Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Kristallen  (gelezen 2297 keer)

Gino

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 37
    • Bekijk profiel
Kristallen
« Gepost op: november 06, 2020, 11:10:18 pm »

Hallo Allemaal,

Ik zit met een vraag rond kristallen/stenen.

Ik heb van een hele goede vriendin 2 kristallen gekregen. Dit omdat ze weet dat ik met spiritualiteit bezig ben, en omdat ik al jaren weinig energie heb en eigenlijk altijd slecht slaap en nooit uitgerust ben.

Ik heb van haar Seleniet (kalmerende en zuiverende werking) en Celestien gekregen (bevordert spiritualiteit en zou ideaal zijn voor op het nachtkastje, deze steen zou ook positieve en kalme energie aan de ruimte geven)

Ik weet dat ik op het internet antwoorden op mijn vragen zal vinden, maar het probleem is dat sommige bronnen elkaar tegenspreken. Dus wat klopt er nu?

- Moet je een steen altijd zuiveren als je hem krijgt?

- Hoe moet je de steen zuiveren? Niet alle stenen mogen met water worden gezuiverd. Als je wierook gebruikt om te zuiveren, welke wierook moet dat dan zijn?

- Kan het zijn dat de stenen te krachtig zijn voor mij en mij daardoor slechte energie zullen geven? Ik las dat stenen heel krachtig kunnen zijn, wat als deze steen niet goed voor je is?

- Waar plaats ik de stenen het beste?

- Zou er iemand kunnen aanvoelen als deze stenen goed voor mij zijn?

Ik heb 2 foto's bijgevoegd van de stenen wat ik heb gekregen.


Alvast bedankt voor jullie reactie,
Gino


Gelogd

Gino

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 37
    • Bekijk profiel
Re: Kristallen
« Reactie #1 Gepost op: november 06, 2020, 11:18:59 pm »

Foto van Celestien
Gelogd

Gino

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 37
    • Bekijk profiel
Re: Kristallen
« Reactie #2 Gepost op: november 06, 2020, 11:20:08 pm »

Foto van Seleniet
Gelogd

gouwepeer

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 114
    • Bekijk profiel
    • spiritueel wetenschap ruimte forum gouwepeer.nl
Re: Kristallen
« Reactie #3 Gepost op: november 07, 2020, 02:55:04 pm »

Zowel seleniet als celestien zijn niet geschikt om met (stromend) water te reinigen. Je kan ze wel ontladen/reinigen met hematiet. Seleniet is een kristal die zichzelf op kan laden, en daarnaast ook andere kristallen op kan laden. Hiernaast kan je eventueel ook bergkristal nemen.

Sjaan

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 13
  • 'May the sun bring you new energy by day'
    • Bekijk profiel
Re: Kristallen
« Reactie #4 Gepost op: november 07, 2020, 09:45:56 pm »

ik al jaren weinig energie heb en eigenlijk altijd slecht slaap en nooit uitgerust ben.

Seleniet (kalmerende en zuiverende werking) en Celestien gekregen (bevordert spiritualiteit en zou ideaal zijn voor op het nachtkastje, deze steen zou ook positieve en kalme energie aan de ruimte geven)

- Moet je een steen altijd zuiveren als je hem krijgt?
- Hoe moet je de steen zuiveren? Niet alle stenen mogen met water worden gezuiverd. Als je wierook gebruikt om te zuiveren, welke wierook moet dat dan zijn?
- Kan het zijn dat de stenen te krachtig zijn voor mij en mij daardoor slechte energie zullen geven? Ik las dat stenen heel krachtig kunnen zijn, wat als deze steen niet goed voor je is?
- Waar plaats ik de stenen het beste?
- Zou er iemand kunnen aanvoelen als deze stenen goed voor mij zijn?


Hoi Gino,

Van de sjamanen zelf heb ik geleerd stenen regelmatig goed te verzorgen. Zij worden namelijk gezien als kinderen van de bergen die jou wijsheid komen brengen. Je gaat een verbinding met ze aan. Nu heb ik zelf geen gekochte stenen, die heb ik juist allemaal terug gegeven aan de aarde, maar stenen die ik zelf gevonden heb in de natuur en me op één of andere manier raakten en deden denken aan een bepaalde plek die me raakte en daarmee verbond. Dát is je verbinding met moeder aarde. Volgens mij maakt het helemaal niet zoveel uit welke soort het is, het mooiste is als je em zelf vind.
Ik weet natuurlijk niet of jij die verbinding zo voelt, maar ik kan wel delen wat ik altijd doe.

Bij volle maan, leg ik ze buiten in het maanlicht, zodat de maan over ze kan schijnen. Bij zonnige dagen leg ik ze ook wel eens buiten in de volle zon.

Verder leg ik mijn stenen buidel wel eens open en doe dan een gebed voor mijn stenen, mijn dierbaren en mezelf. Ik strooi er dan gedroogde bloemen, kruiden of florida water overheen terwijl ik ze bedank voor de inzichten en kracht die ze me brengen.

Ik merk dat dit goed voelt en me mooie dingen brengt.

Misschien kun jij daar ook wel iets mee?

Sjaan
Gelogd
'May the sun bring you new energy by day, may the moon softly restore you by night, may the rain wash away your worries, may the breeze blow new strength into your being, may you walk gently thorugh the world and know it's beauty all the days of your life.'
(Apache Blessing)

Gino

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 37
    • Bekijk profiel
Re: Kristallen
« Reactie #5 Gepost op: november 09, 2020, 05:13:26 pm »

Bedankt voor jullie reactie!

Hier ben ik zeker wat mee :).

Groetjes Gino
Gelogd

Sjaan

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 13
  • 'May the sun bring you new energy by day'
    • Bekijk profiel
Re: Kristallen
« Reactie #6 Gepost op: november 09, 2020, 06:32:49 pm »

Bedankt voor jullie reactie!

Hier ben ik zeker wat mee :).

Groetjes Gino

Super Gino,
Laat je nog eens weten hoe dat lukt?
Gelogd
'May the sun bring you new energy by day, may the moon softly restore you by night, may the rain wash away your worries, may the breeze blow new strength into your being, may you walk gently thorugh the world and know it's beauty all the days of your life.'
(Apache Blessing)
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.074 seconden met 22 queries.