Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1] 2   Omlaag

Auteur Topic: Karakter vriend  (gelezen 1686 keer)

B1986

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 368
    • Bekijk profiel
Karakter vriend
« Gepost op: juni 26, 2022, 10:20:54 pm »

Gisteravond ben ik er achter gekomen dat mijn vriend ook een minder fijne kant heeft (wel vaker gemerkt, maar niet in deze mate). Hij was niet voor reden vatbaar, kon niet in het telefoongesprek tot hem doordringen, goed contact met hem krijgen, en de aanleiding van zijn gedrag naar mij toe sloeg zowat nergens op.
Ik heb het er met hem digitaal over gehad (hij wist niet wat hij moest zeggen hierop), morgen gaan we hier nog bij hem thuis over in gesprek. Beiden zijn we mensen die zichzelf zijn, we doen ons niet anders voor dan dat we zijn.

We hebben beiden een lieve en zorgzame kant, zodra een van ons wat negatief wordt, dan heeft dat invloed op de ander. We voelen elkaar aan, hij wist ook te zeggen dat ik er nog mee zit met wat er gisteravond is voorgevallen (dat klopt, maar het is inmiddels besproken en bij mij is de rust terug). Vaak hoeven we elkaar maar even aan te kijken en we weten van elkaar hoe we ons voelen.

Meestal hebben we juist een positieve invloed op elkaar en halen we het mooie in elkaar naar boven. En dat wil ik graag ook blijven doen. Ik blijf bij hem, twijfel niet aan de liefde voor elkaar, we hebben het fijn samen als we samenzijn, alleen ik kan er niet zo goed mee omgaan als hij (met of zonder reden) moeilijk, bemoeizuchtig en negatief gaat doen. Resultaat is veel stress, paniek en slapeloze nacht.

Heeft iemand tips om hier anders, beter mee om te gaan? Ik wil er in ieder geval niet voor weglopen  ;)
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Karakter vriend
« Reactie #1 Gepost op: juni 27, 2022, 10:01:17 am »

Besef je, dat iedereen momenten heeft dat je je goed voelt, en dat iedereen momenten heeft dat je je slecht voelt.

Wanneer je je slecht voelt moet dat eruit. Iedereen verwerkt dat op een andere manier, en je hebt nu gezien wat bij hem zo'n manier is.

Herken dit zodat je weet wanneer hij niet goed in z'n vel zit, laat hem het dan uiten zodat hij het kwijt is, en vraag hem daarna: en, luchtte het op? Zodat hij weet dat je het geaccepteerd hebt en het kan omdraaien naar iets positiefs.

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Ninkenike

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 84
  • ik weet nu wat ik niet meer wist
    • Bekijk profiel
Re: Karakter vriend
« Reactie #2 Gepost op: juni 28, 2022, 09:27:02 am »

Heel vaak als mensen negatief zijn heeft het met hunzelf te maken.
Het raakt je alleen als het een pijnpunt van jouzelf is. Ik heb geleerd mij dit soort dingen niet persoonlijk aan te trekken. Het gaat immers dan niet om mij.
Heb ook geleerd mijn grenzen aan te geven. Niet op zo’n moment maar later door er rustig over te praten. Als ik iets bespreek houd ik het bij mijzelf: ik zag, ik voelde, ik heb nodig…. Dan voelt een ander zich niet aangevallen en kan je het gesprek open aangaan.
Ieder mens heeft energie. Als mensen zich naar voelen proberen ze de energie van een ander over te nemen. Als je daar niet in meegaat, is het snel voorbij.
Alles wat op je pad komt zijn mogelijkheden om te groeien, dit dus ook🥰
Gelogd

B1986

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 368
    • Bekijk profiel
Re: Karakter vriend
« Reactie #3 Gepost op: juni 29, 2022, 08:18:24 pm »

