Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: 1 [2] 3   Omlaag

Auteur Topic: Hulp bij lichamelijke klachten  (gelezen 6583 keer)

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Hulp bij lichamelijke klachten
« Reactie #15 Gepost op: oktober 08, 2020, 08:44:57 am »

Ik hoop dat je wat wijzer bent geworden bij het lezen van de oudere topics. :) Het klopt inderdaad dat dit geen druk forum is. Mensen komen vaak met problemen, en als die voorbij zijn gaan ze weer verder. Een beetje, als het goed gaat hoor je niets effect. En de mensen die willen helpen posten eigenlijk alleen antwoorden op de vragen. En op zich vind ik dat prima.

Als je ideeën hebt voor onderwerpen om gewoon wat activiteit te hebben, open gerust een topic ergens op het forum. Dit hoeven geen spirituele topics te zijn, mag ook filosofisch zijn. :) Hmm.. dat brengt mij op een idee voor een topic. :D

Ik werk in de ICT en maak muziek. Ben daarnaast een gamer. Dit is wat mij meestal bezighoud. Ik mediteer eigenlijk zodra ik voel dat ik het nodig heb. Soms is dat dagelijks, soms weer even niet. Maar ik leef op zo'n manier dat ik ook als ik niet fysiek mediteer, toch in een soort meditatie ben. Dus eigenlijk mediteer ik heel veel.

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Gaia1990

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 19
    • Bekijk profiel
Re: Hulp bij lichamelijke klachten
« Reactie #16 Gepost op: oktober 08, 2020, 01:10:53 pm »

Klinkt mooi, LPChip.
Ik streef naar zo'n leefwijze. Nu heb ik verlof, waardoor ik ineens tijd heb om mij te verdiepen in van alles. Als ik aan het werk ben, heb ik altijd het gevoel dat ik nergens tijd voor heb. Ik wil die denkwijze ook wel aanpakken. Dus de komende weken staan voor mij echt in het teken van mijn denkwijze en handelen te veranderen.

Ik zal eens mijn gedachten erover laten gaan ;). Vast genoeg leuke gespreksonderwerpen!

Liefs, Gaia.
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Hulp bij lichamelijke klachten
« Reactie #17 Gepost op: oktober 08, 2020, 01:45:14 pm »

Ik heb heel veel aanpassingen in mijn leven gedaan om dit te bereiken.

Het komt er eigenlijk op neer: hoe minder je hoeft te onthouden, des te makkelijker je je hoofd leeg krijgt. Als je de hele dag met een leeg hoofd rondloopt, kun je heel makkelijk ter plekke mediteren. :)

Zo onthoud ik geen afspraken meer. Die zet ik in m'n agenda met een reminder die afgaat wanneer ik het moet weten.
In mijn werk hebben we een ticket systeem, daar schrijf ik alles in op waar ik mee bezig ben en wat de status is. Als ik dan aan een ticket werk, lees ik wat ik geschreven heb en kan ik weer verder. Ben ik er klaar mee, dan mag ik het weer vergeten, want ik kan het altijd opzoeken.

En zo zijn er meer dingen. Bijvoorbeeld het behandelen van mails. Als je er iets mee moet doen staan ze op een bepaalde plek, en als je er klaar mee bent gaan ze ergens anders naar toe. Wel op zo'n manier dat je niet steeds tegen een bulk aankijkt. Hoe leger het eruit ziet, des te fijner het werkt.

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Vlinder_07

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 50
  • Everything happens for a reason
    • Bekijk profiel
Re: Hulp bij lichamelijke klachten
« Reactie #18 Gepost op: oktober 08, 2020, 06:21:15 pm »

Citaat
k heb ook de 5 minuten meditatie gedaan, geen idee hoe lang ik er werkelijk over gedaan heb haha. Maar ik vind het dus nog ontzettend moeilijk te visualiseren en dit dan ook daadwerkelijk te voelen. Het lukt mij dan wel om het beeld te schetsen in mijn hoofd, maar dan negativiteit wegsturen en positiviteit ontvangen is voor mij denk ik te abstract. Hebben jullie hier nog tips voor?
@Gaia: Toch nog even reactie van mij. Ik ben ook nog met deze meditatie aan het oefenen. Ik probeer inderdaad mijn hoofd zo leeg mogelijk te maken. Visualiseren vind ik lastiger dan voelen.

