Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Advies studeren  (gelezen 2113 keer)

Nilly

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 9
    • Bekijk profiel
Advies studeren
« Gepost op: januari 11, 2021, 07:57:54 pm »

Hallo

In oktober ben ik begonnen aan een tweejarige opleiding om mijn kansen op de arbeidsmarkt te vergroten. Daarnaast werk ik 6 dagen op 7. De examens komen dichterbij en het studeren lukt niet omdat mijn hoofd zo vol zit na een lange werkdag. Ik vraag me af of deze studie de juiste keuze voor me is en zou advies willen vragen aan mijn gidsen.


Vriendelijke groet,
Nilly
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Advies studeren
« Reactie #1 Gepost op: januari 11, 2021, 10:30:09 pm »

Ik weet niet welke opleiding je gekozen hebt, maar je gidsen geven aan dat de opleiding niet helemaal bij je past, en de situatie is ook totaal niet gunstig.

Je gidsen vragen je: wat vind je nou echt leuk? Wat kun je goed?

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Nilly

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 9
    • Bekijk profiel
Re: Advies studeren
« Reactie #2 Gepost op: januari 12, 2021, 12:20:31 am »

Dag LPChip

Hartelijk dank voor je snelle reactie. Dit bevestigt mijn gevoel ergens wel.
Kan je me wat meer vertellen over de situatie die niet gunstig is?

De dingen die ik graag doe staan over het algemeen los van mijn carrière. Ik ben altijd vrij creatief geweest en ben geboeid door architectuur, grafische vormgeving, geschiedenis, taal. De laatste jaren werk ik in een zakelijke omgeving. Wat ik echt leuk vind is buiten zijn, in dialoog gaan en dingen creëeren of bedenken. 

Is er een bepaalde richting die mijn gidsen me uit willen sturen?

Groetjes,

Nilly
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Advies studeren
« Reactie #3 Gepost op: januari 12, 2021, 08:30:02 am »

Hoi Nilly,

De situatie is niet gunstig in die zin: je werk is niet de plek waar je tot bloei komt maar kost je wel zo veel energie dat een studie ernaast enorm zwaar is. In dit geval té zwaar.

Je gidsen zijn slechts gidsen. Ze helpen je om te zien wat er aan mogelijkheden zijn, maar het is en blijft altijd jouw beslissing. "Er zijn geen foute keuzes, want zelfs als je een keuze maakt die niet bij je past, leer je van de ervaring." is wat je gidsen zeggen.

Kijk wat je leuk vind, waar je interesses zijn, en kijk of je daar werk in kan vinden, eventueel met scholing.

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Nilly

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 9
    • Bekijk profiel
Re: Advies studeren
« Reactie #4 Gepost op: januari 19, 2021, 01:18:49 pm »

Dag LPChip

Bedankt voor je tijd en advies, en om contact te leggen met mijn gidsen. 


Groetjes,

Nilly
Gelogd

Nilly

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 9
    • Bekijk profiel
Re: Advies studeren
« Reactie #5 Gepost op: januari 31, 2021, 02:35:55 pm »

Hoi Nilly,

De situatie is niet gunstig in die zin: je werk is niet de plek waar je tot bloei komt maar kost je wel zo veel energie dat een studie ernaast enorm zwaar is. In dit geval té zwaar.

Hoi LPChip

Ik heb op mijn huidige werk een voorstel gekregen om een nieuwe functie te gaan doen.
De laatste maanden ben ik aan het uitzoeken welke kant ik op wil. Voor mij zijn verdiensten uiteraard belangrijk, je wil er financieel op vooruit gaan, maar ook voldoening in mijn job vind ik zeer belangrijk.

Ik zit wat in tweestrijd: ga ik voor de nieuwe functie of is de tijd voor me aangebroken om bij een ander bedrijf te gaan werken. Ik probeer me te laten leiden door mijn gevoel, maar ik zie potentieel in beide keuzes.

Groetjes,
Nilly
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Advies studeren
« Reactie #6 Gepost op: januari 31, 2021, 06:56:02 pm »

Doe gewoon alsof een andere functie binnen je huidige werkgever een job bij een andere werkgever is. Kijk dus naar het werk zelf en niet naar je werkgever.

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.055 seconden met 23 queries.