Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Wil iemand mijn gids(en) raadplegen?  (gelezen 2243 keer)

Coralie88

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 48
    • Bekijk profiel
Wil iemand mijn gids(en) raadplegen?
« Gepost op: augustus 04, 2021, 12:56:24 am »

Ik weet niet of ik mijn vraag onder de juiste pijler plaats maar dan hoor ik het wel. Ik hoop dat iemand mijn gids(en) zou willen vragen wat ik nu het beste kan doen. Ik ben op het punt dat ik mijn huwelijk wil beëindigen maar mijn man vindt het erg moeilijk om mij los te laten. Hoe kan ik dit nu het beste aanpakken? Een geleidelijke overgang of toch abrupt mijn boeltje pakken en weggaan? Ik wil ook het contact met de kinderen niet verliezen. Zoon gaat na de zomer op kamers en dochter woont nog een jaar of twee thuis. Ik hou niet meer op de juiste manier van mijn man.
Alvast bedankt,
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Wil iemand mijn gids(en) raadplegen?
« Reactie #1 Gepost op: augustus 04, 2021, 02:44:41 pm »

Jij moet op de eerste plaats naar jezelf kijken, daarna naar je kinderen en pas daarna naar hem.

Als jij ongelukkig bent dan zal dit pas beter worden als de situatie opgelost is. Als je denkt dat nu je boeltje pakken een probleem wordt voor je kinderen, dan heb je motivatie om het uit te stellen. Als dat niet het geval is, dan moet je vooral doen wat voor jou het belangrijkste is.

Natuurlijk is je man er kapot van. Dat is hij nu, dat is hij over 2 jaar nog steeds. Er zijn mensen die 20 jaar bij elkaar blijven  omdat een van hen de ander overtuigd dat ze niet zonder de ander kunnen maar ze elkaar al heel lang geen liefde meer geven. Dat is als het ware een auto van 25 jaar oud hebben en elk jaar 3000 euro aan onderhoud betalen puur omdat je het niet kan loslaten, terwijl als je de auto vervangt voor een nieuwe, je alle ballast van je af zet.

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Coralie88

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 48
    • Bekijk profiel
Re: Wil iemand mijn gids(en) raadplegen?
« Reactie #2 Gepost op: augustus 04, 2021, 03:02:02 pm »

Dank je voor je reactie LPChip! Daar kan ik wel wat mee. Hoewel ik het heel
Moeilijk vind om mensen verdriet te doen.
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Wil iemand mijn gids(en) raadplegen?
« Reactie #3 Gepost op: augustus 04, 2021, 09:00:26 pm »

Het is in het leven echt onmogelijk om het iedereen 100% naar hun zin te maken, en helemaal in een situatie als deze, want als jij het verdriet van je man boven jezelf zet, dan doe je jezelf verdriet, en ook in spiritualiteit sta jijzelf echt altijd op de eerste plaats.

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Suzy888

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 23
    • Bekijk profiel
Re: Wil iemand mijn gids(en) raadplegen?
« Reactie #4 Gepost op: augustus 06, 2021, 04:28:24 pm »

Ik krijg door: "gaan. Je zal meer in je eigen kracht komen te staan.  Je zal meer gaan zien dat iedere dag telt."

Heel veel sterkte! Houd er rekening mee dat zo een proces nooit leuk is. Maar je leeft hier op aarde voor jou! Dus kies voor jezelf.  :-*
Gelogd

Coralie88

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 48
    • Bekijk profiel
Re: Wil iemand mijn gids(en) raadplegen?
« Reactie #5 Gepost op: augustus 11, 2021, 11:54:01 pm »

Wow, dank jullie heel erg! Dit had ik even nodig! Ik heb dit weekend de knoop doorgehakt en gezegd dat ik ermee wil stoppen. We hebben goede gesprekken over hoe we het gaan aanpakken en het zal allemaal goed geregeld worden. De kinderen weten het nog niet, doen we zondag. Ik zal elders woonruimte moeten vinden en betrekken en daar wil ik mijn volgende vraag over stellen als dat mag;
Wat voor ruimte zien jullie voor je? Is dat met iemand samen of woon ik daar alleen?
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Wil iemand mijn gids(en) raadplegen?
« Reactie #6 Gepost op: augustus 12, 2021, 08:48:28 am »

In eerste instantie woon je daar alleen. Dit is nodig als transitie naar een nieuw leven.

