Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: 1 [2]   Omlaag

Auteur Topic: Weer een vraag  (gelezen 1698 keer)

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Weer een vraag
« Reactie #15 Gepost op: februari 01, 2023, 06:34:34 pm »

De keuze is aan jou.

Ik raad in dit geval aan om bij jezelf een grens te stellen. Zo lang hij niet over deze grens gaat, kun je zelf proberen het met deze cliënt op te lossen. Gaat hij erover heen, dan schakel je je manager in.

Het is dan ook makkelijker om te handelen omdat je van te voren duidelijk voor jezelf hebt bij welke actie hij te ver gaat, en dit kun je dan ook tegen je manager zeggen.

Zo van: "Ik heb bij mezelf de grens gestelt dat cliënt niet x mag doen, maar dat heeft cliënt wel gedaan. Wat kan ik het beste doen, of kan jij hierin helpen? "

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

B1986

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 368
    • Bekijk profiel
Re: Weer een vraag
« Reactie #16 Gepost op: februari 01, 2023, 08:18:32 pm »

Heel erg bedankt voor je advies, hier heb ik zeker wat aan. Ik heb inmiddels via whatsapp aan hem (nu echt heel) duidelijk gemaakt dat de gevoelens niet wederzijds zijn en ik ze niet kan beantwoorden. Ook dat ik werk en prive gescheiden wil houden en geen whatsapp contact meer wil (hij was er mee begonnen). En dat ik niet wil dat hij over mijn grenzen gaat die ik aangeef. Kom nu alvast voor mezelf op, dat voelt goed. Nu hij dit al weet dan overvalt het hem minder als ik de volgende keer kom werken en kan hij het gaan verwerken. En ik ben het nu kwijt, dan gaat het rotgevoel ook zakken bij mij :) en ik denk dat hij het uiterlijk wel gaat accepteren, of in ieder geval zich erbij neer gaat leggen.
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Weer een vraag
« Reactie #17 Gepost op: februari 02, 2023, 09:34:17 am »

Ja, weet ook wat liefde en verliefdheid met iemand doet.
En spelen met energie, hoewel het helpt, brengt meer met zich mee. Dat heb je nu ook gemerkt. ;)

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

B1986

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 368
    • Bekijk profiel
Re: Weer een vraag
« Reactie #18 Gepost op: februari 02, 2023, 06:42:32 pm »

Ik ga nog in gesprek met hem hierover naar aanleiding van de berichten over en weer. Dat wil ik heel graag  :). Want ik heb een goede band met hem en wil graag bij hem blijven werken, op dezelfde manier als bij mijn andere cliënten (dus zonder dat mijn baan in gevaar komt). Dit dus ook nog duidelijk maken. Een open, eerlijk en fijn gesprek, dat is mijn bedoeling. Want ik ben zelf een gevoelig persoon, dus dit gaat me wel lukken.
Gelogd

B1986

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 368
    • Bekijk profiel
Re: Weer een vraag
« Reactie #19 Gepost op: februari 02, 2023, 07:18:10 pm »

Trouwens, zijn hondje heeft dit toch niet extra gedaan?  :P
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Weer een vraag
« Reactie #20 Gepost op: februari 02, 2023, 07:50:58 pm »

Nee. Zijn hondje is niet in staat dit te doen en reageert alleen op wat jij doet. Hij merkt het wel, maar reageert instinctief/dierlijk. Zijn baasje ziet wat het met hem doet, en dat is een verschil.

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

B1986

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 368
    • Bekijk profiel
Re: Weer een vraag
« Reactie #21 Gepost op: februari 02, 2023, 09:08:31 pm »

Dan komt het dus gewoon door mij. Ik ben een hele grote dierenvriend, dat valt meer mensen op  ;). Maar ik vind het eigenlijk wel leuk dat een hondje zo op mij reageert, want ik word er vrolijk van! En leef op zo'n moment ook echt in het 'nu'.
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Weer een vraag
« Reactie #22 Gepost op: februari 02, 2023, 09:17:02 pm »

Ja. :)

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

B1986

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 368
    • Bekijk profiel
Re: Weer een vraag
« Reactie #23 Gepost op: februari 04, 2023, 11:07:56 pm »

Er heeft echt heel veel oude pijn en angsten getriggerd (vandaar ook mijn lange bericht op 1 februari). Gelukkig word het steeds minder.
Ik ben vrijdag bij hem langs geweest en dat heeft ons beiden goed gedaan. Goed en open gesprek gehad, bijzondere man is dit. Liefdevol, positief en echt heel zacht van karakter. Ook hebben we veel overeenkomsten, zowel karakter als interesses (ook in het spirituele geïnteresseerd). Iemand waar ik een sterke band mee heb, voelt vertrouwd.
We hebben geknuffeld en dat was fijn. Ik weet ook zeker dat hij mijn grens respecteert, dus wat dat betreft komt mijn werk niet in gevaar (heb hier ook met hem over gehad).
« Laatst bewerkt op: februari 04, 2023, 11:10:58 pm door B1986 »
Gelogd

B1986

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 368
    • Bekijk profiel
Re: Weer een vraag
« Reactie #24 Gepost op: februari 09, 2023, 07:47:25 pm »

Ik heb met mijn werk contact opgenomen en aangegeven dat er steeds meer een vriendschap met deze cliënt begint te ontstaan. Dat we een klik hebben en hij karaktereigenschappen heeft die met mij overeenkomen.
Ik heb gevraagd of ik buiten werktijd bij hem op bezoek mag gaan, of dit mag. Hij heeft zelf ook al aan verschillende mensen gevraagd of dit mag en hij heeft gelijk, want dit mag. Maar nu weet ik het ook zeker en wie weet komt er in de toekomst nog een keer een cliënt op mijn pad waar ik een goede klik mee heb en een vriendschap uit ontstaat.

Ik merk gewoon steeds meer hoeveel overeenkomsten hij met mij heeft, ook met wat hij allemaal meegemaakt heeft in zijn leven. En toch positief in het leven staat. En hij heeft lang geen nieuwe mensen meer in zijn leven toegelaten, dat is voor mij eigenlijk ook zo. Hij vertelde me dat hij eind vorig jaar de wens had uitgezet dat er iemand op z'n pad zou komen waar een mooie band / vriendschap uit zou ontstaan. Ik had zelf ook deze wens uitgesproken, dus dit is volgens ons 'een geschenk uit de hemel'!  8)
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Weer een vraag
« Reactie #25 Gepost op: februari 09, 2023, 09:19:49 pm »

Fijn. Geniet ervan.

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.04 seconden met 23 queries.