Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Droom over grote maan  (gelezen 7875 keer)

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Droom over grote maan
« Gepost op: januari 28, 2009, 08:21:25 am »

Inleiding
Ik heb nu een aantal keer een droom gehad waarin een grote volle maan te zien was.

Normaal als ik een maan zie, dan hij tussen de 2 en 3 cm groot. Deze was denk ik wel 12 tot 15 cm groot. De kraters waren ook erg goed te zien, bijna 1 cm groot, stuk of 4.

De droom
De droom ging als volgt. Ik was met m'n broer in ons oude huis in zeist. Het was een speciale dag, maar ik had niet het idee dat het oud en nieuw was. Het was wel een feestdag of een evenementendag. Het was rond een uur of 10 's avonds. Dat gevoel had ik tenminste. We gingen naar buiten om wat vuurwerk af te steken. Toen gingen we kijken wat er in het centrum te doen was. We woonden toen in een flat waarbij de straat verhoogd was en de parkeergarage eronder op straat niveau lag. Dit was gelegen in het centrum. We liepen over de straat naar de rand om zo in het centrum te kijken. Het was druk in het centrum. Veel mensen, allemaal kraampjes alsof het markt was. Ik zag toen ook die grote maan en dacht nog: shit, had ik m'n fototoestel maar bij me, dan kon ik een paar foto's maken. Dus in plaats daarvan heb ik met m'n telefoon een foto gemaakt. Het was overigens ook een volle maan. We liepen wat over straat en ik sprak m'n moeder nog via de telefoon. Ze was onderweg naar ons, en hun hadden ook die grote maan gezien. Ze was onderweg en probeerde voor het vuurwerk bij ons te zijn. Even later werdt er veel vuurwerk afgestoken, en wij zaten erna te kijken.

Toen werd ik wakker.

edit: ik heb even opgezocht over dromen over een maan: http://www.droominfo.nl/droomwoordenboek/droom/uitleg/Maan maar weet nog niet goed wat ik hiermee aan moet. :) Als iemand nog een aanvulling weet, dan hoor ik die graag. :)
« Laatst bewerkt op: januari 28, 2009, 09:15:46 am door LPChip »
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Honesty

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 69
    • Bekijk profiel
Re: Droom over grote maan
« Reactie #1 Gepost op: januari 28, 2009, 10:12:26 am »

Hellooow Lp, ik heb geen aanvulling, maar ik droom zelf ook af en toe over een grote maan, zo groot dat ie bijna de aarde raakt, in mijn droom fascineert het me, maar ben ik ook angstig, maar geeft het me ook rust, zo van "zie je nou wel, het moest een keer gebeuren".
Ik word dan meestal overstuur wakker.
Ik hou niet zo van Maandromen eigenlijk. Jij?
Gelogd

Eni

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 269
    • Bekijk profiel
Re: Droom over grote maan
« Reactie #2 Gepost op: januari 28, 2009, 10:51:36 am »

Ik heb (Dat ik weet) nooit over een maan gedroomd.

Maar als ik in het echt een hele grote volle maan zie dan moet ik daar altijd naar kijken!! Vind het zo mooi kan dan maar niet stoppen met kijken!
Gelogd
Herinner mij maar niet in sombere dagen.
Herinner mij in de stralende zon.
Hoe ik was toen ik alles nog kon.

Sjaan '94
Harrie '12

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Droom over grote maan
« Reactie #3 Gepost op: januari 28, 2009, 12:42:02 pm »

Ik word dan meestal overstuur wakker.
Ik hou niet zo van Maandromen eigenlijk. Jij?

Maar als ik in het echt een hele grote volle maan zie dan moet ik daar altijd naar kijken!! Vind het zo mooi kan dan maar niet stoppen met kijken!

Ikzelf vind de maan ook iets moois en tegelijk iets mysterieus. Wat Eni zegt, ik heb ook dat ik moet kijken.

Om die reden ben ik dan ook niet bang als ik een maan zie. Mijn maan was niet zo groot dat ie de aarde raakte, maar wel zo groot dat ie goed zichtbaar was.

Ik herinner me nu ook weer hoe hij zichtbaar werd in m'n droom. Ik zag een gele vlek door de wolken heen komen, en de lucht trok toen heel snel open (1 a 2 seconden) en toen was de maan er.

Nou ben ik sowieso niet snel bang en meestal als ik iets droom wat "eng" is, dan fascineert het me juist. Vroeger kon ik bang worden van zoiets, nu vind ik het prachtig.
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Honesty

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 69
    • Bekijk profiel
Re: Droom over grote maan
« Reactie #4 Gepost op: januari 28, 2009, 03:00:09 pm »

De maan is in real life geweldig, soms vind ik hem te groot en dan denk ik weer terug aan mijn dromen, maar verder ben ik in het echt niet bang voor de maan, alleen die dromen maken me van slag.
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.057 seconden met 23 queries.