Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Geen chemie tussen elkaar of toch wel?  (gelezen 537 keer)

Gino

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 37
    • Bekijk profiel
Geen chemie tussen elkaar of toch wel?
« Gepost op: juni 12, 2022, 11:06:04 pm »

Hallo Allemaal,

Ik zit met een enkele vragen met betrekking tot mijn relatie, misschien kunnen jullie mij wat meer inzicht in de situatie geven.

Twee jaar geleden leerde ik een dame kennen, we besloten te daten en om voor elkaar te gaan. Alleen kon mijn mijn date zich niet openstellen, ze was heel gesloten. Na enkele maanden zag ik geen toekomst tussen ons beiden omdat ze redelijk gesloten bleef. We hebben het hier toen open over gehad en besloten om gewoon vrienden te blijven.
Echter spraken we nog dagelijks af en was er af en toe ook sprake van intimiteit. Ondertussen zijn we van elkaar gaan houden, alleen is er bijna geen sprake van verliefdheid, zowel langs haar kant als de mijne. Ik ben van mening dat je verliefd hoort te zijn in een relatie, toch zeker de eerste jaren.

Het gekke is dat deze dame dezelfde normen ene waarden als mij heeft, er valt gewoon niks op haar gedrag aan te merken, enkel dat ze iets te 'stil' lijkt te zijn voor mij en wat pit mist. Verder is zij de persoon waar ik uren lang mee kan babbelen over vanalles en nog wat en we zitten dan ook op dezelfde golflengte. en toch mist er chemie tussen ons, hoe kan dat?

Ik heb in het verleden nog enkele relaties gehad en met die dames zat ik niet op dezelfde golflengte en ze hadden niet dezelfde normen en waarden, waardoor ik geïrriteerd geraakte en het uitmaakte.
Echter is bij deze dame weinig aan te merken. En daarom kan ik haar ook niet zomaar laten gaan omdat ik mezelf blijf afvragen waarom het maar niet lukt tussen ons. Hoe kan je met iemand op dezelfde golflengte zitten en toch niet verliefd zijn?

Het bizarre is dat we elkander de hele tijd aantrekken en afstoten. Als we weer te dicht bij elkaar komen stoten we elkander weer af op de een of andere manier. En als we niet bij elkander zijn missen we elkaar wel.

Zij neemt ook zelden initiatief als het op intimiteit aankomt omdat ze daarvoor het verliefde gevoel nodig heeft, en bij mij wekt intimiteit juist het verliefde gevoel op. We vullen elkander dus niet echt aan op deze manier.

Kan het dat je met iemand zo goed overweg kan, maar dat je toch niet verliefd wordt? Moet je dan verdergaan met de relatie in de hoop dat dat gevoel ooit komt, al proberen we dit al 2 jaar. We vinden beiden ook dat er verliefdheid hoort te zijn in een relatie, daarom hebben we besloten om elkaar los te laten, alleen komen we op de een of andere manier toch weer bij elkander terecht en begint die vicieuze cirkel opnieuw.

Willen mijn gidsen misschien iets kwijt over deze situatie?

Bedankt,
Gino



Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Geen chemie tussen elkaar of toch wel?
« Reactie #1 Gepost op: juni 13, 2022, 02:47:43 pm »

Hoi Gino,

Het lijkt erop dat je je tweelingziel aangetrokken hebt, en alles wat je beschrijft onderstreept dat.

Normaal gesproken zoek je elkaar op om van elkaar te leren omdat je een spiegel bent van de ander en andersom. Wat je minder leuk aan de ander vind zijn dan vaak kwaliteiten die je zelf ook bezit maar niet altijd doorhebt.

Verliefdheid is sowieso iets wat enkel in het begin van een relatie zit, en ook meestal alleen omdat de ander eigenschappen heeft die je specifiek zoekt. Omdat jullie als het ware één zijn, is dat er niet.

Het is aan jullie wat je met de situatie wil. Op zich zie ik geen reden om te zeggen dat deze moet eindigen, want jullie kunnen het goed samen vinden en je zoekt elkaar toch steeds weer op.

Wellicht dat je met deze inzichten de relatie aanpast maar dat is aan jullie.

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.166 seconden met 22 queries.