Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Ontwaken, hoe deal ik ermee, is het geen hersenspinsel?  (gelezen 2156 keer)

Spirit79

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 26
    • Bekijk profiel
Ontwaken, hoe deal ik ermee, is het geen hersenspinsel?
« Gepost op: november 16, 2020, 09:12:40 am »

Hallo allemaal,

Door geleide meditatie met gidsen en diverse uiteenlopende boeken die ik gelezen heb, ben ik meer en meer dan mening dat ik aan het ontwaken ben.
Blijkbaar zit mijn ziel niet goed in mijn lichaam en moet ik meer aarden, hoe doe ik dit???
En ik moet mijn blokkades aanpakken....hoe ga ik aan de slag met de woede, afgunst, haast en slecht communiceren?
En is dit alles niet gewoon een hersenspinsel???

Sorry voor de vele domme vragen, maar het voelt momenteel erg als the Matrix...
Gelogd

Vlinder_07

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 50
  • Everything happens for a reason
    • Bekijk profiel
Re: Ontwaken, hoe deal ik ermee, is het geen hersenspinsel?
« Reactie #1 Gepost op: november 16, 2020, 11:56:13 am »

Hoi Spirit79,

Welkom op Armina, fijn dat je er bent :)

Als we het hebben over 'spiritueel' ontwaken dan houdt het in dat je midden in een proces van transformatie zit. Dat maakt je onrustig en geeft je het gevoel niet lekker in je vel te zitten. Je kanalen gaan open dus alle energie, zowel positief al negatief, komen versterkt binnen waardoor je ze intenser beleeft.

Het kan ook zijn dat je 'overprikkeld' bent, omdat je vanwege je hoog gevoeligheid meer informatie binnenkrijgt dan anderen.

De ziel vertaalt in lichamelijke klachten. Ik krijg het gevoel dat je teveel in je hogere chakra's zit. Spanning in de schouders/nek...

Mediteren zal je helpen beter in balans te komen, te aarden. Wanneer je in balans bent zal het ook makkelijker zijn om met alle emoties/blokkades die je noemt om te gaan. Het aarden heeft prioriteit.
 
Wat in mij opkomt voor jou, om mee te beginnen, is een Zonnevlecht Chakra Meditatie. Maar misschien heeft iemand anders hier nog ideeën over...

Ik hoop dat je hier iets mee kan.

Liefs 🦋
« Laatst bewerkt op: november 16, 2020, 12:13:21 pm door Vlinder_07 »
Gelogd
If nothing ever changed, there would be no butterflies...

Spirit79

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 26
    • Bekijk profiel
Re: Ontwaken, hoe deal ik ermee, is het geen hersenspinsel?
« Reactie #2 Gepost op: november 16, 2020, 04:36:09 pm »

Hoi Vlinder,

Dankjewel. Ja ik heb al dagen last van m'n schouders en nek, dat klopt als een bus. Maar ook omdat ik nog steeds twijfel of ik me dit alles niet gewoon verzin. Ik wil het NL graag mijn vriend vertellen in alle eerlijkheid en openheid. Niet dat hij meemoet gaan hierin maar wel weet waar ik mee bezig ben. Maar als ik er dan over na denk denk ik ook weer hoe leg ik dit uit zonder dat iemand denkt dat ik van Lotje ben en jezelf dit aanpraat of laat aanpraten...
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Ontwaken, hoe deal ik ermee, is het geen hersenspinsel?
« Reactie #3 Gepost op: november 16, 2020, 05:45:46 pm »

Hoi Spirit79,

Ook van mij een warm welkom. Je vraagt je af of je dit verzint. Nee, dit is geen verzinsel. Er zijn veel te veel mensen die dit ook, of hebben ervaren, of reeds ervaren. Je hebt te vaak gehoord van mensen dat ze er niet in geloven dat jij het bijna zelf niet durft te geloven. Spiritueel zijn is niet alleen rationeel maar ook gevoel. Je gevoel begint te zeggen, ja dit bestaat, maar je ratio begint dan te zeggen, nee dit bestaat niet. Dit schommelt nog heel veel en daar komt je twijfel vandaan.

Maar de eerste stap heb je reeds gezet. Door hier te komen kun je veel meer lezen en leer je anderen kennen die ook zijn zoals wij waardoor je weet dat je niet de enige bent.

Er zijn meerdere manieren om jezelf te aarden. Voor jou ga ik de volgende oefening geven, omdat deze redelijk down-to-earth is, en je het resultaat makkelijk kan voelen.

Ga rechtop staan, met je benen een 10-20 cm uit elkaar. Gewoon een normale houding. Zet je voeten ietjes gedraaid zodat ze niet precies recht naast elkaar staan en je makkelijk door je knieën kan buigen.

Als je bovenstaande bereikt hebt, ben je klaar voor de oefening.

Adem diep in door je neus en zak door je knieën ongeveer 20 cm naar beneden. Je moet niet de zithouding bereiken, maar wel genoeg zakken dat je benen een stukje gebogen zijn.

Na een seconde ga je weer terug naar de staande houding waarbij je door je mond naar buiten ademt.

In staande houding wacht je weer 1 seconden en dan herhaal je dit. Het aantal keer mag je zelf weten. Hoeft niet 100x te zijn, mag meer dan 4x zijn. Als je het gevoel hebt dat het genoeg is geweest, dan stop je. Als je merkt dat het fysiek zwaar is, ga je door tot het meer moeite kost dan het je oplevert. Het is niet de bedoeling dat je je beenspieren traint, al zal dat ook wel gebeuren.

Door deze beweging te maken, ga je weer terug in je lichaam en aard je jezelf. Als je een rood kleed hebt, helpt het als je de oefening op een rood kleed doet, omdat rood de kleur van je 1e chakra is, welke je gebruikt om te aarden.

Als laatste heb ik nog 1 woord voor je, en ja, ik ga het lekker vaag houden, dat is een verzoekje van je gidsen. Het woord is: Acceptatie.

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Vlinder_07

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 50
  • Everything happens for a reason
    • Bekijk profiel
Re: Ontwaken, hoe deal ik ermee, is het geen hersenspinsel?
« Reactie #4 Gepost op: november 16, 2020, 08:53:09 pm »

Hoi Spirit79,

Geen dank. Die twijfel is heel logisch, je staat aan het begin van je spirituele reis.

Ik mag zeggen: Volg je intuïtie ;)

Liefs 🦋
Gelogd
If nothing ever changed, there would be no butterflies...

Ninkenike

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 84
  • ik weet nu wat ik niet meer wist
    • Bekijk profiel
Re: Ontwaken, hoe deal ik ermee, is het geen hersenspinsel?
« Reactie #5 Gepost op: november 18, 2020, 03:58:32 pm »

Die twijfel herinner ik me ook. Heb ooit een periode gehad dat ik groeide en niet goed geaard was. Daardoor ging ik zweven. Aarden is echt belangrijk.
Wat betreft de ratio. Ik ben opgegroeid met bepaalde denkbeelden en geloof. Die kwamen van buiten en nam ik als voor waar over. Toen ik echter zelf dingen ging ervaren, die soms in tegenspraak leken, verwarde mij dat. Tegenwoordig ga ik af op wat ik denk en voel en wat ik nodig heb. Luister heel goed naar anderen, doe wat ik goed vind. Dat geeft zoveel ruimte.
Als je zorgt dat je goed geaard bent, door meditatie en sport, ga je genieten. Ik moest op een bepaald moment een uur sporten en daarnaast mediteren. Daardoor bleef ik in balans. Succes
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.135 seconden met 22 queries.