Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: kwetbaarheid  (gelezen 2064 keer)

Spiritje

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2
    • Bekijk profiel
kwetbaarheid
« Gepost op: januari 29, 2021, 01:25:06 pm »

Ik ben al 7 jaar op zoek naar een bevredigend antwoord omtrend de spirituele stelling van psyschische kwetsbaarheden (denk bipolariteit, burn out en borderline).

Wat is de stelling op spiritueel vlak wanneer je een psychische kwetsbaarheid krijgt?

Ik heb als antwoord tot nu alleen dat het te maken kan hebben met een overbelast opening van het derde oog. Klopt dat?

Ik ben zeer benieuwd naar de spirituele visie! Dank alvast. Mega blij deel te zijn van dit forum.

Groet,

Spiritje
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.238
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: kwetbaarheid
« Reactie #1 Gepost op: januari 29, 2021, 10:20:18 pm »

Hoi Spiritje,

Allereerst welkom op Armina.

Als eerste wil ik dit geen kwetsbaarheid noemen. Dat zou betekenen dat het iets negatiefs is, maar dat hoeft niet.

Omdat je het niet over een specifieke afwijking hebt maakt het 't lastiger om dit te antwoorden. Elke afwijking heeft vaak een andere reden en kan dan ook nog eens meerdere redenen hebben.

Om het wat globaal te houden ga ik het per kopje uitleggen:

Trauma/Karma
In een vorig leven kan er een trauma of stukje karma zijn onstaan wat de grondslag is voor de afwijking in dit leven. Als je bijvoorbeeld in een vorig leven je misdadig hebt gedragen, kun je enorme spijtgevoelens ontwikkelen als karma. Dit kan je beslisvermogen beïnvloeden. Zo kan je ook in een vorig leven iets ergs hebben meegemaakt waardoor je angst ontwikkelt waardoor je in dit leven extreem kan reageren op bepaalde situaties. Als deze angst heel dichtbij je huidige leven komt kan je als afweermechanisme deze afwijkingen ontwikkelen. Zo kun je bipolair worden omdat je steeds als je te dicht in de buurt van het trauma komt je snel een uitvlucht zoekt in een van je "personages" om zo niet bij de kern van het probleem te hoeven komen. Ditzelfde kan ook borderline veroorzaken. Je angst zit in het midden en ben je constant in de tegenpolen van jezelf zodat je maar niet in het midden hoeft te zijn, als je snapt wat ik bedoel.

Incarnatie
Een andere mogelijkheid is met meer dan één ziel in een lichaam incarneren. Hiermee ontwikkel je een meerdere persoonlijkheids stoornis maar eigenlijk bewoon je je lichaam gewoon met meerdere zielen. Het kan gebeuren dat je dit tijdens je leven ontwikkeld, als dat gebeurd dan is er vaak een moment waarom je niet erg in je lichaam zit, en een ziel dan mee gaat liften en zich aan je hecht.

Burnout
Een burnout is echter anders. Dit is een afweermechanisme van het lichaam dat ingrijpt wanneer je over de grens gaat en het lichaam je tot halt roept om weer energie op te doen. Je hebt een hoeveelheid energie. Elke dag neem je wat van deze energie op, en als je gaat slapen dan vul je dit weer aan. Als je echter zo hard werkt dat je energie niveau meer daalt dan je 's nachts weer kan bijtanken met slapen en je blijft dit lang volhouden, dan wordt je in eerste instantie prikkelbaar. Je kan ziek worden (een manier van het lichaam om rust te claimen) maar als je dit ook negeert en door blijft gaan, dan kun je op een punt komen waarop de geest zegt: en nu is het genoeg geweest en dan grijpt het harder in met een burnout als gevolg.

Je vraagt of een overactief 6e chakra de oorzaak kan zijn, maar in principe niet. Je 6e chakra staat voor je spirituele gaven, en hoe verder deze open staat, hoe meer je ontvangt en kan. Dit kan je wel uitputten maar het is dan nog steeds het niet nemen van rust dat het probleem veroorzaakt, niet het feit dat je chakra heel open staat. Ook is het zo dat hoe verder een chakra open staat, hoe vatbaarder je bent voor het opnemen van negatieve energie, maar ook hier geldt, het is niet dat je chakra's open staan wat het probleem veroorzaakt, maar te lang er niets aan doen.

Ik zou nog meer kunnen schrijven hierover, maar ik vind het lastig gezien hoe algemeen de vraagstelling is.

Ik hoop dat je in ieder geval verder kan danwel je vraag een stuk gerichter kan stellen. :)

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Spiritje

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2
    • Bekijk profiel
Re: kwetbaarheid
« Reactie #2 Gepost op: februari 01, 2021, 06:37:22 pm »

Beste LPChip,

Wat fijn dit te lezen! Enorm bedankt voor deze uitleg.

Hier heb ik wat aan. Mijn vraag is dan verder wat er gedaan kan worden (spiritueel gezien) met dit trauma gedeelte?

Ben benieuwd...

Groetjes,

Spiritje
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.238
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: kwetbaarheid
« Reactie #3 Gepost op: februari 02, 2021, 09:44:58 am »

Voor trauma's kun je regressietherapie doen. Dan leer je wat de oorzaak van het trauma is, wat er is gebeurd en kun je met je huidige kennis het een plekje geven en het trauma verwerken.

Let wel, sommige van de afwijkingen is aangeleerd gedrag naar aanleiding van een trauma, ook als het trauma weg is, kan de afwijking blijven omdat dit aangeleerd is en het moeilijk is dit weer af te leren. Het is dan de vraag hoeveel last iemand van de afwijking heeft of ze gemotiveerd genoeg zijn om te willen aanpassen.

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.058 seconden met 22 queries.