Armina, het spirituele forum
Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: wil iemand een kaart voor me leggen  (gelezen 2274 keer)

space

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 51
    • Bekijk profiel
wil iemand een kaart voor me leggen
« Gepost op: september 28, 2020, 09:52:09 pm »

toen ik kind was wilde ik schrijver worden, of kunstenaar, ik heb dit allebei waargemaakt, ik ben kunstenaar geworden, maar ik durf ineens niet meer wat te maken, ook mede aan het begin van mijn kunstenaarschap fysiek oververmoeid/ziek geraakt zonder verklaarbare reden bij de artsen, ik ben hier mee bezig, ik heb ook wel het een en ander in mn leven meegemaakt, er is een kleine angst in mij voor mijn eigen doorbraak, iets staat me weg, maar ik weet niet waar ik dan zo bang voor ben, iets klopt steeds niet voor mij gevoel, ik heb steeds een intens vervreemd gevoel.

Nu ik zo ziek ben geworden tijdens het proces van het werken aan mijn boek waar uitgevers mee willen werken, vraag ik me af of ik wel die kant op moet gaan. nu doe ik helemaal niets meer, ik denk wel dat creatieve tijd mn passie is maar op de een of andere manier voel ik me geblokkeerd.

hoe eigenwijs ik ook ben, als het gaat om mijn creativiteit ben ik bang om niet volledig gezien te worden, ik kan me soms diep ongezien voelen, mijn. chiron in leeuw verklaart. dit ook... ik heb me een tijd geleden een beetje in astrologie verdiept.. maar goed.

wil iemand een kaart voor me leggen met betrekking tot de vraag:Wat wordt momenteel in mijn huidige situatie geblokkeerd uit mijn visie dat ik zou moeten zien en overwegen? /Wat is mijn volgende stap / ? Wat blokkeert mijn (creatieve) doorbraak?
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: wil iemand een kaart voor me leggen
« Reactie #1 Gepost op: september 30, 2020, 12:50:25 pm »

Hoi Space,

Ik ga geen kaart voor je trekken, dat is niet nodig.

Te veel met creativiteit bezig zijn kan je blokkeren. Daarentegen kan te weinig met creativiteit bezig zijn je ook blokkeren. Het voelt als dezelfde blokkade en is moeilijk om weer uit te komen, maar je moet toch de stap zetten. Als je creativiteit niet kan vloeien, raak je overigens ook vermoeid van.

Nu heb jij de vermoeidheid gekregen, onderandere door te veel energie, en daarbij kwam te geforceerd bezig zijn met je boek tot een moment waarop je te veel creatief bezig was en alles in een soort van lockdown ging. Je bent gestopt maar het onderliggende probleem was er nog (te veel energie).

Nu ben je op het punt om weer te beginnen met creativiteit.

Ikzelf ben ook enorm creatief en ik heb de momenten stilstand ook veel ervaren. In mijn geval is het muziek, maar ook grafisch ben ik soms bezig.
Als ik een tijd geen muziek maak, krijg ik ook diezelfde blokkade en wordt ik moe. Ik heb geleerd dat muziek maken niet eens het componeren van een nieuw nummer hoeft te zijn. Het gaat om de expressie zelf. Als ik gewoon een half uurtje piano ga spelen eens per maand, dan is dat al genoeg om niet die blokkade te krijgen, en soms dan krijg ik gewoon weer zin om echt muziek te maken, en dan speel ik een tijdje geen piano, maar ben ik weer aan het componeren.

Datzelfde kun jij ook doen. Koop een schetsboek en maak zo af en toe gewoon een schets, karikatuur of iets. Het is niet belangrijk dat iemand anders het mooi vindt, je tekent voor jezelf. Doe alsof je een kind bent, en teken gewoon iets. Zie het maar als: je vaardigheden onderhouden. Heb je geen zin om te tekenen, koop een schriftje en schrijf een kort verhaaltje van 1 pagina max, eventueel halve pagina met plaatje erbij.

Gewoon creatief bezig zijn puur om je vaardigheden op scherp te houden en je creativiteit te laten stromen. Er zal een moment komen waarop je al uit gaat kijken naar deze activiteit. Als dat moment daar is, vraag je dan af, wil je puur even een tekeningetje maken of een verhaaltje schrijven, of heb je misschien wel zin om aan een groot project te werken? Weeg je keuzes af en ga dan verder.