Hij was (en is altijd) zichzelf en dit leek heel erg op een opeenhoping van stress en negativiteit (daar ben ik ook deels schuldig aan, door de stress) dat alles ineens eruit kwam. Dat heb ik zelf ook wel eens en ik merk aan hem, nu het huis steeds verder opgeruimd en ingericht is en minder hoeft te regelen dat hij opgewekter is. Het einde begint eindelijk in zicht te komen.
Eigenlijk vind ik dat hij meer hulp aan mensen had moeten vragen, zodat het sneller af is. Hij vind het niet erg dat het wat lang duurt zegt hij, maar ik merk dat het gewoon voor beide (als ik er ook ben) niet fijn is tussen allemaal spullen die ingepakt staan te moeten leven. Dat je echt moet zoeken naar iets omdat je niet weet waar het ligt. Maar inmiddels is dit bijna verleden tijd  :)
« Laatst bewerkt op: juni 29, 2022, 08:21:50 pm door B1986 »
Gelogd

B1986

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 368
    • Bekijk profiel
Re: Karakter vriend
« Reactie #4 Gepost op: juni 29, 2022, 09:27:08 pm »

Omdat ik geen nieuw topic wil aanmaken stel ik de vraag in dit topic, want volgens mij past het hier wel. Ik hoop dat ik het duidelijk omschreven krijg.
Bij mijn vriend is een veranderingsproces aan de gang. Iets in die richting in ieder geval, vooral de laatste tijd maar ook de laatste paar dagen merk en zie ik veranderingen bij hem.
Doordat hij heel onrustig slaapt (vooral als hij stress heeft) heb ik van een natuurgenezer druppels gekregen (een kuur) die hem rustiger gaat krijgen in zijn hoofd (na al die stress) en hiervan een rustigere nachtrust gaat krijgen. Hij is nu halverwege met de kuur. Ik heb ze zelf geregeld zeg maar en het is een wonder dat hij deze heeft ingenomen, is de eerste keer, omdat hij niet zo'n vertrouwen in natuurlijke middelen heeft. Ben wel echt heel blij dat hij hier inmiddels ook open voor staat en niet alleen voor middelen van de apotheek (met meestal bijwerkingen).

Mijn vriend is op het moment wat vergeetachtiger, maar hij heeft ook lange tijd onder stress gestaan en veel moeten regelen. Door zijn ziekte is hij ook sneller vermoeid en als hij 's middags niet even slaapt, dan is dat merkbaar. Zijn gezichtsuitdrukkingen veranderen, net of hij meer / vaker emoties laat zien en zijn ogen veranderen mee, ik vind ze helder kijken, maar ook sterkter / krachtiger.
Wat me ook opeens erg opviel, dat was vanmorgen, is dat hij anders loopt. Gisteren stond hij onder het koken even een beetje te swingen / dansen  :P en vanmorgen liep hij anders en soepeler. Het leek ook net alsof zijn versleten, ontstoken knie weer even normaal was. En hij leek soepeler te zijn.

Wij zijn samen, voordat het huis gebouwd werd, naar deze plek gaan kijken en het voelde meteen heel goed en fijn. Nu het huis staat en hij er woont, ook. Fijne energie. Ik voel me daar ook erg fijn, wel moeten we beiden nog tot rust gaan komen (ik misschien nog wel meer dan hem), want ik moet soms echt rustmomenten inlassen. We kunnen de rust wel bij elkaar vinden  ;). Wel bijzonder dat hij aan het veranderen is in dit huis, deze nieuwe omgeving.

Wat ik graag wil weten, zijn de veranderingen van mijn vriend waar ik over heb verteld positief of negatief? Gaat zijn lichaam zichzelf helen / healen zeg maar?
Het gekke is dat mijn gevoeligheid sinds ik in zijn nieuwe huis kom aan het toenemen is. Ik wist niet dat ik nog gevoeliger kon worden! Vraag: Hoe komt dit? Door hem, de omgeving of doordat wij samen aan het veranderen / groeien (positief hoop ik) zijn?
« Laatst bewerkt op: juli 14, 2022, 09:23:28 pm door B1986 »
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Karakter vriend
« Reactie #5 Gepost op: juni 29, 2022, 09:38:45 pm »

Stress veranderd mensen, en minders stress veranderd mensen terug.

