Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Waarvoor ben ik op aarde?  (gelezen 2735 keer)

Sasseke

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 27
  • BE the light that you want to see in the world
    • Bekijk profiel
Waarvoor ben ik op aarde?
« Gepost op: oktober 18, 2020, 06:56:01 pm »

Heb net het boek 'Waarom zijn we in Vredesnaam op aarde' van Mireille Mettes uitgelezen.

Ik denk dat wij op aarde zijn omdat we Liefde zijn en dat er veel werk te doen is vanuit (deze) Liefde, om dit naar de aarde te brengen en alles te helen en daarna kunnen we met z'n allen de Hemel op Aarde neerzetten en Leven.

De coronacrisis heeft een positieve kant: het kan deze transformatie versnellen! Ik denk dat het de bedoeling is dat dit nu gebeurt.. miljoenen (miljarden) mensen worden op zichzelf teruggeworpen en het is aan ons om dit aan te wenden voor een positieve (persoonlijke) transformatie en daarmee een collectieve transformatie. Maar wie ziet dit (zo)?
Gelogd
"Anything I've ever done that ultimately was worthwhile initially scared me to death."

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Waarvoor ben ik op aarde?
« Reactie #1 Gepost op: oktober 18, 2020, 07:43:15 pm »

Liefde is slechts een van de dingen. De aarde is als eerste een leerschool. Waarom zijn we op aarde? Om te leren.

Liefde is namelijk plenty buiten de aarde. De aarde is juist dualiteit: Liefde vs Haat bijvoorbeeld.

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Vlinder_07

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 50
  • Everything happens for a reason
    • Bekijk profiel
Re: Waarvoor ben ik op aarde?
« Reactie #2 Gepost op: oktober 18, 2020, 09:46:08 pm »

Ik zie de aarde ook als een leerschool. Een plek waar onze ziel verder mag ontwikkelen.

Ik geloof wel dat de Corona crisis ruimte biedt voor (persoonlijke) spirituele ontwikkeling.

Liefs 🦋
Gelogd
If nothing ever changed, there would be no butterflies...

Sasseke

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 27
  • BE the light that you want to see in the world
    • Bekijk profiel
Re: Waarvoor ben ik op aarde?
« Reactie #3 Gepost op: oktober 20, 2020, 12:42:53 pm »

Dank jullie wel voor jullie reacties!
Klinkt erg interessant, dat het leven in dit heelal een leerschool is. Ik denk inderdaad ook dat dat zo is.

Door ervaring(en) kom je stapje voor stapje terug bij Jezelf/jezelf opnieuw her-inneren.
En dit vervolgens delen met andere mensen..??

Liefde zie ik als de Liefde die voorbij dit universum gaat -de non-duale Onvoorwaardelijke, Oneindige Liefde.

Je hebt in dit heelal inderdaad 'haat' en 'liefde' maar dat is m.i. dan een ander soort 'liefde' (meer een voorwaardelijke liefde, of een scheikundig stofje in je brein).
Als ik het over 'Liefde' heb dan heb ik het over de non-duale variant.

Sasseke
Gelogd
"Anything I've ever done that ultimately was worthwhile initially scared me to death."

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Waarvoor ben ik op aarde?
« Reactie #4 Gepost op: oktober 20, 2020, 01:56:06 pm »

Je hebt het steeds over dit heelal. Het is preciezer om dit te veranderen naar de 3e dimensie, want in hogere dimensies is geen dualiteit. De dualiteit is een eigenschap van de 3e dimensie. :)

Als je naar de 5e dimensie toegaat, is het zelfs hier op aarde de onvoorwaardelijke liefde. Want dan kom je namelijk uit in de hemel. :)

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Sasseke

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 27
  • BE the light that you want to see in the world
    • Bekijk profiel
Re: Waarvoor ben ik op aarde?
« Reactie #5 Gepost op: oktober 22, 2020, 10:38:08 am »

Dank voor je antwoord. Ik denk dat ik het begrijp.

Vraag: wat is (dan) de 4e dimensie? Is dat alle gedachten en gevoelens (emoties) en/of de tijd?

