Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Ego  (gelezen 869 keer)

B1986

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 371
    • Bekijk profiel
Ego
« Gepost op: maart 28, 2022, 02:29:38 am »

Gisteren ben ik met mijn vriend naar een auto meeting geweest. Ik vond er niets aan, een hondje van een van de mensen die er waren hield mij gezelschap. En er was een man die heel vrouwelijk was. Vond het mooi om te merken dat hij gewoon zichzelf was en zijn vrouwelijke kant toonde.
Maar goed, ik werd niet goed van al die ego's om me heen. De ene was nog erger dan de andere. Op een paar uitzonderingen na. Die waren bescheidener, minder aanwezig en minder macho.

In de avond met mijn vriend en een vriend van hem autorace gekeken. Veel herrie aan mijn hoofd gehad, daar kan ik slecht tegen (krijg er veel pijn door), maar ik wilde daarna nog even alleen met mijn vriend samen zijn en daarom was ik gebleven. Ik weet dat M. V. heeft gewonnen, ik zag hem even staan op de eerste plaats. Ik ben nog onder de indruk van zijn gezichtsuitdrukking, waar is zijn gevoel, waar zijn zijn emoties?

Ik heb me dus kapot geërgerd aan de ego van verschillende mensen. Zelf ben ik zo niet, leef veel meer met mijn gevoel. Onbegrijpelijk hoe mensen soms zo anders zijn. En het gekke is dat mijn vriend eigenlijk heel gevoelig is en ik vind hem ook totaal niet tussen of bij die mensen passen met grote ego's.

Ben een beetje negatief en onrustig op het moment. Want ik vraag me af hoe ik mezelf staande moet houden bij zulke mensen. Op het werk heb ik hier gelukkig weinig last van, maar als ik er in mijn vrije tijd last van ga krijgen dan is dat echt niet fijn. Het vreet negatieve / verkeerde energie.

Ik wil graag met mijn vriend dingen kunnen ondernemen, maar dan zonder daar last van te krijgen, hoe kan ik dit voorkomen? Mezelf helemaal voor alles en iedereen afsluiten is niet makkelijk en dan gaat mijn eigen gevoel ook te veel naar de achtergrond, dus kan ik minder genieten van dingen.
« Laatst bewerkt op: maart 28, 2022, 02:31:50 am door B1986 »
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.238
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Ego
« Reactie #1 Gepost op: maart 28, 2022, 09:11:55 am »

Je vindt het raar dat een man, een man is?

Op een schaal gezien heb je links het vrouwelijke, met gevoel, en rechts het mannelijke met ratio/ego. Het is logisch dat er vrouwen zijn die enorm in hun gevoel zitten en niet bij hun ego zitten. Aan de andere kant heb je dus ook mannen die enorm in hun ego zitten en totaal niet bij hun gevoel. Met name in de auto wereld is dit enorm egocentrisch, en dat heb je met eigen ogen aanschouwd.

Een man in tegenovergestelde situatie zou hetzelfde hebben als hij mee zou gaan met een vrouw naar een kledingbeurs.

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

B1986

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 371
    • Bekijk profiel
Re: Ego
« Reactie #2 Gepost op: maart 28, 2022, 06:18:51 pm »

Heel toevallig zei hij gisteren nog dat hij echt niet met mij naar een kledingbeurs (of huishoudbeurs) wil. Dus ik denk dat we hier samen wel uitkomen en accepteren dat we ook onze eigen interesses hebben en sommige beter niet kunnen delen. Ik ga het er nog met hem over hebben en ook zeggen hoe het mijn gevoel en stemming beïnvloed als ik onder gezelschap ben met een wat groter ego. Ik kan wel zeggen dat hij niet een heel groot ego had, hij stond niet op te scheppen en startte de motor niet (sommige wel) om hem zo hard mogelijk te laten brullen met het gaspedaal. Hij liet mensen gewoon naar zijn auto kijken en deed dat ook bij de anderen, soms vroeg hij wat aan hun.
Ik schrok alleen wel toen we wegreden (van industrieterrein), vol gas, auto brulde goed. Het leek net alsof hij door die anderen was beïnvloed ofzo, want het kwam even wat agressief over. Zou dat kunnen, dat hij hun energie opgepikt heeft en dat op deze manier uitte?

