Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Hulp mezelf ontplooien spiritueel of hypnose  (gelezen 801 keer)

F,

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2
    • Bekijk profiel
Hulp mezelf ontplooien spiritueel of hypnose
« Gepost op: maart 15, 2022, 02:24:38 pm »

Hallo iedereen,
Ik zit met een probleempje,
Ik loop me hele leven al rond dat ik me onbegrepen voel, dit heeft gezorgd dat ik me niet makkelijk in Sociale situaties goed op kan stellen doordat ik onzeker er door ben en tegen mensen opkijk, hierdoor ben ik steeds negatiever geworden en heb ik erg veel last hier van bij mijn studie, ik ben een paar weken geleden aan nieuwe studie begonnen mede doordat ik een nieuwe start wilde alleen val ik weer in zelfde patronen, nu zag ik op internet dat hypnotherapie kan helpen, om het tegen mensen opkijken en onzekerheid weg te halen, graag wilde ik weten of iemand op dit forum hier mee kan helpen of een spirituele oplossing heeft zodat ik zo snel mogelijk me weer normaal kan voelen in maatschappij en vrienden maken,

Wist niet waar ik deze vraag moest plaatsen, vandaar keuze hem hier neer te zetten,
Hoor graag van iemand als iemand me kan helpen
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Hulp mezelf ontplooien spiritueel of hypnose
« Reactie #1 Gepost op: maart 15, 2022, 02:45:50 pm »

Hi F,

Ik heb hem even verplaatst naar Levensvragen, daar past dit het beste bij.

Je vraag is er een die veel mensen die spiritueel een stuk verder zijn ervaren. Het kan zelfs een beetje autisme zijn, maar staat verder los van m'n antwoord op je vraag.

Het grootste probleem waar wij last van hebben, is dat we vaak ook veel meer voelen dan anderen. Je bent in de buurt van anderen en hun gevoelens overweldigd je zintuigen waardoor je niet alleen last hebt of anderen je wel of niet snappen, maar ook extra druk op dat je veel meer voelt dan je eigen gevoelens en emoties.

De overstroming aan je zintuigen zorgt ervoor dat je extra moet concentreren, en het dus extra energie kost.

Mijn eerste tip is daarom, om je via een visualisatie te beschermen en kijken hoe dat gaat.

De visualisatie is het schild van licht.

Visualisatie
Stel jezelf voor dat er voor jou op ongeveer 0,5 meter afstand een witte zuil van licht ontstaat die ongeveer even lang is als jij lang bent. Zodra je deze zuil in je verbeelding ziet, laat je hem om je heen draaien. Linksom of Rechtsom maakt niet uit. Wat jij prettig vindt, of wat er als eerste in je op komt. Eerst draait hij langzaam, maar dan laat je hem sneller en sneller draaien. Op gegeven moment laat je hem zo snel draaien dat je niet meer ziet dat het een zuil van wit licht is, maar dat het een soort van witte waas wordt.

Gefeliciteerd, je witte schild is actief. Deze zal alle inkomende en uitgaande energieen blokkeren waardoor je terug bij je eigen zelf kan komen.
Dit blokkeert zowel positieve als negatieve energieën, dus echt perfect om tot rust te komen, waar je ook bent.

Enige nadeel, als je dit doet bij mensen die je lief hebt, die kunnen jou ook niet meer voelen, en kun je kil overkomen, maar vaak, omdat ze je kennen, snappen ze het wel. Maar het is wel handig om dit effect te weten.

Ik verwacht dat dit genoeg geeft om in elke drukke situatie de rust te kunnen vinden, en eenmaal die rust zul je ook steeds zekerder worden.

Het schild zal overigens langzaam vervagen, maar als je merkt dat je hem weer nodig hebt, hoef je alleen maar opnieuw te visualiseren om hem weer actief te maken.

Als je iets meer wilt voelen, kun je ook visualiseren dat de zuil minder snel om je heen draait, hoe langzamer hij draait, hoe meer energie hij doorlaat.

Ik hoop dat je hier iets mee kan.

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Ninkenike

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 84
  • ik weet nu wat ik niet meer wist
    • Bekijk profiel
Re: Hulp mezelf ontplooien spiritueel of hypnose
« Reactie #2 Gepost op: maart 16, 2022, 12:32:27 pm »

Hallo,
jouw verhaal herken ik heel erg. Omdat ik anders ben dan veel andere mensen voelde ik mij niet altijd thuis in groepen. Het heeft heel lang gesuurd voordat ik door had waarom.  Omdat ik anders denk en voel, pas ik niet in veel groepen en voel ik mijzelf niet gezien en gehoord. Meegaan met de meerderheid doe ik niet en daarom val je er gauw buiten. In plaats van dit dit mij versterkte, werd ik er onzeker van en dacht ik negatief over mijzelf.
Pas toen ik het zag als deel van mijn spirituele pad, is het veranderd. Alles wat je in het leven meemaakt, is om jezelf te versterken, te leren en te groeien.
Ik zit nu in de periode dat ik mijzelf wil worden en blijven, helemaal. Met al mijn kwaliteiten en eigenschappen. Ik ben nu trots op mijzelf en durf mezelf te zijn.
Als je tegen hobbels oploopt en deze niet als hobbels (moeilijk) ziet maar als uitdaging en les, dan wordt het gevoel anders. Mijn weg gaat via coaching, cursussen en veel lezen. Daarnaast mediteer ik ook en dat helpt me ook.
Nu ik wat ouder ben, heb ik om mij heen mensen verzameld, die mij zien zoals ik ben en waar ik mezelf kan zijn. je mag trots zijn op jezelf en wie je bent.
Hier zal je meer gelijkgestemden vinden, maar die zijn er ook elders.
Succes met je pad!

Liefs Ninkenike
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.045 seconden met 22 queries.