Citaat
En zo zijn er meer dingen. Bijvoorbeeld het behandelen van mails. Als je er iets mee moet doen staan ze op een bepaalde plek, en als je er klaar mee bent gaan ze ergens anders naar toe. Wel op zo'n manier dat je niet steeds tegen een bulk aankijkt. Hoe leger het eruit ziet, des te fijner het werkt.
@LPChip: Ik werk precies zo, maar nu we het er toch over hebben... Hoe krijg ik mijn collega's zover dat zij dit ook snappen en niet constant de structuur in de war schoppen? Overzicht geeft zoveel rust :)

Liefs 🦋
Gelogd
If nothing ever changed, there would be no butterflies...

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Hulp bij lichamelijke klachten
« Reactie #19 Gepost op: oktober 08, 2020, 06:40:31 pm »

Je kan alleen je eigen omgeving maken zoals jij wil, niet omgevingen die je met andere mensen deelt, tenzij je ze kan overtuigen.

Dus, of zorg ervoor dat je een 2e omgeving hebt waar jijzelf in kan werken waar hun niet bij kunnen, of je een omgeving hebt waar ze wel in kunnen kijken maar niet muteren, of voedt ze op. :)

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Vlinder_07

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 50
  • Everything happens for a reason
    • Bekijk profiel
Re: Hulp bij lichamelijke klachten
« Reactie #20 Gepost op: oktober 08, 2020, 07:25:34 pm »

Ja normaal gaat opvoeden mij prima af, dat heb ik in mijn vorige team ook gedaan. Alleen in dit team lukt dat op een of andere manier niet. Ik denk dat ze door hun eigen onzekerheid controle willen, alleen creëren ze daardoor juist chaos.

Ze moeten wel bij hun eigen mapje kunnen dus ik kan ze niet de toegang ontnemen (al heeft dat mijn voorkeur).

Het enige wat vandaag een reactie opwekte was, dat ik de hele week niets met de mailbox heb gedaan en toen 1 van hen dat doorhad en ernaar vroeg heb ik gezegd dat ik er klaar mee was op deze manier.

Liefs 🦋

PS: Sorry Gaia, dit is eigenlijk jouw topic...
Gelogd
If nothing ever changed, there would be no butterflies...

Gaia1990

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 19
    • Bekijk profiel
Re: Hulp bij lichamelijke klachten
« Reactie #21 Gepost op: oktober 08, 2020, 11:16:45 pm »

Allereerst Vlinder, geen sorry. Waar ik het topic mee begon, is al niet meer het gespreksonderwerp haha.
Wat je zegt LPChip, klinkt heel logisch en pas ik al deels toe in mijn leven (zoals dat van de agenda). Ik kijk er iedere dag even in om te weten wat de planning is en dat werkt super.
Maar mijn werk is helaas niet planbaar. Ik ben operatieassistent en moet dus constant anticiperen en krijg met onverwachte situaties te maken. Dit levert de ene keer stress op en de andere keer geeft het een adrenaline stoot en leef ik daarop, afhankelijk van de situatie en mijn gesteldheid uiteraard.
Op mijn werk vind ik het dus onwijs lastig rust in mijn hoofd te creëren. Ik moet ook altijd in een staat van alertheid zijn, zodat ik adequaat kan reageren. Soms vraag ik mij ook af: heb ik wel het juiste werk gekozen?
Maar ik krijg er onwijs veel voor terug, dus ik probeer dat wel op de weegschaal te leggen uiteraard.
Ik kan mij alleen niet voorstellen dat ik op mijn werk tijd heb voor meditatie. Soms heb ik niet eens tijd voor pauze.
Misschien zijn hier ook wel tips voor of manieren om hiermee om te gaan waarvan ik nog niet op de hoogte ben hoor..

@Vlinder, wat bedoel je met: visualiseren vind ik lastiger dan voelen? Wil je zeggen dat je dan de meditatie wel voelt? Zonder de echte visualisatie erbij te hebben?
Grappig.. ik kan het dan wél een soort van visualiseren, maar ik voel er dan niet zoveel bij. Konden we het maar combineren ;).