Ik heb zelf ook een langere tijd met redelijk veel stress te maken gehad. Werd ook vergeetachtiger enzo, en niet meer zo scherp als ik kan zijn, minder goed in verbnadne leggen enzo. Als de stress minder is, dan komt dat makkelijker terug. Verder heb ik ook veel last van mijn rug en heb weinig energie. In een goede periode heb ik weinig last van mijn rug, meer energie etc. Dus wat hij nu meemaakt is precies hetzelfde, hij komt weer in z'n eigen kracht terug.

Jouw gevoeligheid is toegenomen, maar meer omdat jij, ook door deze tijd, groter groeit. Het heeft niet zozeer te maken met de locatie maar meer met de tijd. Als je op een plek had gewoond waar je je niet thuis had gevoeld, had dit tegen je kunnen hebben gewerkt en nu heb je die blokkade niet, maar dat is dus niet zozeer door het huis dat je nu groter groeit maar meer dat je nu niet blijft steken zeg maar. Elders had dit ook gebeurd als je je daar op je gemak had gevoeld.

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

B1986

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 368
    • Bekijk profiel
Re: Karakter vriend
« Reactie #6 Gepost op: september 01, 2022, 12:14:47 pm »

Mijn vriend is de laatste tijd enorm veranderd, hij is een schim van wie hij ooit was. Hij voelt ook niet meer als de persoon waar ik verliefd op ben geworden. De energie die hij uitstraalt is niet meer zoals hij was, voelt als iemand anders. Ik weet niet wat hier gebeurd is, ik ga met hem hierover in gesprek. Proberen een goed gesprek te voeren.

Hoe kan het dat hij zo veranderd is? Wat is er met hem gebeurd (sinds hij in zijn nieuwe huis woont)?
« Laatst bewerkt op: september 01, 2022, 01:17:28 pm door B1986 »
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Karakter vriend
« Reactie #7 Gepost op: september 01, 2022, 06:52:21 pm »

Het kan zijn dat hij zo enorm uitgeput is door alles in de wereld en dat hij daarom zo is. Het kan ook zijn dat hij heeft opgegeven, en dat er een soul swap heeft plaatsgevonden. Hij stapt dan uit z'n eigen lichaam zonder zelfmoord te plegen, en een andere entiteit neemt het over en probeert dan alsnog iets van z'n leven te maken. Een soulswap weet de persoon zelf overigens niet, dus dat kun je hem niet vragen.

Als het komt omdat hij gewoon te weinig energie heeft, dan kan hij terugveranderen naar hoe je hem kende. Bij een soulswap niet.

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

B1986

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 368
    • Bekijk profiel
Re: Karakter vriend
« Reactie #8 Gepost op: september 02, 2022, 09:20:46 pm »

Gisteravond heb ik een heel lang, goed en heftig gesprek met hem gehad. Ik kon niet opener zijn, alles wat ik kwijt wilde heb ik met hem gedeeld. Ik vind dat hij ook veel heeft gedeeld met mij. We waren hierna beiden uitgeput. Wat heb ik een spanning en zware energie gevoeld. Alsof die opgespaard was en er uit moest.
Ik heb hierna het huis gereinigd met Palo Santo hout en we zijn daarna gaan eten. Hierna nog samen wat gedronken. Ik gaf hem een knuffel en we dachten tegelijkertijd dat we samen op de bank wilden zitten. Toen zijn we weer wat dichter tot elkaar gekomen, we waren wat uit elkaar gegroeid (gevoel was een beetje weggevaagd door alle drukte en spanningen). Hij voelde ook mijn liefde weer en bij hem begon het gevoel ook weer terug te komen.
Hij zat tegen me aan toen ik opeens koude rillingen/ tintelingen voelde in mijn hoofd en straalde uit naar halverwege mijn rug. Heb nooit eerder zoiets gevoeld, maar vond het niet eng of vervelend. Wie of wat is dit geweest?
Ik ben gevoeliger geworden en mijn energie stroomt sinds een paar weken weer beter door mijn lichaam. Hulp van iemand hiervoor gehad.
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Karakter vriend
« Reactie #9 Gepost op: september 02, 2022, 10:04:12 pm »

Ah, dus toch opgespaarde negativiteit en weinig energie.
Gelukkig gaat het beter nu.

