Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: De griep, misschien een teken van de spirituele groei?  (gelezen 16390 keer)

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
De griep, misschien een teken van de spirituele groei?
« Gepost op: januari 29, 2009, 02:09:35 pm »

Ik ben zelf niet iemand die snel ziek wordt. Meestal als ik ziek word, dan is het een dag en dan is het weer over. Echt griep heb ik zelden.

Voor kerst in 2008 heb ik een griep goed te pakken gehad, en ben toch een volle week onder de wol geweest. Ik was niet zozeer ziek, maar m'n lichaam liet wel goed merken ziek te zijn. Zo had ik keelpijn, stijve spieren, koppijn, duizelig, vermoeid en lichte verkoudheid.

In de 2e week van januari dit jaar, ben ik opnieuw ziek geworden met griep. Ik heb zelfs langer dan een week me ziek gemeld van 't werk. Dit keer was de verkoudheid ook heftiger, en was er zelfs sprake van een heuze epidemie.

Gezien we op dit moment massaal een spirituele groei doormaken, waarin ook ons DNA veranderd, begon ik me af te vragen: is dit ziekzijn niet misschien onderdeel van de groei? Als je ziek bent ga je oude dingen afstoten zodat het zich kan vervangen met nieuwe dingen.

Ik ben wel benieuwd naar wat jullie hierover denken.
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

WhiTeAnGeL

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 410
    • Bekijk profiel
Re: De griep, misschien een teken van de spirituele groei?
« Reactie #1 Gepost op: januari 29, 2009, 02:55:29 pm »

Ik zie ziek zijn en worden als iets van dat je niet goed naar je gevoelens en emoties hebt geluisterd. Dat je jezelf voorbij hebt gelopen. Ook vaak kan het zijn dat je teveel dingen in je hoofd hebt opgekropt. En dit zich uit in klachten en griep krijgen.

Gelogd
Om mij heen heeft God gezegd zijn de Engelen van Israel. Links van mij is Michael en rechts is Gabriel, voor mij is Uriel en achter mij Rafael, boven mij Gods aangezicht en liefde om mij heen.

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: De griep, misschien een teken van de spirituele groei?
« Reactie #2 Gepost op: januari 29, 2009, 03:04:49 pm »

Ja, ik normaal ook. Maar gezien we nu bezig zijn met de ascension, sta ik er niet van te kijken als dit griep verschijnselen met zich mee brengt.
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

ro

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 80
    • Bekijk profiel
Re: De griep, misschien een teken van de spirituele groei?
« Reactie #3 Gepost op: januari 29, 2009, 03:13:58 pm »

hey hey lp,

ik denk dat dit niet met spirtuele ontwikkeling te maken heeft om eerlijk te zijn.

Dit klinkt meer als een griepje.

Als ik merk dat ik me paranormale groei zit dan voel ik me namelijk erg energie loos, ik ben erg moe, ik voel dat me energie weg is maar nieuwe voor terug krijg..
Het is erg onbeschrijfelijk eigenlijk, het is niet zoals een griepje om zo even te zeggen..

Ik denk dat het emoties zijn, kan ook soms he, die je niet uit.
Ik krijg bij jou sterk gevoel, maar dit is maar een gevoel dat er dingen zijn waar jij niet over praat, dat je niet uit.
Dat er veel dingen nog gekropt zitten, ik weet niet maar krijg sterk het gevoel dat dit naar boven komt.

Kan wel een lezing een keer doen bij je als je wil?

liefs
Gelogd

ro

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 80
    • Bekijk profiel
Re: De griep, misschien een teken van de spirituele groei?
« Reactie #4 Gepost op: januari 29, 2009, 03:14:47 pm »

ik zie nu pas witheangel haar antwoord
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: De griep, misschien een teken van de spirituele groei?
« Reactie #5 Gepost op: januari 29, 2009, 03:27:47 pm »

Ik heb wel een drukke tijd achter me, en daar kan het heel makkelijk ook van komen, maar gezien er 2 griep epedemieen vlak achter elkaar zijn, leek het me niet onlogisch dat het mogelijk te maken heeft met de spirituele groei. :)
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Kath

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 34
    • Bekijk profiel
Re: De griep, misschien een teken van de spirituele groei?
« Reactie #6 Gepost op: januari 29, 2009, 03:44:25 pm »

Griep is een virus...  Een virus dat constant van samenstelling veranderd waardoor men dus elk jaar een nieuwe griepspuit moet gaan halen. Immers de antistoffen van vorig jaar helpen niet voor de griep van dit jaar. Onze geheugencellen vinden de definitieve oplossing niet voor de griep omdat het virus steeds anders is, ze slaan wel alle antistoffen op van de vorige griep, maar herkennen de "nieuwe" griep niet als griep omdat het dus een andere samenstelling is.