Hij rijd op de snelweg meestal veel te hard, maar hij zegt dat hij dat doet vanwege het geluid dat uit de auto komt. Zonder anderen in gevaar te brengen. Alleen mijn maag word er niet altijd blij van  ;D :P.

Mijn vriend heeft een lief en zorgzaam karakter en kan met iedereen wel overweg. We voelen elkaar aan. Hij staat ook veel voor zijn moeder klaar, in goede tijden en nu in slechtere tijden ook.
Hij heeft laatst een auto opgekocht en doorverkocht samen met die vriend. Is zoveel ellende van geweest, zogenaamde geïnteresseerden en iemand wilde komen kijken en proefrijden. Die is niet op komen dagen, zonder af te zeggen en mijn vriend heeft hem boos opgebeld. Hij zei laatst nog dat als iemand dit doet hij zich op zijn ziel getrapt voelt.
« Laatst bewerkt op: maart 29, 2022, 11:24:06 pm door B1986 »
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.238
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Ego
« Reactie #3 Gepost op: maart 29, 2022, 02:01:57 pm »

Mannen blijven mannen, en vrouwen blijven vrouwen. Een vrouw moet een man niet willen veranderen en andersom ook niet, want dat geeft alleen maar frictie. Het is juist dat je elkaar leert begrijpen zodat je zelf groter groeit.

En ja, dat wegrijden is macho gedrag, iets wat mannen hebben als het energie niveau enorm mannelijk is zeg maar. Dat is geen aggresiviteit maar pochen, van, kijk eens, dit ben ik met mijn auto. Andere mannen vinden dat mooi.

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

B1986

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 371
    • Bekijk profiel
Re: Ego
« Reactie #4 Gepost op: maart 29, 2022, 11:23:01 pm »

Ik wil hem ook helemaal niet veranderen, hij is iemand die gewoon zichzelf is en zich niet anders voordoet dan hij is.

Het was gewoon die dag te veel allemaal. Daarbij kwam er achteraf gezien een oud trauma naar boven van de middelbare school periode waarin ik (vaak) een soort zelfde gevoel had (op school). En dat gevoel was deze keer nog heftiger dan vroeger. Denk dat dit zo heeft moeten gebeuren, dat het ergens wel goed voor is geweest.
Ik ben nou eenmaal erg gevoelig, zet je mij tussen een groep vrouwen dan voel ik me ook niet prettig. Want vanuit het werk heb ik een paar keer per jaar een overleg, dan is voornamelijk mijn manager aan het woord. Voor en na het overleg wordt er met elkaar gepraat. Maar de eerste keren met het overleg, tussen bijna allemaal vrouwen, waren vreselijk, zo'n spanning en rotgevoel kreeg ik, en pas sinds kort gaat het wat beter. Tot deze inzichten ben ik inmiddels gekomen.

Eigenlijk is het dus gewoon zo dat mijn vriend trots is op zijn auto en dat op zijn eigen manier uit. Hij zegt het niet, hij laat het merken als hij rijd. Ik kijk er nu zeker weten heel anders tegenaan. En ik kan deze eigenschap, deel van zijn karakter echt wel accepteren. Het is gewoon een super lieve man!  ;D. We hebben een hele hechte en sterke band.

Mijn ex vriend (van 15 jaar geleden, hele korte relatie mee gehad) heeft vorige week contact met mij gezocht, kreeg een bericht van hem, dat voelde slecht en hij was gelukkig snel weer verdwenen. Een paar dagen later belde een ex van mijn vriend toen hij bij mij was. Hij heeft niet opgenomen en heeft verder niets meer van haar gehoord. Wel heel toevallig dat dit is gebeurd.
« Laatst bewerkt op: maart 30, 2022, 12:13:45 am door B1986 »
Gelogd

B1986

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 371
    • Bekijk profiel
Re: Ego
« Reactie #5 Gepost op: maart 30, 2022, 08:33:48 pm »

Nog heel erg bedankt voor je hulp, info en inzicht LPChip!  :)
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.238
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Ego
« Reactie #6 Gepost op: maart 30, 2022, 08:43:42 pm »

Graag gedaan. :)

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.064 seconden met 22 queries.