Wat jij ervaarde is het stromen van energie. Kundalini. Hoort bij het groter groeien process.

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

B1986

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 368
    • Bekijk profiel
Re: Karakter vriend
« Reactie #10 Gepost op: september 03, 2022, 11:57:29 am »

Ik heb zo'n vermoeden dat we beiden, of een van ons last heeft van een negatieve entiteit. Uit eigen ervaring weet ik hoe het voelt als een entiteit op je mee lift, energie vreet en de energie in de omgeving zwaar en zeer onaangenaam voelt. Het is herkenbaar wat er nu gebeurd, we hebben beiden last van een onaangenaam gevoel, alsof iemand onze werkelijke karakter, emoties en gevoelens overneemt en verdwijnen.

Ik ben aan het proberen om hier vanaf te komen, in het huis van mijn vriend is de energie het zwaarst en de meeste onrust (gevoel en in het hoofd). Al voel ik het in mijn huis ook. Het hangt om ons heen, wij voelen elkaar ook op afstand aan.

Ik brand in beide huizen regelmatig Palo Santo. De vorige keer heb ik hulp gevraagd aan iemand, die heeft goed geholpen, maar ik wil het zelf ook proberen. En wat die man heeft gedaan kan ik zelf niet doen, ik moet ook zeker weten wat ik ga doen de situatie in ieder geval niet verslechtert.

LPChip, wat kan ik in dit geval het beste doen? Wat zegt jou gevoel?

Belangrijk om nog te zeggen is als we bij hem buiten zitten dat het veel beter voelt en we ook veel minder negatief zijn en denken. Vorige week waren we bij zijn moeder op bezoek (was leuk) en toen we naast elkaar, tegenover haar, gingen zitten voelde ik de energie stromen tussen ons in (kwam van hem af) en die was positief en prettig. Die voelde vertrouwd  :)  ;)
« Laatst bewerkt op: september 03, 2022, 12:37:11 pm door B1986 »
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Karakter vriend
« Reactie #11 Gepost op: september 03, 2022, 04:47:15 pm »

Het is niet erg om de hulp van iemand in te roepen. Alleen als je sterk genoeg bent en je gevoel zegt dat je het zelf moet doen, alleen dan zou ik het pas proberen.

Vraag gewoon hulp van een medium. Die kan niet alleen het huis reinigen, maar oom de negatieve entiteit helpen om over te gaan naar de hemel. Dan weet je zeker dat het weg blijft.

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

B1986

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 368
    • Bekijk profiel
Re: Karakter vriend
« Reactie #12 Gepost op: september 05, 2022, 06:08:02 pm »

Ik ga bijna zeker hulp van een medium krijgen!  :)
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Karakter vriend
« Reactie #13 Gepost op: september 05, 2022, 07:51:42 pm »

Fijn!

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

B1986

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 368
    • Bekijk profiel
Re: Karakter vriend
« Reactie #14 Gepost op: september 07, 2022, 09:29:39 pm »

De afspraak staat gepland, ze gaat beide huizen helemaal doorlopen en reinigen en ons ook. En een healing geven. Zijn we bijna een dag mee kwijt  ;). Maar mijn vermoeden is niet onterecht en ik vermoed dat ik zelf ook last heb van een entiteit die mijn energie op eet en mijn persoonlijkheid en gevoel veranderd.
Gelogd
Pagina's: [1] 2   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.089 seconden met 23 queries.