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Ninkenike

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 84
  • ik weet nu wat ik niet meer wist
    • Bekijk profiel
Re: Wil iemand mijn gids(en) raadplegen?
« Reactie #7 Gepost op: augustus 12, 2021, 08:56:59 am »

Hallo Coralie,

Jaren geleden was ik bij een prachtige lezing over deze tijd. De spreker zei toen dat in deze tijd veel mensen elkaar zouden gaan loslaten. Ik was toen getrouwd, maar begreep het heel goed. Omdat bij mijn ouderlijk gezin scheiden not done was, hielpen deze woorden mij om te leren loslaten. Het leven draait volgens mij om leren, vallen en opstaan en groeien. Belangrijk daarbij is vooral voor jezelf te kiezen: wat heb jij nodig om verder te gaan.
Ook ik zat toen met een man en kinderen. Ik vond het vreselijk om het de kinderen te vertellen. Inmiddels, zoveel jaren verder, weet ik dat het voor mij nodig was om verder te kunnen. Iemand loslaten kan ook liefde zijn; als je elkaar vasthoudt, terwijl het niet meer gaat, kan zoveel ellende opleveren. Ik heb ook geleerd dat als ik doe wat goed voor mij is, dat het ook goed is voor de mensen om mij heen. De kosmos zit zo prachtig in elkaar, alles hangt met alles samen. Mijn keuzes hebben ook weer een levensles voor de anderen, waar zij op hun eigen manier op kunnen reageren.
Wil niet zeggen dat het verdrietig kan zijn en soms moeilijk. Goede communicatie hierbij is zo belangrijk, dat kan zeker helpen.
Nu, vele jaren verder, ben ik veel meer in balans dan ik toen was en verder gegroeid dan ik anders zou zijn geweest.
Ik wens jou veel sterkte, liefde en wijsheid toe.
Wat betreft jouw vraag over de woonsituatie, kijk wat er op je pad komt en goed voelt.
Persoonlijk zou ik kiezen om alleen te wonen, dan kan je je echt op jezelf focussen.
Gelogd

Coralie88

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 48
    • Bekijk profiel
Re: Wil iemand mijn gids(en) raadplegen?
« Reactie #8 Gepost op: augustus 16, 2021, 10:50:21 pm »

Dank aan alle reageerders/sters. De scheiding gaat echt door. Woonruimte vinden is een groot probleem want schaars. Mijn vriend heeft meermaals gezegd dat ik ook bij hem kan komen wonen maar komt dan gelijk met allerlei bezwaren (weinig ruimte etc) zodat het voor mij niet helemaal goed voelt. Ik voel dat hij bang is dat hij zijn vrijheid dan kwijt is ofzo. Ik zou zelf diep in mijn hart dolgraag bij hem intrekken maar zolang hij het niet vanuit zijn hart vraagt kan ik het niet. Zeggen mijn gissen nog iets over de woonplaats? Is dat in de stad waar ik nu woon of in een andere plaats?
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Wil iemand mijn gids(en) raadplegen?
« Reactie #9 Gepost op: augustus 17, 2021, 08:26:41 am »

Waar je komt te wonen is niet belangrijk. Je wordt daarin begeleid. Het is wel belangrijk dat je even alleen en op jezelf woont. Dit is noodzakelijk om het hoofdstuk goed af te sluiten.

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Coralie88

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 48
    • Bekijk profiel
Re: Wil iemand mijn gids(en) raadplegen?
« Reactie #10 Gepost op: augustus 17, 2021, 10:40:59 am »

Dat is fijn te weten en begrijp ik, maar voor mij is het wel belangrijk te weten of ik in mijn huidige woonplaats blijf ivm mijn kinderen of dat ik in een nabijgelegen plaats ga wonen.
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Wil iemand mijn gids(en) raadplegen?
« Reactie #11 Gepost op: augustus 17, 2021, 11:15:34 am »

Waarom is dat belangrijk? Het is toch gewoon jouw keuze? Moeten jouw gidsen ook beslissen wat je vanavond gaat eten dan?

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Coralie88

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 48
    • Bekijk profiel
Re: Wil iemand mijn gids(en) raadplegen?
« Reactie #12 Gepost op: augustus 17, 2021, 03:20:01 pm »

Was dat maar waar; ik heb niet veel keuze want geen inschrijftijd dus ik zal moeten accepteren wat voorbij komt...
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Wil iemand mijn gids(en) raadplegen?
« Reactie #13 Gepost op: augustus 17, 2021, 04:51:16 pm »

Dat is dan dus jouw antwoord.

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.081 seconden met 22 queries.