Liefs, Gaia.
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Hulp bij lichamelijke klachten
« Reactie #22 Gepost op: oktober 09, 2020, 10:37:28 am »

Visualiseren is iets wat je kan leren door het veel te doen.

Als ik tegen jou zeg, stel je voor, er ligt een appel op je bureau voor je, dan zie je die appel ook. Dat is al visualiseren. Als je daar al moeite mee hebt, pak een voorwerp dat je hebt, leg deze op je bureau en kijk er na. Haal het voorwerp nu daar weg, en stel je nu voor dat het daar weer ligt. Je gaat als het ware dat zelfde plaatje terugzien maar dan in je geest. Dat is visualiseren.

Visualiseren is makkelijk als je de voorwerpen al een keer gezien hebt, maar als je ze nog niet gezien hebt, ga dan net als vroeger toen je nog kind was met een potlood en papier bezig. Teken wat je wil visualiseren en wees creatief. Het maakt niet uit hoe je het tekent, zodra je het tekent wordt het jouw werkelijkheid. Dus als jij energie tekent als kaasrechte lijnen, dan is dat prima. Als je ze als tentakels tekent is dat ook prima.

Uiteindelijk zorgt dit proces ervoor dat je niet meer iets hoeft te tekenen voordat je het kan visualiseren. Je kan terplekke iets verzinnen wat voor jou de associatie heeft met dat geen wat je wil visualiseren, en dan is dat ook zo. En je kan natuurlijk altijd googlen naar plaatjes om wat inspiratie op te doen. :)


Wat betreft structuur aanbrengen op je werk, het kan vaak in kleine dingetjes. Natuurlijk heb ik op mijn werk ook dat dingen gebeuren en ik klaar moet zijn voor actie. Maar het gaat erom hoe je ermee om gaat. Stel jezelf de vraag: als je de situatie op een andere manier aanpakt, komen er dan levens in gevaar? Als het antwoord nee is, dan kun je daar wat mee doen. En wellicht kun je een manier vinden waarbij een stresvolle actie nu een andere manier kan hebben die minder stressvol is.

Vaak komt stress van veel dingen tegelijk. Kun je een manier toepassen waardoor je dat naar beneden kan brengen? Kun je dingen voorbereiden?

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

Vlinder_07

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 50
  • Everything happens for a reason
    • Bekijk profiel
Re: Hulp bij lichamelijke klachten
« Reactie #23 Gepost op: oktober 09, 2020, 02:41:24 pm »

Dat is waar, Gaia... Maar toch :)

Ik bedoel inderdaad dat ik het voel. Ik denk dat ik het beste kan omschrijven als... een stroom van warmte door mijn lichaam, van top tot teen. 

Wat betreft jouw werkomgeving... Ik werk ook in een 'dynamische' omgeving en er is ook geregeld geen tijd voor pauze of hele korte pauze. Er zijn deadlines en daarbinnen moeten continue nieuwe prioriteiten gesteld en oplossingen bedacht worden omdat er onvoorziene dingen op het pad komen. Ik zie veel van mijn collega's door deze dynamiek in de stressmodus schieten.
Maar omdat ik voor mezelf overzicht creëer en dus ook waardoor ik met beide benen op de grond blijf en me niet mee laat slepen door de stressmodus van anderen. Het is dan veel makkelijker om te anticiperen en verbindingen te leggen. Ben het eens met de reactie van LPChip. Het ligt eraan hoe je erin staat en ermee omgaat.

Wat mij ook helpt is voordat ik begin met werken wat rek en strek oefeningen te doen zodat je vitaal begint. En na het werk hetzelfde om weer uit de werkmodus te komen. En ik probeer toch tussendoor af en toe 5 minuten voor mezelf te nemen. Even loskomen en gedachten op nul. Ik weet niet of dat voor jou ook een idee is...

Liefs 🦋
Gelogd
If nothing ever changed, there would be no butterflies...

