Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Zeer negatief persoon  (gelezen 1871 keer)

Sasseke

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 27
  • BE the light that you want to see in the world
    • Bekijk profiel
Zeer negatief persoon
« Gepost op: oktober 18, 2020, 07:02:51 pm »

Heb te maken met enkele (zeer) negatieve personen. Ik probeer ze te helpen transformeren/leren wat Liefde is maar niet iedereen wil dit aannemen. Soms worden ze nog bozer!
Wanneer iemand niet wil leren en jaren later nog steeds in die vibratie zit, neem ik afstand.

Nu (weer) een vriend, die denkt klaarblijkelijk dat we uit haat zijn opgebouwd ofzo en is/denkt daardoor zeer negatief. Dit is (ook) al jaren zo maar het lijkt nu echt heel erg te worden. (Ook) deze persoon wil klaarblijkelijk niet leren want hij wil niet naar mij luisteren maar ik word misselijk van zijn energie en voel me de mond gesnoerd dat ik niks kan zeggen omdat ie anders woedend wordt (denk dat dit wel wijsheid is, want hij wordt dan echt kwaad gaat onder andere schreeuwen). Ik wil niet meer met deze persoon te maken hebben.

Ik kom soms van dat soort mensen tegen en wat vaak gebeurt is dat ze wel willen dat ik bij ze ben (voor mijn energie) maar niet aan zichzelf willen werken/luisteren naar wat ik te zeggen heb. Dat wordt op de lange termijn erg vermoeiend en voor mij ook frustrerend en ik kan dan beter met deze mensen breken en mij richten op mensen die meer open staan/positiever denken.
Gelogd
"Anything I've ever done that ultimately was worthwhile initially scared me to death."

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.238
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Zeer negatief persoon
« Reactie #1 Gepost op: oktober 18, 2020, 07:41:31 pm »

Je insteek om iedereen te willen helpen is de oorzaak.

Je blijft dit soort mensen op je pad krijgen totdat je inziet dat iedereen alleen verantwoordelijk is voor zijn eigen staat. Betekend dat dat je anderen niet kan of mag helpen? Tuurlijk wel, maar respecteer altijd als men iets niet kan/wil begrijpen. Sommige mensen zijn erg negatief en dit kan van allerlei oorzaken hebben. Als deze mensen echt geholpen willen worden, wacht dan tot ze uit eindelijk bij je komen. Je mag ze wel voorzichtig aangeven dat iets niet goed is, maar hoe meer energie je in iemand steekt die op dit moment niet wil of kan veranderen, hoe meer energie het je kost.

Soms is het een trauma dat mensen beweegt om zo te reageren, soms is het wat anders... Maar de grondslag blijft, pas als mensen zelf willen veranderen, dan pas kun je ook echt iets voor ze betekenen. Tot die tijd heb jij de keuze of je deze mensen neemt zoals ze zijn, of weert uit je leven.

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Sasseke

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 27
  • BE the light that you want to see in the world
    • Bekijk profiel
Re: Zeer negatief persoon
« Reactie #2 Gepost op: oktober 20, 2020, 12:53:06 pm »

Dankjewel voor je antwoord.

Ik denk dat iedereen een vrije wil heeft en als zo iemand ervoor kiest om te lijden dan heb ik dat te respecteren en/maar de reden dat ik het mij zo aantrek is omdat ik zelf in 2007 en in 2010 ook een dergelijke depressie heb doorgemaakt (waarbij ik niet wilde veranderen) en dit spiegelt/confronteert mij als het ware.

Ik heb besloten om deze persoon wat minder te zien en wanneer ik hem zie dan neem ik hem zoals hij is.

Zolang hij ondanks zijn geestesgesteldheid met respect/vriendelijk met mijn man en mij omgaat, zie ik weinig reden om hem vanaf nu helemaal te gaan weren.
« Laatst bewerkt op: oktober 20, 2020, 12:54:47 pm door Sasseke »
Gelogd
"Anything I've ever done that ultimately was worthwhile initially scared me to death."

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.238
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Zeer negatief persoon
« Reactie #3 Gepost op: oktober 20, 2020, 01:32:36 pm »

Heel goed. Dat is de juiste instelling.

Iedereen willen helpen is een goede zaak, maar ook een die niet altijd waar te maken is. De vaardigheid om iemand te kunnen helpen is even moeilijk als de vaardigheid om te weten wanneer je op dit moment niet kan helpen. :)

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.104 seconden met 23 queries.