Normaal kan een lichaam als het eenmaal een ziekte heeft gehad, uit de geheugencellen het middel er tegen gaan halen. Maar bij griep kan het dat niet, het moet telkens opnieuw antistoffen maken, daarom dat zo veel mensen griep krijgen en ook vaak lang "uit" zijn in tegenstelling tot verkoudheidjes die relatief snel opgelost zijn.

Niets spiritueels aan dus.
Gelogd

ro

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 80
    • Bekijk profiel
Re: De griep, misschien een teken van de spirituele groei?
« Reactie #7 Gepost op: januari 29, 2009, 03:54:39 pm »

Ik heb wel een drukke tijd achter me, en daar kan het heel makkelijk ook van komen, maar gezien er 2 griep epedemieen vlak achter elkaar zijn, leek het me niet onlogisch dat het mogelijk te maken heeft met de spirituele groei.

Sorry maar misschien wil je het te graag dat het zo is..??

Dit bedoel ik niet slecht he, kan wat vervelender overkomen dan dat ik bedoel.

Sorry schat maar ik denk dat je gewoon een griep virus had.
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: De griep, misschien een teken van de spirituele groei?
« Reactie #8 Gepost op: januari 29, 2009, 04:26:49 pm »

Haha, ik wil het niet te graag hoor. :)

En ik denk ook dat jullie gelijk hebben, maar ik vond het de moeite waard om er een topic over te starten. :)
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

ro

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 80
    • Bekijk profiel
Re: De griep, misschien een teken van de spirituele groei?
« Reactie #9 Gepost op: januari 29, 2009, 04:53:46 pm »

 :)
Gelogd

anna

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 54
    • Bekijk profiel
Re: De griep, misschien een teken van de spirituele groei?
« Reactie #10 Gepost op: januari 29, 2009, 05:13:13 pm »

Misschien heeft de griep die iedereen nu heeft ook wel te maken met de stress van de affelopen feest dagen etc.
en alle drukte eromheen.. waar door je iets te veel van jezelf hebt gevraagd en nu vatbaarder bent voor griep.

BIj mij was er geen sprake van griep, ik kon naast alle mensen staan die ik lief had, hun verzorgen en ging harstikke goed.
totdat ik maandag avond met mensen uit moest die totaal NIET gevoelig zijn.. en zich ten koste van alles beter willen voelen.
Ik was de enige die daar wat gevoelig voor was en 's avonds er wat overstuur van..
En voila! 6 uur later had de griep me te pakken  ???

Toevallig of nie :P
dus wie weet n combi ;)
Gelogd
If you don't change direction, you might end up where you are heading

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: De griep, misschien een teken van de spirituele groei?
« Reactie #11 Gepost op: januari 29, 2009, 05:35:54 pm »

En het was natuurlijk ook erg koud. Okee, ik ben nu helemaal overtuigd :P
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Kath

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 34
    • Bekijk profiel
Re: De griep, misschien een teken van de spirituele groei?
« Reactie #12 Gepost op: januari 29, 2009, 08:53:49 pm »

Van koude krijg je dus geen griep ;) het is een virus. Dat krijg je niet van koude. ;)
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: De griep, misschien een teken van de spirituele groei?
« Reactie #13 Gepost op: januari 29, 2009, 10:34:15 pm »

Door de kou (-10) ben je extra kwetsbaar. Je moet meer energie gebruiken tegen de kou waardoor je minder energie hebt om de griep af te wenden.
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Kath

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 34
    • Bekijk profiel
Re: De griep, misschien een teken van de spirituele groei?
« Reactie #14 Gepost op: januari 30, 2009, 01:59:26 pm »

Als je je lichaam niet warm genoeg aan kleed dan heb je inderdaad meer energie nodig, maar dat kan je de koude niet verwijten, dat moet je toch echt bij jezelf zoeken. :)

Het was hier -21 en er is niemand in mijn omgeving ziek geworden tijdens of vlak na deze temperaturen... Maar dat zijn wel de mensen die met een dikke bloes onder de dikke winterjas liepen... Die het niet uit maakte of hun figuurtje wel uit kwam in zo'n dikke bloes :+
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.084 seconden met 23 queries.