Gaia1990

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 19
    • Bekijk profiel
Re: Hulp bij lichamelijke klachten
« Reactie #24 Gepost op: oktober 09, 2020, 11:10:51 pm »

Ja, dat klinkt zeker als iets waar ik wat mee kan en waar ik ook wat mee wil doen. Ik zie vaak ook stress bij mijn collega's en ik ben iemand die snel meegesleurd word in andermans emoties. Het zou goed zijn om wat beter geaard te zijn, zodat dit helemaal de kans niet eens krijgt. Daarnaast kan ik vast wel wat minuten her en der voor mezelf vrijmaken, ik heb het mezelf alleen nooit gegund.
Ik vind het moeilijk om die tijd op te eisen, maar ik voel wel dat ik het nodig heb en nodig ga hebben.
Helaas valt niet alles voor te bereiden op mijn werk, gezien ik academisch werk en veel spoedgevallen krijg. Dat is dus snel anticiperen en handelen naar bevinden. Dit vind ik deels ontzettend leuk door de uitdaging, maar je merkt soms wel dat het adrenaline niveau flink kan stijgen. De emoties die rondom bepaalde operaties hangen grijpen soms ook aan. Dat is moeilijk om voor af te sluiten. Ik denk ook niet dat ik dat wil, het houdt mij bewust.

Mooi, die visualisatie oefening. Ik kan op zich redelijk visualiseren, alleen raak ik snel de focus kwijt en denk ik weer aan de boodschappen oid. Dat zal wel een kwestie van oefening zijn?

Even wat anders, vandaag een reiniging met salie van mijn huis gedaan met mijn moeder, wat blijkt: mijn ex zijn energie klampt zich nog heel erg vast hier in huis, met name in de slaapkamer. M'n moeder zegt dat dat niet zomaar weg is. Hebben jullie nog tips voor een bepaalde visualisatie of gebed oid?
Het verklaart voor mij ineens die druk op de borst en het wakker worden met hartkloppingen. Alsof hij een enorm zware stempel op mijn hart blijft drukken. Ik werd helemaal naar van het idee dat hij hier blijft hangen..

Liefs🌺
Gelogd

space

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 51
    • Bekijk profiel
Re: Hulp bij lichamelijke klachten
« Reactie #25 Gepost op: oktober 11, 2020, 01:15:44 pm »

het kunnen ook syndroom van tietze symptomen zijn
ik heb daar last van, onverklaarbaar maar past wel bij tietze en niks aan te doen..

gaat hopelijk een keer vanzelf weg zeggen ze
Gelogd

Vlinder_07

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 50
  • Everything happens for a reason
    • Bekijk profiel
Re: Hulp bij lichamelijke klachten
« Reactie #26 Gepost op: oktober 11, 2020, 02:04:51 pm »

Citaat
ik heb het mezelf alleen nooit gegund. Ik vind het moeilijk om die tijd op te eisen, maar ik voel wel dat ik het nodig heb en nodig ga hebben.
Precies, het is juist essentieel dat je het jezelf gunt die tijd te nemen. Zeker in jouw beroep. Stress betekent minder focus en... Hoe meer de concentratie afneemt, des te groter de kans op fouten.

Citaat
Even wat anders, vandaag een reiniging met salie van mijn huis gedaan met mijn moeder, wat blijkt: mijn ex zijn energie klampt zich nog heel erg vast hier in huis, met name in de slaapkamer. M'n moeder zegt dat dat niet zomaar weg is. Hebben jullie nog tips voor een bepaalde visualisatie of gebed oid?
Het verklaart voor mij ineens die druk op de borst en het wakker worden met hartkloppingen. Alsof hij een enorm zware stempel op mijn hart blijft drukken. Ik werd helemaal naar van het idee dat hij hier blijft hangen..
Hmm... Ja zou kunnen dat zijn energie er nog hangt en dit een negatieve uitwerking op jou heeft. Negatieve energie die is blijven hangen heb ik zelf niet ervaren. Ik heb wel gehad dat iemand die het contact in het dagelijks leven had verbroken wel op spiritueel niveau met mij communiceerde en constant zijn problemen bij mij neerlegde. Het was dubbel, want aan de ene kant was ik wel blij dat ik via dit kanaal nog wat te horen kreeg, maar het zoog wel energie. Op een gegeven moment dacht ik 'nu moet de navelstreng door'. Toen heb ik gezegd 'Oke, het zijn jouw problemen, niet de mijne en zou het op prijs stellen als je dit niet meer doet'. Dat heeft voor mij gewerkt.

