt.

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.075 seconden met 23 queries.