Ja de Hemel op aarde.. dat zou geweldig zijn! Daar ga ik voor :)
« Laatst bewerkt op: oktober 22, 2020, 11:06:33 am door Sasseke »
Gelogd
"Anything I've ever done that ultimately was worthwhile initially scared me to death."

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Waarvoor ben ik op aarde?
« Reactie #6 Gepost op: oktober 22, 2020, 11:30:21 am »

De 3e en 4e dimensie zijn met elkaar verbonden.

Dimensies kenmerken zich door hoe snel iets kan vibreren. Alles trilt namelijk. Als iets heel snel trilt, dan zal het op gegeven moment niet meer in de 3e dimensie zijn, maar in de 4e dimensie.

De 4e dimensie wordt het schaduw rijk genoemd, maar is eigenlijk de astrale ruimte, de plek waar onze ziel zich bevindt.

Je bent dus zowel in de 3e als 4e dimensie aanwezig. Je lichaam en geest bevinden zich in de 3e dimensie, je ziel in de 4e. Als je gaat slapen, dan ga je ervaren vanuit je ziel, en dat is in de 4e dimensie. Dit is dan ook de plek waar je bent als je droomt, waar energie stroomt, en waar je terecht komt bij een uittreding, en dit is ook waar je terecht komt als je komt te overlijden. Verdwaalde zielen dolen hier ook rond, vandaar de naam schaduw rijk. Zodra je dood gaat, ben je dus daar. Je blijft er tot je je dood accepteert, waarna je alle last van je af schudt, je sneller gaat trillen, en je naar de 5e dimensie toe gaat, de hemel.

Ik heb veel over de 4e dimensie geschreven hier op het forum.

Ik hoop dat dit een beetje duidelijk is zo. :)

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Sasseke

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 27
  • BE the light that you want to see in the world
    • Bekijk profiel
Re: Waarvoor ben ik op aarde?
« Reactie #7 Gepost op: oktober 22, 2020, 07:59:51 pm »

Ja, is mij duidelijk. Dank je :)
Gelogd
"Anything I've ever done that ultimately was worthwhile initially scared me to death."

Sjaan

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 13
  • 'May the sun bring you new energy by day'
    • Bekijk profiel
Re: Waarvoor ben ik op aarde?
« Reactie #8 Gepost op: november 05, 2020, 01:56:36 am »

De aarde is één van de vele plekken waar we zijn om onszelf te ontwikkelen.
dat zegt alles en tegelijk ws niet direct de aanwijzing die je zoekt.

Ik heb inmiddels ervaren dat zowel binnen, op, als buiten de aarde dualiteit leeft, in allerlei dimensies.
Er zijn prettige dimensies en buitenaardsen levensvormen en minder prettige, er zijn beschaafde levensvormen en minder beschaafde levensvormen en daarbij worden allerlei vormen van communicatie gebruikt.
In feit net als mensen, maar dan niet altijd op de manier zoals we dat als mens kennen.
Bijvoorbeeld alleen visueel of via telepathie/bewustzijnscontact.
Dualiteit en het wel/niet goede evenwicht tussen  zit in onszelf, maar het is wel zo dat we dit hier kunnen leren in evenwicht te brengen met onszelf.

Steeds beter zal het lukken om in acceptatie met het leven in onszelf en anderen om te gaan.

Wat jouw persoonlijke missie is op aarde is niet zomaar te beantwoorden.
Het doel is juist dat je jouw doel zelf vind, door vallen en opstaan en zelf het leven leeft zoals het voor je ligt.
Keuzes te maken, verantwoording daarvoor te nemen en ontdekken wat jou de complete mens maakt voor je 100% van kunt houden en daarmee van de mensen om je heen.

Denk niet te groot, denk niet op wereldnivo, maar met name jij en jouw directe omgeving, want niet voor niets begeef jij je tussen de mensen waar jij je nu tussen bevind. Wat leer je daarvan? Durf je te kiezen voor mensen en situaties die jou goed doen en tot bloei brengen?

Ik hoop dat je daar iets mee kunt?

Sjaan
Gelogd
'May the sun bring you new energy by day, may the moon softly restore you by night, may the rain wash away your worries, may the breeze blow new strength into your being, may you walk gently thorugh the world and know it's beauty all the days of your life.'
(Apache Blessing)
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.08 seconden met 23 queries.