Liefs 🦋
Gelogd
If nothing ever changed, there would be no butterflies...

Gaia1990

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 19
    • Bekijk profiel
Re: Hulp bij lichamelijke klachten
« Reactie #27 Gepost op: oktober 11, 2020, 10:46:34 pm »

Dank je Vlinder.
Ik heb wel energetisch de banden doorgesneden,  maar ik denk dat de banden te heftig zijn op dit moment nog, om dat volledig te kunnen doen.
Zelf zal ik energetisch ook vast bij hem aanwezig zijn, aangezien ik nog veel aan hem denk en er mee bezig ben.
Hopelijk zullen de banden in de loop van de tijd afbreken.
Vind het vooral een gek idee dat zijn energie nog zo aanwezig is in de slaapkamer. Ik probeer mezelf dan ook nu in een wit licht voor te stellen.

@space: ik heb even gegoogled, maar het voelt bij mij oppervlakkiger. Ik gok dat het inderdaad de stress is🙁.

Liefs!
Gelogd

Ninkenike

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 84
  • ik weet nu wat ik niet meer wist
    • Bekijk profiel
Re: Hulp bij lichamelijke klachten
« Reactie #28 Gepost op: oktober 14, 2020, 10:57:13 am »

Ik reageer op de meditatie. Omdat ik Gilles de la Tourette heb, was meditatie voor mij altijd lastig. Hoe zo, stil ziijn en zitten...
Een jaar of twee geleden ben ik begonnen met Transcedente meditatie.
Deze is anders dan de "gewone meditatie". Je hoeft niets te visualiseren, niets weg te drukken, of leeg te maken.
Alles is goed. Wat naar boven komt, moet juist komen en mag je laten gaan.
Sindsdien is mijn hopofd veel rustiger en stiller.

Je krijgt een mantra en vervolgens ga je deze herhalen. Alles wat gebeurt is goed.
Ik mediteer nu twee keer per dag en vaar er wel bij....
Het is een ondersteuning bij het hele proces.
Daarnaast beweeg ik veel: elke dag wandelen, tuinieren, zwemmen, tennis. Ook dat helpt enorm.


Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: Hulp bij lichamelijke klachten
« Reactie #29 Gepost op: oktober 14, 2020, 08:59:59 pm »

Nog een tip voor als je moeite hebt met het visualiseren omdat er vanalles in je hoofd naar boven komt...

Als je hoofd niet leeg is, is een visualisatie moeilijk. Hoe maak je effectief je hoofd leeg? Er zijn oefeningen waarbij je een zwarte ruimte voorstelt en alles wat naar voren is druk je weg of maak je zwart. Hiermee onderdruk je de gedachten maar lost ze niet op.

Wat ik daarom doe is het volgende.

Ik plan een aantal uur in waar ik tijd voor mezelf maak. Ik ga vaak op bed liggen en ik zet muziek op. Welke muziek, dat maakt niet uit. Gewoon muziek waar ik op dat moment zin in heb om te luisteren. Dat kan dus rock, chill out, pop, new age, of iets anders zijn. Het hoeft dus geen meditatie muziek te zijn. Als je dat op dat moment wel wil horen, dan mag dat natuurlijk.

Tijdens het luisteren van de muziek en het genieten ervan ga ik denken. Ik ga alle gedachten die in mij op komen helemaal doordenken tot ik de gedachte heb bedacht. Dit kunnen simpele dingen zijn als: ik moet nog boodschappen doen, maar het kan ook een idee zijn voor het maken van iets. Dan ga ik dat hele idee uitwerken in mijn gedachten met alles wat erbij komt kijken. Op deze manier kan ik de gedachten vergeten en mijn hoofd leeg maken. Het duurt dan minstens een dag of twee, soms een week of langer voordat die gedachten zich weer beginnen te vormen.

Op gegeven moment krijg je een wat duf gevoel, dan heb je alle gedachten bedacht en is het rustig in je hoofd. Dan kun je de muziek uitzetten of veranderen en echt gaan mediteren.

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!
Pagina's: 1 [2] 3   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.162 seconden met 23 queries.