En onthoud: "Creativiteit is puur alleen voor jezelf! Als anderen het ook leuk vinden, is dat mooi meegenomen." - LPChip

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

space

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 51
    • Bekijk profiel
Re: wil iemand een kaart voor me leggen
« Reactie #2 Gepost op: september 30, 2020, 01:25:16 pm »

ja daarom ik kreeg veel aanbod om aan iets groots te werken en ik trok me terug, omdat het te veel werd en ik raakte in de war,
ik kon het mensen niet uitleggen, maar boeit ook niet wat ze denken, ik was mn hoofddoel kwijt, namelijk dat k t voor mezelf doe,
er kwam een soort pressure bij kijken, daar had ik geen zin in, maar ik raakte ook verdwaald daarna omdat ik niet echt meer begreep waarom ik dan geblokkeerd was, als ik deed wat goed voelde, namelijk even wachten met iets groots.

ja gisteren had ik weer ff zin om te schrijven en dan voel ik weer vandaag n soort onverklaarbare druk.
maar ik heb niet t idee dat ik mezelf ben om t zo maar t ezeggen, k zit nie lekker in me vel,

oorspronkelijk ben ik van kinds af van nature al iemand geweest die schijt had aan wat anderen vinden en gewoon mn ding deed
nu ben ik zo onzeker over letterlijk alles ik heb het gevoel dat ik de controle over mn leven over mn lichaam alles kwijt ben

en k klap steeds meer dicht

maar een goede vriend van me heeft me geadviseerd om te proberen open te blijven, mezelf niet af te sluiten voor mezelf.

nu als ik iets opschrijf, denk ik van, waarom schrijf je zoiets verdrietigs op, wil je verdrietig zijn ofzo.
ik ben steeds cynisch geworden naar me gevoelige kant, k ben nu de laatste tijd extreem emotioneel diep aan het voelen
en tegelijkertijd wil ik dat niet helemaal aanvaarden, t voelt niet zwak, maar alsof t verkeerd is zegmaar.
Gelogd

space

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 51
    • Bekijk profiel
Re: wil iemand een kaart voor me leggen
« Reactie #3 Gepost op: september 30, 2020, 01:30:25 pm »

aanvulling:

ik ben wel blij dat ik weer zin heb om te schrijven al is het inderdaad gewoon om het schrijven zelf
ik hoef er geen doel aan te plakken, dus het gaat de goede kant op

eerst wilde ik ineens niets meer met schrijverschap te maken hebben, terwijl ik schrijf sinds mn negende tot nu dus,

ik heb alles weggegooid heel radicaal en emotioneel en verstrooid voelde ik me

ik vond mezelf ineens zo stom ofz. zo zielig toen ik alles terug las en zag
 
en niet goed genoeg ik nam mezelf niet meer serieus, mn talenten

ik geloofde er gewoon niet meer in en ik was zo kwaad en teleurgesteld dat ik mezelf in de maling heb genomen al die jaren dat ik een schrijver ben

ach het is gewoon lastig om uit te leggen ook zo

en toen werd ik ook nog ziek
Gelogd

space

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 51
    • Bekijk profiel
Re: wil iemand een kaart voor me leggen
« Reactie #4 Gepost op: september 30, 2020, 01:32:04 pm »

maar nu ik geinspireerd ben ga ik weer schrijven zonder dat te delen met de wereld

gewoon voor mezelf

om weer plezier te hebben van het creatie proces zelf ipv uitkomst.


wens me succes
Gelogd

LPChip

  • Beheerder
  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 2.231
  • Wat kan het leven toch mooi zijn.
    • Bekijk profiel
Re: wil iemand een kaart voor me leggen
« Reactie #5 Gepost op: september 30, 2020, 01:45:06 pm »

Precies. En wat je schrijft is om voornamelijk jezelf te vermaken en ook een beetje om je hoofd te legen, en daarna pas voor de entertainment voor anderen.

Dus als je een zielig verhaal schrijft, is dat totaal niet omdat je zelf zielig bent, maar gewoon omdat je zin hebt om een zielig verhaal te schrijven. Het is namelijk een kunst om iets te schrijven als je zelf niet zo bent op dat moment, en ja, dat is iets wat goed kan.

Om een goed voorbeeld te geven, ik ben een man, maar ik kan mij goed inleven in hoe een vrouw is en waarom een vrouw bepaalde dingen doet, dat als ik iets omschrijf als vrouw in mijn gedachten, dat andere mensen gaan twijfelen of ik het wel geschreven heb, en of er niet een vrouw was die me hielp.

Betekend dat ik een vrouw wil zijn dan? Nee tuurlijk niet. :) Ik doe het omdat ik het kan.

Succes en veel plezier. ;)

Liefs,
LPChip
Gelogd
Bedenk niet wat je morgen kan gaan doen, maar doe het gewoon!

Als je met een ernstig probleem geconfronteerd wordt, denk dan zeer goed na. Is er een oplossing, dan heeft het geen zin u op te winden. Is er geen oplossing, dan heeft het geen nut u op te winden.

Twijfel is niet meer van deze tijd. Twijfel betekent gewoon nee!

space

  • Lid
  • Offline Offline
  • Berichten: 51
    • Bekijk profiel
Re: wil iemand een kaart voor me leggen
« Reactie #6 Gepost op: september 30, 2020, 02:18:36 pm »

ja dat is het, blijkbaar ben ik ergens toch gevoelig geworden voor de meningen van anderen, maar ik kreeg ik ook veel op me af in een keer

volgende keer stap ik met zelfvertrouwen de wereld in.


die ga ik onthouden, ik doe het omdat ik het kan, niet omdat het ik het ben
Gelogd
Pagina's: [1]   Omhoog
 

Pagina opgebouwd in 0.116 seconden met 22 queries.